Vizsgálgatom még magamat...
Köszönöm az elemzést Zsolt. A fényeket értem, a tónus hogy nem megy a teljes feketébe csak annyi oka van, hogy nekem úgy tetszett.. Tudom ez nem magyarázat, de mégis.. hiszen valóban, úgy tetszett. Feketébe menően pedig nem. Lehet ez azért van mert a kép alapból nem teljesen jó (vágás + fények.. ). Ismétlek hamarosan.
@Attila: nos a szemek, igen ebben van valami. Egyelőre nincs semmi körvakus-lámpás cuccom amivel szépen lehetne megvilágítani, a becsillanás pedig rettent zavaró szerintem.
János, az van, hogy a tónusterjedelem 0-255-ig az fontos dolog, és az első, hogy azt kontroll alatt kell tartani. Az alját, a feketét mindig be kell húzni, a teteje akkor lehet szürkében, ha azt a kép indokolja, pl köd, eső, pára, éjszaka. Ez van. Ez kb ökölszabály, a fekete hiánya laposságot ad, ha egy képnek nincs alja, az rosszul van laborálva. Az aljára egyetlen mentség lehet, de igazából az sem, ha high key-ről van szó, mert még ott is illik hagyni valamit, ami rajzos.