Hozzászólások

A PS jó lesz, megszokod, menni fog. Nem is tudtam, hogy a Corel még létezik. :)

Nem érzem HDRes hatásnak. Annyira "kopogós" csak amennyire itt még jó. Bevallom, mostanában kezdtem el átállni a PS-re is, tizenévig dolgoztam a Corel Paint Shop Proban, de utóbbi években már annyira elmaradott a RAW konvertere, lehet, hogy a 14 bites képekkel nem tud mit kezdeni, nem tudom, de ég és föld a különbség, ahogy PS-ben indul a konverzió ahhoz képest, hogy C-PSP-ben... Vagy a Nikont nem szereti, nem tudom... (De hogy azt használtam, pusztán anyagi okai voltak.)

Hát, ugye RAW az alap. Ott fogod, lejjebb veszed a csúcsfényt, feltolod az árnyékot, ezzel ezt a kurva nagy dinamikát, ami ebben volt, lejjebb veszed, közelíted a két végletet. És van a kézi maszatolós része a RAW konverternek, PS-ben legalábbis, itt befestettem vele az ablakokat, és így kijelölve azt, az expót még visszább vettem. Ez az alap, de ez még színes. Utána NIK silver fx, és ott még játszol vele picit, na azt már durva lenne legépelni, mert az már tényleg saját ízlés kérdése. Nekem ez még nem az igazi, mert én magam nem szeretem, ha ennyire kopogós, de bevallom, jó ideje nincs türelmem a magam képeihez, képek se készülnek az elmúlt hónapokban igazán, örülök, ha az öreg képeivel marad erőm dolgozni, szóval erre most ennyi jutott, normál üzemben újrakezdtem volna kisebb kontrasztokkal, hogy ne legyen ennyire HDR-es a hatás, mert azt utálom.

Értem. Nem gond, csak feltűnő volt nekem, hogy az úgy lecsap. De azon is gondolkodtam, hogy lehet, hogy pont így jó. Az idő meglep... .) Mintha nyár lenne. De ez lényegtelen, senkit nem fog érdekelni.
De ezt mond még el, hogy a kamera, vagy az utómunka ami ennyire dinamikus ff eredményt hoz? Nekem tetszik, csak nem tudom produkálni, valamit rosszul csinálok... És ezt többször meg akartam már kérdezni...

Ez mai kép. Verőfényes napsütés volt, őrületes, igazi, tavaszi, de a hótól kápráztató is, így vissza kellett venni a kinti fényt. Ettől lehet fura. Lépni sokat itt nem lehetett, mert egyrészt ott a kandalló, Laci fejét meg nem tehettem rá az ablakkeretre, mert akkor az a baj. Lejjebb is csak picivel lehetett volna menni, mert a lámpák fenn bajosak lettek volna Lacival. És hát bár türelmes volt, de nem lehet sokáig tökölni egy ilyen helyzettel. Egyébként az a baj, hogy a tető eleve ferde, a párkányhoz képest a radiátor is lejt, és az asztal sincs párhuzamban rendesen, ez is befolyásolja az összhatást. Ez ilyen.

Az optika erős torzító hatása balra fent elgondolkodtat. Nem tudom, ha picit balra lépsz, és ennyivel fordítod jobbra a kamerát, az csökkentene-e? (És ez nem most készült, ha jól gondolom... a kinti fákról...)
De tetszik amúgy, megjön a pillanat, jó látni Lacit munka közben.

Új hozzászólás