Tél, másodszor

A másik azért jobb ennél, mert koncentráltabb, és az élesség is, a tónusok is ott erősek, ahol az üzenet lényege van. Itt meg az előtér az éles, ott van kontraszt, kábé a kép feléig, onnantól meg, ahonnan kezd izgalmassá válni, elúszik az egész ehhez az alsó régióhoz képest. A kérdés ilyenkor az, hogy miért is ez az út menti parlagos füves rész a fontos, miért erre tetted a hangsúlyt? Nincs benne olyan részlet vagy képelem, ami miatt ez valóban érdekes lenne, lehúzza a súlyt a képen, szóval így ez nekem nem működik. Feri, a képnél a legfontosabb az, hogy mi az, amit megmutatsz, és minden képelemnek, főleg egy nem mozgó, hosszasan beállítható tájkép esetén igaz ez, minden vonal, forma és tónus okkal kell rákerüljön. Az nem lehet érv ilyenkor, hogy de hát ott volt ez vagy az az elem, nem tudtam mit csinálni, mert mindig van választás, ha más nem, akkor az, hogy nem csináljuk meg a képet. Annyi fotót küldtél már, hogy azt kell mondjam, neked, aki ráadásul szeret is a tájban bolyongani, érezned kell, mit mutatsz nekünk és miért. Tényleg érdekelne, hogy miképp esett a választásod erre a beállításra. (hegyi)

Hozzászólások

Tessék Tamás, ingyen viheted! Köszi!

B.U.É.K.! :)
Keddi adásomhoz szeretném használni ezt a fotót! :)
Köszönöm!

Nem, akkor sem. Egyszerűen ez a struktúra, amit kiad annyira elüt, annyira más, viszont nem izgalmas, ráadásul ez a ferdeség az előtérben ez is zavaró. És ez nem az a kép kéne legyen, amiben szájbarágunk azzal, hogy a vadász áll lesben. Az előző képnél minden értelemben jobban együtt voltak a dolgok, ott a gond inkább, hogy a madár került alacsonyra, és kicsit ki kellett volna mozgatni a központból az egészet. De az attraktív volt, ennél meg, mondom, a kép fele érdektelen.

Ok, gondoljuk tovább - ha az előtérben szerepelnék pl. egy távcsővel kémlelve a vidéket, maradna ugyanígy? Mert akkor még ez megfordult a fejemben , de el is vetettem a látvány miatt.

Nem, Feri. Az előtérre semmi szükség. Nincs benne semmi érdekes. Ezt próbáltam elmondani, ezek szerint rosszul. Ezért is kérdeztem, miért fotóztad, mert a kép fele tökéletesen érdektelen, ha előrébb lépsz mondjuk 15-öt, már a sáv határához kerülsz, így az nem lesz a képen.

Igazad van Zsolt, nagyon sok természetfotóm nem mondja el a szemlélődőnek, hogy miért készült, vagy milyen érzéshez kapcsolódik. Ez esetben a kora délutáni fényekben úszó ködös réteg sávjait és az előtéri formák egymásba tolódását láttam.Ez a folyamat alig pár perces, mégis nyugalmat áraszt, ott a helyszínen mindenképpen. Mivel a HDR-t nem szeretem, meglehet most mégis a halvány rózsaszín és az előtéri jeges, fagyos kék kombinációját kellett volna választanom.

Nagyon szép felvétel! Tetszik ez a kietlen pusztaság. Az ott egy les a távolban? Vagy netán egy vidéki repülőtér. Láttam valami hasonlót. Hideg rideg de nekem megmelengeti a lelkem mert emléket idéz.

Új hozzászólás