Szemtől szembe

Az előző képem (Szem/pilla) értékelésében Szőke azt írta, hogy van "benne egy iszonyú erős, határozott birtoklás is, hogy ennyit, és nem többet adok nektek”, hát most többet adok, ahogy azt a feladat is megkívánja. Valamint azt is írta, hogy „folyamatosan próbáljuk a horizontális és a vertikális jobb oldali, függőleges keretrészt, és az alsó keretrészt nyitni, húzni, hogy valójában belenézhessünk ennek az embernek a szemébe, és ez nagyon erős feszültséget gerjeszt a képben”, most igyekeztem ezt a feszültséget feloldani. A háttérben látható maszkról csak azért nem mondanék semmit, mert kíváncsi vagyok, - anélkül, hogy bármi információt is adnék arról, miért is került oda – kinek mi jut eszébe róla.

Egy portrét látunk, egy nagyon erős, nagyon szép, érzékenyen beállított és világított portré, amiről teljesen leválik a háttér, és az ott lévő maszk, ami ráadásul ezzel a színezéssel jelenik meg, amit rövid időn belül már láttunk az estiskolán, amit nem indokol semmi. A természetben sem nagyon van ilyen helyzet, és esztétikai helyzetből is kiindulva, hogy egy fekete-fehér képben csak ilyen kis zöld foltocskák legyenek ott, ennek nincsen indoka. De. Felejtsük el a maszkot, és aki nézi, javaslom a tenyerével takarja is le a képnek azt a részét – és egy gyönyörű portrét kap. Egy nagyon őszinte, nagyon szép portrét látunk, mondja Hegyi. Én máshonnan közelítem meg, - így Szőke - azt mondom, hogy a képnek két része van, de nem ez vele a probléma. Hanem az, hogy a Mariann önarcképe, portréja nagyon erős, hiteles, pontosan értelmezhető, vállalható, és ezért nincs semmi ok az aggodalomra. Nincs szükség hozzá pótlékra, nem kell túlmagyarázni, a maszkot a maszk nélkül is lehet érteni. Mindaz, ami a kép jobb oldalán van, az a bizonytalanság. Ezért zavarja meg, és ritmizálja át a képet jobbfelé ez a neonzöld, miközben a baloldalon ott van minden, és ott érett üzenetként ott van a figyelés, a kétségek, a várakozás mind ott van, és csak megnyugtatni szeretném az alkotót, hogy nincs szükség mankóra, nem kell feliratozni a képet pluszban. Tehát nem a jobboldal formavilágával, a velencei karnevál hangulatával, szürrealizmusával, táncszínházi, és összetett üzenetével van a gond – csak nem kell. Tökéletesen működik a kép bal fele anélkül is. Két disznó, és szeretnénk bátorítani a Mariannt, hogy ebben a regiszterben maradva lépjen tovább, és ismételné meg ezt a portrét. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Örülök, hogy ilyen aktív kommunikációt, véleménycserét váltott ki belőletek a képem. :)

érdekes a maszk és arc egyforma kiégettsége...(nekem kicsit az arc is maszk itt főleg a szöveges bevezető kapcsán) de a képről...engem két szem fog meg, egy szemkeret ami üres és egy a mejdnem ürességben lebegő szemgolyó amit a haj sötét kerete tart csak szinte az arcban...szóval nekem ez a hajra irányítja a figyelmet és ezek után a maszkra nézve ott is a "haj" látható a szem körül...szempilla-haj-keretek

Serintem is megélne a kép a maszk nélkül, mert az a része is jó a képnek; de valószínűleg hozzátartozik az 'éppen levetés' hangulata is, ezt akarta kifejezni vele Mariann.

Fontosnak tartom, hogy Mariann egy határozott koncepcióval kezdett hozzá a kép elkészítéséhez, amihez megtalált és felhasznált egy eszközt. Az, hogy az eszközhasználat némelyikünknél direktebb, másoknál átvittebb formában jelenik meg, az egy másik fontos folyamat része.

Valaki azt írta a minap "Hirtelen végiggondolva nem tudok olyan képet elképzelni, ahol komolyan vehetően ez a dolog - ff kép és abban valami színesen hagyva - értelmezhető és helyén való lenne". Ezen a képen szerintem ez az effekt jó helyen van.
Mariannak az a maszk úgy tűnik nagyon fontos. Ezt jól hozza az effekt.
Más kérdés, hogy szerintem megélne a portré magában is, nem kell hozzá a maszk. De ugye nem én fotóztam.

:) Gábor, egy bejegyzésen belül elmondasz egy gyönyörű ívet, a bennehagyástól a nélküléig. :) Szuper. Mármint az ív. De hogy miért nekem ajánlod a bennehagyást, azt nem értem. :)

No itt a Hegyinek a kép, amelyik ff, de van bennehagyva szín.

Amúgy nekem az tetszik ebben, hogy az arcod szét van égetve, de a szemed teljesen élő maradt. Ezzel még jobban a szemedre tudtad összpontosítani a figyelmet. Ügyes.
Szerintem ez a portré a maszk nélkül is klasszul működne.

Ha levetted, félretetted, magad mögött hagytad, akkor már másodlagos. Erről tudnék mesélni. :-)

Csaba!
Rátapintottál a lényegre, és ezért egyáltalán nem másodlagos a maszk, bár erről Nórának más a véleménye.

A maszk másodlagos itt... majdhogynem felesleges. Valahogy a reneszánsz jelző ugrik be, ahogy nézem a képet, és nem a maszkról, pedig van egy sajátos affinitásom a maszkokkal kapcsolatban.

sokszor viseled, de most levetted

Új hozzászólás