Anna házija nincs kész. Mégis elküdi, mert bizonyíték arra, hogy gondolt rátok és igyekezett, pedig hideg is volt. Iskolájában (nappaliskola) egy kicsit rángatta a kamerát, aztán hazavitte és a felvételeket össze-vissza vagdosta. Ez lett belőle. Fogadjátok szeretettel.
Most már látom hogy van a rendszerezés, tehát ezentúl oda válaszolok ahova kell.
Kedves Aureliano!
Az angol szöveg az óra alatti jegyzetelésről szól. Az én tanárnői nézőpontomból ez fontos lenne, de itt úgy képzelik kedves diákjaim, hogy majd ha én teleirtam - nincs hosszú i, vagy csak nem találom az angol billentyűkön - a táblát , akkor majd lemásolják. Erről heves viták szoktak kialakulni, pedig nekik csak azt kellene folyamatosan másolni amit én a táblára irok.
Ettől függetlenül mégis tetszik a magyarázatod meg a videód is, úgyhogy ha a pedellus megengedi, én is küldök egy geometriás gondolatfűzést, de addig is erre a weblapra
http://hemi.nyu.edu/cuaderno/aich/dance....
szeretnélek elküldeni, ahol ha megnézed a Tom Porter and the Akwesasne Singers cimű videót, a harmadik az oldalon, akkor valódi indián éneklést is hallhatsz. Látni sokat ugyan nem fogsz, de a mellette levő szövegből kideritheted hogy mi is ez.
Kedves Márti!
Sajnos a nyugati partvidékről nem sokat tudok, arra még nem jártam és odavaló indiánnal sem beszéltem. Ezt a környéket (Ontario déli része) jobban ismerem. Itt is főleg táncos eseményeken foldulok elő, olyanokon amit egynapi utazással el lehet érni.
Ezen a weblapon
http://nativedance.ca/index.php/Intervie...
megnézheted hogy miről is van szó.
A nagy sárga téglalapokat keresd, ahol a jelekre kattintva rövid videókat nyithatsz meg. Ha a Women’s Fancy #1 nevűt megnézed, azon az első kép egy olyasmi diszitésű ruhát mutat amiről irtál. (Aurelianonak már magyarázkodtam hogy nincs hosszú i-m. A többi betű úgy tűnik működik, de azért nem könnyű őket sem megtalálni.)