Egy beállított helyzetet látunk, ahol a portré kategóriában egy nagyon jó alkotói geget látunk, amelyben egyértelműen a fotózást megelőző gondolati koncentráció jelenik meg, a fej beállítása olyan szinten lett bemozdítva, amelyből a test perspektíváján keresztük a mellkas, has és alhas ki van takarva. Az orr különleges szerepet kap a két láb között, és bár teljesen más beállításról beszélünk, mint a reneszánsz egyik fontos festményénél, Mantegna: Halott Krisztusánál láthatjuk, tehát egyértelműen a kép azon kívül, hogy a portré feladatkörével foglalkozik, az elsődleges üzenet a perspektívával való játék - nagyon reméljük, hogy a táborainkon majd a perspektívával behatóbban is fogunk tudni foglalkozni. A szimmetriát a fali dugasz bontja meg, de ha ezt elfeledjük, akkor a test szimmetriája uralkodó és látszik, hogy a fejet a modell erőszakkal tartja fenn, hogy a kitakarás megvalósuljon. Véleményem szerint ez a kép nem elég bátor, hogy egyszerűen fogalmazzak, nincs eldöntve a fuvar. Nagyon sok minden ki van találva, de ha egy történeti választ keresnénk arra, hogy a dugasz mit keres a falon, ezt az alkotás képi élményben nem tudja közvetíteni, de ez a dugasz folthatásában nagyon fontos helyet foglal el. Ugyanakkor megzavarja azt az üzenetet, ami a modell ironikus játékával kapcsolatos. Mire gondolok? Arra, hogy egyértelműen a fej tulajdonképpen azt a játékot folytatja velünk nézőkkel, hogy a férfi princípiumot, a testhez tartozó jelzéseket kitakarja. De ebből az is következik, hogy az orr most kompozíciójában a két láb között tulajdonképpen a férfiasságot jelzi. Mivel a mi olvasatunkban ez az egyik legfontosabb humorforrása és üzenete a képnek, bájosan és szelíden, így ezt a konnektor kompozícióban zavarja. Az ötlet jó, de nem 100%-osan átgondolt a jelenet - nagyon szeretjük ezt a képet, de minden részletnek helyén kell lennie. (szőke)
értékelés:
Szia Balázs, az ötlet jó, én finomítanék a fotón. Elsőre Mantegna Halott Krisztusa jutott róla eszembe:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Andre...
persze, csak a perspektíva miatt.
Boldog Munkanapot Mindenkinek!
Köszönöm a kommentárokat.
Ági: avarba ejtő, hogy ilyen nagy klasszikus perspektíváját hozod összefüggésbe a képemmel, de azért a pironkodás mögött jóleső érzést tagadok le minden áron. Az ötletről annyit: gondoltam, valamilyen kuriózum (inkább Unikum) jellegű látványommal abszolválom a feladatot, mert ugye ezt a nézetet a szakrális dimenzióban élőkön kívül nem sokan tapasztalhatják meg rólam, ők is csak ha tényleg átlátnak a falon. Kivéve talán a szemfüles lakókat, akik a második emeleten, vagy fölötte laknak, és elég türelmük van kivárni, míg ruha nélkül a házuk falához támasztott ágyhoz lapulok lábam mellett egy konnektorral.
Hogyan finomítanál?