Shite, Shitetsure és Waki.
Hát, ezt mondom én is, hogy egy a tábor, és mindent igyekszem egyénre szabni.... amennyire sikerül.
Shite, Shitetsure és Waki.
Hát örülök neki, hogy a csedéletre kezdtek rákapni, bár nem volt ez egy gyors menet, azért az elmúlt években sokat beszéltünk erről. Ha nem is kaptatok rá hamar erre, azért beérik a munka. Annak is örülök, hogy a Gábor racionális világába is be tud kerülni. Még kicsit szótagolva, kicsit bicegve, de azért itt vagyunk és azt kell, hogy mondjam hogy ez egy nagyon jól végiggondolt ritmus. Amivel nagyon nem tudok mit kezdeni, az a kamera nézőszöge: miért fentről lefelé kommunikálunk? Ez az, ami nekem kérdés. Egyébként ez egy jó ritmusú kép lenne. Kicsit kopogósak a fények - itt az előtérben lévő fényekről beszélek elsősorban, nekem az ott túl sok -, miközben ennek az egyedül álló kis figurának az árnyékban lévő oldala nagyon elveszti a részleteket. Tehát a „tól-ig” határt én módosítanám. De a másik két figura tekintetében ez egy jó gondolat és jó ritmus. Ami ebben filozófiailag érdekes, az pontosan az, ami az egyedül álló figura és a mögötte lévő árnyék tekintetében létrejött (ez egy jó megoldás) – azért én pár centivel lejjebb vittem volna a kamerát. Maradjunk abban, hogy ez kettő csillag, de jó kettő csillag, azért ennek tessék örülni, jó? (hegyi)
értékelés:
Hát, ezt mondom én is, hogy egy a tábor, és mindent igyekszem egyénre szabni.... amennyire sikerül.
Nézd meg a többi képet amit Gábor készített. 2* annyit jelent, hogy a Hegyi szerint tud jobbat. Én egy ilyen képre 3-at kaptam volna meg két oldal vállonveregetést, hogy milyen jól végre megtalálom a hangot. Gábor viszont egy más kategória.
Ez van amikor ugyanott nyomul egy nagyon széthúzott mezőny. A kritikát a tanulóhoz kell igazítani ahhoz hogy fejlődjön.
Nyilván ez egy nagyon jó kép, nagyon jó ötlet, szerintem is átlagon felüli a látszótéren, de nem erdemes a beadott képek átlaga szerint értékelni, mert az Gábornak nem hoz semmi hasznot.
Ez nekem tetszik, ha rendezett-ha nem.. és az "alakok" színe többet sejtet nekem, mint az alak, vagy a környezet... szerintem ez jó fotó.
Ehhez hozzá is hozzá kell szólnom... A fotózáshoz egyáltalán nem konyítok, de ha ennyi emberben elindított egy történetet, meg még ráadásul bennem is akkor ez minimum egy jó kép. Elgondolkodom azon amit gondolok róla... (Kell ennél több? A többi csak technika.)
GG ha jól értelmezem az elemzés többes számban emlegeti a csendéletre való rákapást. Így ez úgy "globálisan" szólt mindannyiunkhoz. Mindenképp tiszteletreméltó, hogy ennyit foglalkozol ezzel a kérdéssel, és ez a képed nekem is kedvet hozott hozzá. Elegendő időt még nem, de talán lesz egyszer az is... :)
Örülök, bár nem mondanám, hogy értem, miről beszélsz. Tekintve, hogy az elmúlt öt évben beküldtem már vagy egy tucat csendéletnek gondolt leckét, nem érem, mire gondolsz, hogy most kezdek rákapni. De azért örülök, hogy örülsz.
Ami meg a nézőszöget illeti, azon nagyon sokat molyoltam. Megnéztem pár tucat klasszikus csendéletet, hogy mégis mi a klasszikus nézőpont, mert személy szerint én síkból fényképezném, de akkor az egy sík vetületet ad. Szóval megnéztem a klasszikusokat, és azt látom, hogy a vizszintestől a kb 45 fokos szögig mindenhonnan festik ezeket a francos csendéleteket. A csíkos krumpli mögötti árnyék ennél alacsonyabb nézőpontból értelmezhetetlenné vált, a létező legalacsonyabb nézőpontot kerestem meg, ahonnan ez még működik. Ha megnézed, már így is alulról van megvilágítva a tökpáros, hogy elég magasra kerüljön az árnyékuk. Ha lejjebb vittem a nézőpontot, akkor lejjebb kellett vinnem a megvilágítást is, és akkor nem körülölelte az árnyék, hanem fölé magasodott, egész más hangulatot keltve. Szóval egyszerűen nem értem, honnan lehetett volna alacsonyabbról lőni, hogy az árnyék még értelmezhető maradjon, meg azt se, miér baj, hogy nem síkból van.
Beállok, Gábor, a lelkesek közé. Én a kép kellemes anti-csendéletességét emelném ki. Értem ez alatt, hogy konvencióbontó (és telitalálat!) a háttér, és nagyon jó a kompozíció két csoportra való szakadása, melyet éppen az abszurd háttér tart össze. Ez a kontrapozíciós mód jól rímel az amúgy önkényes címadással.
Picit pihentebb aggyal: nagyon jó az árnyékok és a formák kapcsolódása. Mert a két egymással kapcsolatban levő tök mellett ugyan ott van a különálló darab, de az előbbi kettő árnyéka végülis beleköti ezt is a történetbe. Talán ettől érezzük a képet három, és nem 2+1 szereplősnek, és ettől nem egy elfolyós passzív sztori jut az eszünkbe hanem egy aktív, dinamikus pillanat.
A háttér jó kérdés, mert illik is oda, a tökök is ilyen vonalszerű struktúrát rajzolnak a mintázatukkal. Főleg hogy GG értelmezése keleti kultúrából jön, amit ez erősít. Nem utolsósorban segít függőben tartani a képet. Ha homogénen lennének akkor ez így erősen billenne. Szerintem ez jól sikerült összeállítás GG!
A búcsúzós sztori közelebb van az én mesémhez, ha nem is stimmel teljesen, de persze nincs jó és rossz megodás. Majd az értékelés után beírom az én mesém is, de azt azért már most megmondom, hogy a mese utólagos, amikor a tököket rakosgattam, akkor ez három tök volt, meg fények, meg árnyékolások, meg háttér, meg térbeli elrendezés meg színek, meg formák. Aztán amikor válogattam a sok félresikerült vacak közt a tán legkevésbbé vacakot, akkor lett hozzá mese is.
Én Barbapapa és népes családjára gondoltam... De ez tetszik GG, érdekes agymozgató sztorikat lehet kitalálni. A tök úgy látszik serkenti az agyműködést! :D
Félretéve a tréfát. A bal szélén álló tök tehetetlenül nézi (töketlenkedik) ahogy a másik tökfej lenyúlja a telep tök jó csaját. Na komolyan akartam, de nem megy.... Bocs(iiii) de még mindig matat bennem a maciiiii....
A végén nekem is el kellene gondolkoznom ezen a csendélet dolgon. Csak kéne hozzá kicsi csend.
Hmmm emlékszik valaki Foky Ottó és Nepp József filmjeire? Olyasmire gondolok mint a Babfilm vagy az Almatolvajok.
Ez egy csendélet, nyilván nem kell bele történetet látni, de van valami játékosság a képben ami ezt a hozzáállást erősen támogatja.
Érdekes, én meg arra gondoltam, hogy frissen sorozott katona búcsúzik a kedvesétől miközben az édesanyja kicsit visszahúzódva áll(de nem túlságosan, nehogy már azt higyje a menye hogy őt csak úgy ki lehet szorítani).
Hát ez tényleg jó.
Én arra tippeltem, hogy a zöld a férfi és a másik kettő a nő. Az egyedül álló nő pedig éppen bosszút forral.
De nyilván ez csak az egyik verzió a sok közül.
A görbe zöld a Shite. Mellette a társa a Shitetsure.
És akkor nyilván a harmadik a Waki.
http://terebess.hu/keletkultinfo/lexikon...
Tegnap este Bandival azon vitatkoztunk, hogy ebben a színdarabban ki kicsoda, ki a főgonosz, ki a csaj, ki kicsoda, és hogyan alakul majd a sorsuk. Szóval szerintem jó lett.
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Tudd, hogy mit beszélsz (18) című Törökösenemhez ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.