Ez egy jó városi fotó. Magány leckébe nem tenném be, mert ahhoz egy kicsit nyálas, de az Épített környezet leckére kitűnő. Szeretem, rendben van. Én erre megadom a kettő csillagot, azzal a megjegyzéssel, hogy itt megint a kezedre csapok, itt megint belenyúltál a fotosoppal. Egyszer már megnézném ezeket a képeket, hogy miért kell neked ennyit bindzsizned, majd akkor fogsz lebukni, amikor kiderül, hogy ezek használhatatlanok akkor, amikor nincsen rajtuk fotosop. Én nem tudom, de itt megint valamit kellett matatnod a tónusokkal, meg a vignettálással. (hegyi)
értékelés:
Tamás, abban igazad van, hogy el lehet mondani, mi a rossz az adott utómunkában, igyekszem is ezt tenni. Ami a photoshopot illeti, egy utómunka eszköz volt, mondhatni ipari szabvány, aztán szép lassan átalakult, és ma már ott tart, hogy a legújabb photoshop javarészt a fakezű embereknek kincsesbánya, mert mindenféle effekttel, klónozóval és színnyektetővel pakolták tele. Ettől még szerencsére alkalmas arra is, ami a célja lenne, de ezt a célt sok esetben elvétik a digitális képalkotók.
Aki nem dolgozott sohasem laborban, ott nehezebb a helyzet, mert hiába mondom neki, hogy maszkolás, (Adams zónarendszerét ne is emlegessük, azt hiszik, valami gyerekhorror), mert nem tudja, hogy mi annak a menete a laborban. Vannak divathullámok. Ilyen volt pár éve a roncsolás, a rontott képek soppal történő adjusztálása, most ilyennek látom a vignettálást. Archaizálnak, de nem lehet tudni, miért. Nincs más cél, nem a kép mondanivalója a cél, hanem hogy én is olyat akarok, mint a másik, akinél láttam, hogy milyen fasza volt, és dícsérték, tehát akkor ha én is használom, akkor én is jó leszek. Hogy mire, miért, nem tudni.
A photoshop akkor válik eszközzé, ha az alkotás tudatos. Akkor tudatos egy alkotás, ha nem kattintgatás folyik, hanem képkészítés, agyban legalábbis előkészülve rá, és tudva, mi a végső cél. Egyébként a photoshop átok, mert a jó képeket is elgyepálják vele, a rosszakból meg azt hiszik, hogy attól, ha körbeárnyékolom, majd jó lesz. Fenét.
@Bartos Ágnes: Ha majd felkerül egy mai képem ("Pihenni már - Nem, nem lehet! ..."), akkor meglátod, hogy... Na, szoval, azon nincs semmi utómunka. Nem azért, mert megkértél rá, hanem azért, mert elkezdtem kísérletezni egy technikával, és az annak az egyik eredménye.