Hegyi Zsolt-2011-10-09 14:22

Tűzönjárás

Kedvelem ezt a képet, azt is megmondom miért. Sok kérdést vet föl, ez a hozzászólásoknál is látszik. Ez nagyon jó dolog. Nyilván van egy technikai rész, mit lehet létrehozni, digitális géppel dolgozunk, tehát adva van az, hogy az érzékelők mit tudnak, ezek között a fényviszonyok között bizony ebben a szituációban, mivel nem egy megrendezett helyzetről van szó, hogy Nóra kedvéért csinálták volna ezt az őrületet, ezért azzal dolgozik, amivel tud. Kicsit zajos az alak, aki épp átfut ezen a tűzön. De az, ami a képnek a szociografikus üzenete, az számomra nagyon erős. Van egy csapat, aki nézi ezt az egészet riadtan, hogy itt mi történik, sok köze nincs hozzá. Zsebre dugott kézzel állnak, az egészről olyan szinten süt a megrendezettség, még azon is, hogy hogyan kell átfutni, mintha minden gesztus előre legyakorolt lett volna, hogy mi most itt tűzön fogunk járni, és előre megnéztük a Wikipédiában, hogy hogyan kell tűzön járni, és úgy, és csak úgy csináljuk. Spontaneitást tökéletesen nélkülöző helyzet, és ez nagyon jól látszik a képen. Arról, ahogy az emberek állnak, a fáklyák elhelyezése, az egész valami eszelősen mesterkélt, és ezt sikerült a képnek áthozni, miközben a mágia működik, ettől függetlenül is. Az az érdekes, hogy az, ami ezekben a szituációkban megtörténik, mint élmény, az ezekkel az emberekkel is megtörtént, akkor is, ha leltárszerűen ők ezt nem könyvelték el magukban. Ez látszik a képen: a tűz, a parázs, az, hogy az expozíciós idővel bánik Nóra, hogy az alak az elmozdulástól elmosódottá válik, az egész olyan, mint egy szellemlény. Ott van az, aminek ott kellett lennie, megtörtént velük is a csoda, csak hát ők nem mentek elég közel hozzá. Nagyon érdekes, köszönöm. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Kurdisztánról készített műsoromhoz ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.

Középkor c. adásomhoz ezt a képedet választottam illusztrációnak, köszönöm! :)

Előrebocsátom, a gépem öregszik, és ez legjobban az esti/sötét képeknél jön elő. Ezt aztán próbálom kicsit PSP-ben korrigálni - és hát vagy jól sül el a dolog, vagy nem. Ennyit a technikáról a másik képpel kapcsolatban is. Nekem pont hogy tetszett a Gábor említette kontraszt a főalak és a háttér között; a vicc az, hogy a háttérben álló alakok azok, akik konkrétan résztvettek a tűzönjárásban; és ennek ellenére van bennük ez a hányavei, mesterkélt, nem résztvevő attitűd.

Sok mindent lehet mondani, de hogy erőtlen, hát azt talán nem.

Ilyen maszatolt helyzetből sajnos a kép is ilyen maszatolt lett.
Ezek szerint híven tükrözi, ami ott történt, de ettől még a kép erőtlen.

Gábor, akkor jó a kép, mert pontosan erről volt szó. Ez egy mesterséges, megrendezett, művi tűzönjárás volt, elektronikus, laptopról szóló dobbal, reflektorfénnyel, vetített előadással előtte. Nem volt misztikuma, sikeresen kommercializálták. Évekkel ezelőtt volt szerencsém tűzönjárni, és annak, akkor, ott volt misztikuma rendesen. Ennek... ennek nem.

Nehéz erről a két képről (a várakozásról, meg erről) külön-külön beszélni.
Ennél én úgy érzem, nem sikerült a dolog misztikumát átadni. Az a hangulat, ami ezzel a szerklivel együttjár szerintem ezen a képen nem jön át. Annyira erős a kontraszt az előtérben a természetes fényben (parázs meg fáklyák) erőteljesen mozgó modell és a háttérben a mesterséges fényben álldigáló alakok között, akik ráadásul tónusban erőteljesebbek az előtérnél, hogy szétesik a két sík és nem tud egy képként működni.
Az előtér világát brutálisan rántja le a hétköznapiságba a háttér.
Szerintem.

Nagyon jó egymás mellett (alatt-felett) ez a két kép a tűzzel és a vízzel. Világos és sötét, nappal és éjszaka, hideg és meleg, beton és föld, üresség és közösség.

Bár az lenne az igazi, ha Alexandra képe szélesebb lenne, több vízzel. Talán ott járnak rajta az emberek, csak le lettek vágva. :)

Új hozzászólás