2012. szeptember
Most már ezt nem teszem ide fel, de igazad volt: az eredeti egyszerű óramutató-ellentétes elforgatásával jó lesz. Én túlkomplikáltam a szelektív függőlegesítéssel.
Különben most esett le a tantusz, hogy te nem ragaszkodsz mereven a szintezéshez, hanem sokkal inkább a kiegyensúlyozást igényled, még akkor is, ha ez elviszi a függőlegeseket, vízszinteseket.
Körülbelül igen. Persze van sok eset, amikor elég ha a függőleges függőleges és a horizont vízszintes, de tulajdonképpen azt kell mondjam, hogy ez ritkább. Hiszen többször fordul elő, hogy vagy a tömegelhelyezés szól közbe, vagy nincs jól megfogható vízszintes vagy függőleges viszonyítási alap.
Az első esetben, vagyis amikor a tömegek viszik a prímet, ott ez simán felülírhatja a valóságot, azaz sok esetben el kell térni a mértani vízszinttől vagy függőtől. Itt meg érzetre lehet találni horizontot, ha elképzeljük, hogy pl. a lakókocsinál ha lógna egy lámpa vagy más tárgy, hová lógna be. De itt a kamion eleve módosít, azt a tömeget vissza kell húzni. Szóval röviden, igen, a kiegyensúlyozás felülírhatja a tradíciót.
Egyébként nekem Féner Tamás képei segítettek ebben a legtöbbet, figyelni hogy mit miért és hogy forgat el és hoz ezzel létre új viszonyítási rendszert.