Ez is lehet egy út, hogy a szaturációt lehúzod, de akkor szinte minden esetben eltűnnek a fehéreid -- tehát utána vissza kell kontrasztozni. Fényerő és kontraszt állítás elég utána, ezt a CameraRaw-ban is meg tudod csinálni, sőt ott a legpraktikusabb, akkor veszíted a legkevesebb képinfót. A fecske hasa se teljesen fehér, van pici sárgás-piszkos színe, emiatt a színtelenítés nem fehéret csinál belőle, hanem ezt a piszkos színt színteleníti és lesz belőle ilyen szürke.
Látod itt az a baj, hogy a képed legvilágosabb része (piros nyíl jelzi) is valahol picit világosabbak csak mint a középtónus. Ettől szürkék a képek. Ez egy ún. hiszutogram, ami megmutatja milyen világos képpontból mennyi van a képen. Balra a tökfekete, jobbra a tökfehér.
Ha kontrasztot adsz neki, akkor gyakorlatilag a szürkéket eltolod a fehérek felé, és megéled a kép:
De ezt a legjobb még a RAWal csinálni, amikor a képtartalom még az eredeti tónusgazdagságával bír, így utólag csak gyengébb minőségben lehet ezt összehozni, de talán látod a különbséget így is a fenti képpáron.
Sokkal szebb eredményt kapsz, és jobban lehet játszani a lényeg kiemelésével, ha a színes képet nem csak deszaturálod. Az általad használt képfeldolgozó programtól függően sok minden áll a rendelkezésedre -- nem tudom mit használsz.
Én személy szerint egy nagyon ősrégi photoshop verzióval dolgozgatok (még múltszázadi) és már abban is volt egy chanel mixer nevű funkció. Ebben az a jó, hogy meghatározhatod, hogy melyik színcsatornából hány százalék keveredjen a majdani FF képbe, így finoman ki lehet dolgozni a tónusokat.
Köszönöm szépen, ki is próbáltam, majd ha Zsolt felrakja, akkor kíváncsi leszek a véleményedre, bár pont a másik vitatott képből csináltam. Amúgy PS CS5 magyar. Biztos sokat tud, de majd megtanulom.