Szűkülő időm egyre tágasabb

Szűkülő időm egyre tágasabb

Ákos: Altató

Kihullnak kezemből a könyvek, a világ magamra hagy.
Mostantól hűvösebb napok jönnek, szűkülő időm egyre tágasabb.
Elfordul tőlem a holt anyag, vonásaim halványnak látszanak,
leválnak lassan rólam a dolgok, így leszek egyszerre mégis boldog!

Kaptunk itt egy leiratot, gondolom, film is van hozzá, és én ezzel nem nagyon szeretnék foglalkozni, nem csak azért, mert ez nem az én világom, hanem azért is, mert nyilvánvalóan ez egy belső kapcsolódás lehet, ugyanakkor, amit itt képben látok másról szól, és arról a másról erősebben mesél, tehát azt gondolom, hogy kár lenne valaki mögé állni, vagy mögé bújni, és az ő üzenetét felhasználni ahhoz, hogy a magam üzenete is valamilyen rivaldafényt kaphasson. Működik ez önmagában is. Két dolgot szeretnék mondani ennél az ábrázolásnál. Látunk valamilyen ablakpárkányt, amiben ül a mi főszereplőnk, maga az alkotó. Ez egy tavaszi, vagy kora nyári helyzet lehet, és ebben várakozik valamire. Azt nem mondom, hogy unatkozik, hanem inkább valamilyen belső történetre figyel, napfürdőzik, és hát közben ez a belső történet átvette az irányítást. Azt gondolom, hogy ez mind rendben van, és stimmel is, és nagyon jó az az ellentétpár, ami a ruha, a fehér, a tisztaság, és a levert vakolatú házfal viszonyrendszerében létrejön. Ezt én nagyon jónak gondolom. A világítás nem teljesen tökéletes. Nyilvánvaló, hogy ezek a külső felvételek elég érdekes helyzeteket tudnak abban a tekintetben hozni, hogy nem mindig optimálisak a viszonyok, de azt gondolom, hogy a ruha nagyon szépen derít, ha hagyom, és el tudom fogadni azt, hogy beleülök és fürdőzöm a napban. Csak az a döntés nem 100%-osan egyértelmű, hogy a magam belső szomorúságát, melankóliáját szeretném megmutatni, vagy pedig az egész kompozícióval akarok dolgozni, netán a fényekkel akarok valamilyen üzenetet közölni, vagy ez a napfürdőzéses dolog a lényege. Most mindegyik egy kicsit jelen van, és a döntést neked kellene meghozni. Mondok még valamit, ezek főképp anatómiai kérdések lesznek. Fotográfia esetén jelentős döntés az, hogy milyen objektívet teszünk a gépre. A nagylátószögű objektívek erősen torzítják és nagyítják a hozzánk közelebb eső dolgokat, és kicsinyítik a tőlünk távol lévőeket, a normál, vagy 50-esnek nevezett objektív az, ami nagyjából a valóságot tudja ábrázolni, és ahogy haladunk a teleobjektívek felé, amiket porté objektívnek nevezünk, a térbeliség közti méretkülönbségek egyre kevésbé jelentkeznek. Mit jelent ez ennél a képnél? Ha ez egy teleobjektívvel készül, akkor lényegesen kevésbé lesz erős a láb, a kéz és a fej közti differencia. Ráadásul erre még rá is erősít a világítás. Tehát a két lábszár, a két alsó kar az, ami a leghatározottabban van jelen ezen a képen. Igen ám, de ez két viszonylag homogén felület, ráadásul most a két kézfej azáltal, hogy ilyen erősen csimpaszkodik a test többi részébe, nem tudnak az ujjak úgy megjelenni, hogy enyhítsék az alkar formáját. Nagyon vaskos, nagyon határozott lesz ez a közlés ezáltal. Ugyanez történik a lábnál, ráadásul van ott egy cipő, ami ezt az egészet, ezt az egyszerűséget, ezt a tisztaságot, ami nagyon jól ellenpontoz a házfallal, ezt gyengíti. Ott van egy divatcipő, és ez az egész valahogy nekem egy olyan ügy, ami a valóságosságát, a hitelességét csökkenti ennek az üzenetnek. Ha egyszerűen akarok fogalmazni, akkor érdemes lenne azzal foglalkozni, hogy a két kar miképp keresztezi egymást, hol kulcsolódik össze, és a kézfejeknek milyen szerepet adunk, talán egy kicsit enyhébb kulcsolódás is elég lenne. A cipőt levetettem volna, hogy lássam a lábat, és egy nagyon picit emeltem volna a fejen, hogy a szem alatt, vagy a szemgödörnél ne legyenek ilyen nagyon erősek az árnyékok, mert ez sem indokolt. Ettől még lehet a fej lebiccentve, de nem kell ennyire erősen lehorgasztani, és akkor az arc is más síkba kerül. Összefoglalva: ez a kép most, ebben a formában egy 2 csillagos leckemegoldás, de érdemes lenne, ha ez a helyszín még működik, elgondolkodni egy ismétlésen is. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Csat, pántlika, rácsos paszomány, minden van azon a cipőn, de mindegy is, maga a cipő mint olyan mond ellent a dolognak.

Köszönöm az elemzést! :) Minden részével egyet tudok érteni, kivéve a cipőt, mert ha egy magassarkú lenne, vagy valami csili-vili, akkor élne számomra az amit mondtál, de szerintem a cipő is épp oly egyszerű, mint a ruha. De abban igazad lehet, hogy mezítlábasan jobban hatott volna. Ha lesz rá lehetőségem, majd megismétlem! :) Ja, meg félreértés ne essék, nem állt szándékomban senki mögé bújni, rivaldafényre meg nem áhítozom, csak úgy gondoltam, jobban érthető hangulatilag, ha van valamilyen támpont, és csak hozzáadásnak szántam. Úgy látszik, ez sem sikerült, pedig szeretem összefűzni a képeket mások gondolataival... Na, majd igyekszem ezt is megoldani! :)

Szia,

A szeretet című műsoromhoz (13.04.10 21:00)ezt a képet választottam.

Köszönöm.

Clio

Lehet, hogy megnézem én is ismét ma este :) http://youtu.be/oTbipC3Yn2U

Kedves István, köszönöm! Nem ismerem ezt a filmet, de utánanéztem, és meg is fogom nézni, mert felkeltette az érdeklődésemet! :)

B. István, ha nem nagy gond, elmagyarázhatnád, hogy miért is idézte az általad linkelt nótát a cím, mert nagyon érdekelne, ugyanis nem tudtam rájönni! :)

Az Ákos nótát nem ismertem,de a címe ez a másik nótát idézte : http://www.youtube.com/watch?v=6SHmDlYoA7M

Nagyon szép ez a fotó is :) Nekem a Sodrásban c. film hangulata árad ki belőle... bizonyára az ártatlan ifjú, a bánat és a múló világ ízegyüttese miatt. Persze meghallgattam az inspiráló ajánlót is, és (úgy érzem :) érzem amit üzenni szeretnél, olyan ismerős nekem is. Jók, és fontosak ezek a megállások, és ennek a képe rajzol ki itt Téged vonások nélkül is.

Valahogy elsőre az a kérdés tolul az ember szájára, hogy:
-- Segíthetek?

A bezárkózott, minden porcikájában befelé figyelő, bánatos testtartást még ez a romló állagú épület is erősíti, a ruha vakító fehérje meg olyan tisztaságot sugároz mellé.
Remélem csak ez játék, és csak ösztönösen vonzódsz a szentimentalista képi világhoz. :)

Új hozzászólás