Úton Apúlia feléHegyi Zsolt-2012.12.03. 01:40Hegyi Zsolt-2012.12.03. 01:40Hegyi Zsolt-2012.12.03. 01:40

Úton Apúlia felé
Úton Apúlia felé
Úton Apúlia felé
Úton Apúlia felé

2012. szeptember

Örülünk, hogy újra a fedélzeten tudhatunk. Bevallom férfiasan, már egy kicsit aggodalmaskodtam, hogy merre vagy, és örülök annak, hogy ezeket a képeket megmutatod. Nagyon személyes az üzenete. Négy képet kapunk egy pihenési helyzetről. Ebből az első az, aminél nem értek egyet azzal, hogy miért van elforgatva, mert ezt én beforgatnám a függőlegesekhez. Nem érzem indokát ennek a minimális elforgatásnak. A második kép fantasztikus azzal, hogy még egy ilyen szürreális helyzetben is milyen festői történetek vannak, hogy még egy kamionparkolóban is meglephet minket a varázslat és még ennek a helyzetnek is lehet romantikája. Aztán itt van ez a belső térben készült fotó a pihenéssel, és záró képként eltávolodunk ettől az egész helyzetből. Magyarán összességében nyughatatlan hatása van. Azt az élményt adja nekem, hogy utazunk, kötelezően meg kell állni pihenni, de annyira hív az út, annyira hívnak az élmények, hogy kidobott időnek érezzük azt az időt, amit a parkolóban kell tölteni. Abszolút át tudom érezni ezt az utazási élményt, mert minden odavezető út – bármi is a cél – hordozza ezt az élményt. Annak különösen örülök, hogy ez, mint élmény jelen van, mert ez adja számomra a reményt, hogy akkor erről talán nem is kell lemondani. A szülői feddés az mindig erős volt, és mégis azt kell mondjam, hogy azért örülök ennek a képsornak nagyon, mert azt mutatja, hogy fityiszt lehet ennek mutatni. Irigyellek Sándor az erődért és szabadságodért. Köszönöm szépen. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Körülbelül igen. Persze van sok eset, amikor elég ha a függőleges függőleges és a horizont vízszintes, de tulajdonképpen azt kell mondjam, hogy ez ritkább. Hiszen többször fordul elő, hogy vagy a tömegelhelyezés szól közbe, vagy nincs jól megfogható vízszintes vagy függőleges viszonyítási alap.

Az első esetben, vagyis amikor a tömegek viszik a prímet, ott ez simán felülírhatja a valóságot, azaz sok esetben el kell térni a mértani vízszinttől vagy függőtől. Itt meg érzetre lehet találni horizontot, ha elképzeljük, hogy pl. a lakókocsinál ha lógna egy lámpa vagy más tárgy, hová lógna be. De itt a kamion eleve módosít, azt a tömeget vissza kell húzni. Szóval röviden, igen, a kiegyensúlyozás felülírhatja a tradíciót.

Egyébként nekem Féner Tamás képei segítettek ebben a legtöbbet, figyelni hogy mit miért és hogy forgat el és hoz ezzel létre új viszonyítási rendszert.

Most már ezt nem teszem ide fel, de igazad volt: az eredeti egyszerű óramutató-ellentétes elforgatásával jó lesz. Én túlkomplikáltam a szelektív függőlegesítéssel.

Különben most esett le a tantusz, hogy te nem ragaszkodsz mereven a szintezéshez, hanem sokkal inkább a kiegyensúlyozást igényled, még akkor is, ha ez elviszi a függőlegeseket, vízszinteseket.

Én talán még fél, max. egy fokot forgatnék ellentétesen az óramutatónak, mert a lakókocsi épp a kamion nagy tömeget miatt dőlhet még, a kamion visszahúzza.

Igyekszünk az elemzéssel, már két ember is segít a gépelésében. A kérdőívünk eredménye az, hogy max egy hét ami az optimális időintervallum az elemzéshez. Igyekszem tartani.

Ami az utazást illeti, vagyis a kutyákat, érdekes szemlélni a változást az állatok viselkedésében, nekünk egy kutya van, de 5 macska és a macskapopuláción látni, hogy milyen másképp öregednek. Na de ez külön mese. :)

Nagyon jól jellemzed az úton-levés lelkiállapotát. Az ember csak rohanna a cél felé, és a pihenőket nehéz fegyelmezetten betartani. Ugyanakkor ezeknek a kamionparkolóknak megvan a maguk kalandos hangulata. Éjszaka különösen. Amíg a kutyáim velem jöttek, ők majd megőrültek a parkolóktól, megőrjítették őket a szagok, tébolyultan szaglásztak és ástak. Sajnos, Buksi kutyám nagyon megöregedett, Giara meg elveszettnek érzi magát Buksi nélkül – meg én sem bírom már a kutyákkal együtt járó többlet strapát – így aztán nem jönnek már velem.

Köszönöm az elemzést, mely rekordsebességgel érkezett.

Az első képet nehéz szintezni. Megzavarja az embert a lakókocsi függőlegestől erősen elhajló első éle, valamint, hogy a kamion kicsit kifelé dől. Itt egy korrekciós kisérlet, az épület függőleges csíkozására és a lakókocsi ablakának függőleges élére szintezve:

Új hozzászólás