Nem tudom, ki hogyan látja, de nekem úgy tűnik, a pályázatok pezsdülést hoztak a látszótér eléggé halódó fotós szekciójának életébe. Sokat gondolkodtam azon, mi lehet ennek az oka. Elsőre arra gondoltam, hogy a versenyhelyzet hat stimulálóan a tagokra, ami biztosan igaz, de csak részben. A fő motiváló erő szerintem a versenyhelyzet közösségformáló erejében van: a közös, egy irányba mutató versenyszerű mozgás öröme az, ami összeköti a résztvevőket, versenyzőket és drukkereket, és ami ilyen hatásosan mozgósít. Minden témakiírás egy közösségi esemény, amely jól követhető pályát fut végig, remek a dramaturgiája az egyre gyorsuló adrenalin szinttel, majd döntés utáni lecsengéssel. (Direkt kimentem – háromszor is – a lóversenypályára, hogy jobban szemügyre vegyem a helyzet lélektanát, mechanizmusát, és mondhatom, erős a párhuzam!)
Arra gondoltam, mi lenne, ha a leckemegoldások is hasonló versenyszerű dramaturgiát kapnának? Ha például - mondjuk havonta - egy (vagy két) leckemegoldásra lehetne pályázni, és a csillagok, illetve a lecketeljesítés lenne a díj. Ugyanúgy lehetne külső döntnököt bevonni, stb. És akkor egy adott időben mindenki mondjuk a „gyermekkor” témára hajtana, és egymással versenyezve bomlanának ki az egyéni értelmezések.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Megnyugtatlak, Zsolt: abban az egyben tényleg egyetértünk, hogy az eszmecsere nem arról szól, hogy felállva az asztaltól te az én eszméimmel kell hogy hazamenjél. Ha eddig volt ilyen aggályod, az biztosan azért volt, mert túl agresszívan igyekeztem itt keresztülnyomni a magam eszméit. Ez nagyon csúnya karakterhiba a részemről, és sajnos javíthatatlan. Azon sem lehet sajnos segíteni, hogy lődözzek a vakvilágba, de ez utóbbi legyen az én bajom. Remélem, a tagságnak megjön a józan esze, és elkezd mostantól vadul kommunikálni, és akkor szépen felsőbb osztályokba lép, vagy nem lép, mert nem is akar, hiszen nem zavarja az örökös első osztályos helyezés.