Nem szeretem a címeket.
Nem szeretem a barnát, nem szeretem a barnát, nem szeretem a barnát! Mert szépeleg, kelleti magát, édeske és hamis. Elolvastam, amit kiegészítésnek írtál - javaslom azt, hogy használjuk ki a lehetőségét, hogy a képekhez megjegyzés fűzhető a feltöltésnél, mert segít az értelmezésben. Oké, kiállításon nincs leirat, de ez nem kiállítás.
Ami a képet illeti, a papírzsebkendő nem való tárgy. És az a helyzet Viki, hogy el kell dönteni, hogy egy hangulatot akarsz mutatni, vagy dokumentálni. Ha a dokumentálás a lényeg, mint egy rendőrségi helyszínelésen, akkor korrekt fény kell, akkor a környezetből is több kell, mert akkor a néző is érezheti, hogy van egy tárgyias távolságtartás. Ha érzelem kell, akkor viszont ami ellene dolgozik a témának, azt ki kell venni, akkor nem lehet azt mondani, hogy a dédi környezete és nem nyúlok hozzá, mert ha kiveszed pl a zsebkendőt, akkor is a dédi környezete marad, csak te tudod, hogy kivetted, viszont az érzelmi hatás erős lesz és a formai dolgok nem zavarják ezt be, nem nehezítik.
Amit most írok, az nem csak neked szól, hanem általában gondolom igaznak: nincs olyan, hogy talált kép. Hogy valami úgy adja magát, hogy azzal semmit se kell csinálni. És itt fűzöm hozzá, hogy már eleve a kétdimenziósra váltás is módosítás, a képhatár kijelölése is az, önkényes, és szubjektív, a lencse megválasztása és a világítás, a mélységélesség - ez mind mind befolyásol és szubjektivizál, tehát már csak ennek okán sem érvényes az, hogy valami úgy jó, ahogy van, mert olyan nincs, az nem megfotózható, ami van, eleve belekavar a mi döntésünk. Márpedig ha ez így van, akkor ott a fotós "láttató" felelőssége, hogy kötelessége hogy esztétikai formát adjon. Ez nem jelenti, hogy mindent jólfésülten kell csinálni. De a hatásokat egy csapatba kell szervezni. Ha zaklatott, akkor arra, ha lírai, arra, ha experiment, akkor arra, ezeket nem lehet keverni, mert abból a néző számára is zavar születik. A dekomponálás is komponálás.
Azért írtam ezt le Viki, mert van esztétikai formaérzéked, van hozzá kezed és szemed is, de nem engedheted meg magadnak azt, hogy valamit ne csinálj végig azért, mert például a dédi emlékének valami fals tiszteletet akarsz adni azáltal, hogy nem nyúlsz bele a képbe. A tál, az olló, a reszelő és a koszok azok, amik az üzenetet hordozzák, a zsebkendő nem. Jól válogatsz, jók a kimetszéseid, csak add hozzá a határozottságod és eltökéltséged is. És itt is felhívom a figyelmed a mélytónusaid bezáródására. (hegyi)
Na, asszem tiszta vizet öntök a pohárba, bár az "ítéleten" nem fog változtatni. Szóval ez a kép a dédnagymamám házánál készült. A dédi halála után jártunk a házban, mivel egy lehetséges vásárlónak mutogattuk. Akkor fotóztam ezt a képet, és nem állt szándékomban hozzányúlni semmihez, igazítani azt, csak "dokumentálni" azt, ahogy a dédi élt, ahogy ő hagyta ott a dolgokat.
Szia Viki! Értem én,hogy körömvágás - reszelés és az abból megmaradt dolgok, még a zsepit is tudom értelmezni... mondjuk számomra egy vattapamacs a lemosott cuccal izgalmasabb lett volna. A centit nem értem. Jó lett volna ez témának csak centi nélkül. A körömreszelékekkel egyetértek - ez megint csak gusztus kérdése, van akinek már nem fér bele. Viszont nem tudom eldöntenie a képen, hogy a tálca most koszos, maszatos vagy mi a csuda legyen vele. Azt gondolom, ha egy ilyen témához nyúlunk... mármint a körömvágás konkrétan, akkor vigyük túlzásba... ezt nem lehet idealizálni, sztem nem az a kategória, dramatizálni az már más. Direkt módon effektezni... tálca legyen makulátlan vagy totálzsír, körömlakkal teleöntve mittudomén... Mit akartál ebből kihozni, mondanivalót keresem?:) Csináld meg még egyszer, kísérletezz a tárgyakkal, találj ki egy mesét nekik.;)
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Nem szeretni kell, adni.