Temető

Nagyon örülök, hogy olyan képek is érkeznek, amelyek egészen egyszerűen azzal a higgadtsággal, nyugalommal készülnek, ahol egy kicsit a környezetünkben kitekintünk a világba. Ez ha jól látom egy nagylátószögű vagy más torzított optikával készült kép, ahol jelen pillanatban azt kell, hogy mondjam, hogy pont az optika miatt az előtér nagy szerepet játszik a képben. Maga az optika is segít ebben, hogy ilyen óriási húzott, avarral borított, árnyékokkal szabdalt felület jelentkezik a temető előtt, és talán annyit el kell mondani, hogy ezek a fajta optikák nagyon trükkösek, óriási a húzásuk, a torzításuk, az ember ha kézből dolgozik, talán mert nincs kéznél a statív, könnyen becsapják. Olyan erős térélményt ad a fényképezőgépen keresztüli beletekintésben, hogy az ember hajlamos nem odafigyelni a szélekre, és itt most én azt érzem, hogy úgy csavarodik a kép a nagylátószögűtől, hogy az a folthatás, ami a rőtvörös és aranysárgákkal teli, festett folthatásokkal teli, talán tölgyfa formát benyomja ide a képbe hovatovább nekem úgy tűnik, hogy maga a tölgyfa formája ettől a torzított optikától dől befelé. Mindez csak abban a kategóriában érdekes, hogy az alkotásnak a címe a temető, és az alkotás nyilvánvalóan, szándékoltan azt az utat választotta, hogy a természeti környezetben ezt mint egy kis ékszerdobozt elhelyezni, nem közellépve, mindazt ami a temető, az elhunytak tiszteletét jelenti. Tehát tulajdonképpen egy megterített asztal terítékére kerül rá a kép üzenete – legalábbis ez a szándék érzékelhető. Ugyanakkor ha ezt a kapcsolódást foltokban, ritmusokban tekintjük, akkor azt kell, hogy mondjam jelen pillanatban a nagylátószögű optika megválasztása, és a képen belüli keret, tehát azok a sárgák-vörösek-zöldek elnyomják magát a temető szimbolikáját. Olyan erővel jelenik meg ez az egész, nagy, húzott szemlélet, amiben nemcsakhogy nem terítéken jelenik meg a temető, de még nyakékként is elgurulnak innen ezek a gyöngyszemek. De a szándék miatt az egy disznó megvan. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Gábor kérdése jó. Mi a téma?
a lehullott levelekre vetődő árnyék? értem Feri, ez látszik rajta,
de befejezetlen. Miért tetted fel? a kézenfekvő megoldáson kívül

Ahogyan be világított a napfény a fák ágai között, és megvilágította a talajra lehullott színes leveleket, egy különös, kellemes hangulatot adott, amit szerettem volna megfényképezni, de nem sikerült, mert valami mindég bezavart, és el rontotta, ezért választottam a nagylátószöget, így találtam a legjobbnak.

Én egy csendes, őszi, napfényes, sétálós temetőlátogatást látok.
Meg egy ehhez nem illő objektívválasztást.

Miért, mi a téma?

Miért Gábor? Mi a téma?

Nagyon zavar a széleslátószög. Úgy érzem az eszköz itt nem segíti, támogatja a témát, hanem ellene megy.
A nyugodt, csendes hangulatú témát vizuálisan feszegeti a lencsetorzítás. Én sem értem, hogy ez miért kell.

"De valóban ősszel a föld
csak elalszik, nem hal meg..."

Kösz. Nincs rajta mit érteni-nem érteni, csak ott volt amikor fényképeztem.

Nem értem a kondenzcsíkot. Meg a nagylátószöget. Meg a sírok elnyomását a színes ősz-kerettel. Na jó, az utóbbit talán.

Ősz, temető, elmúlás... jó!

Új hozzászólás