Vörös szerdák

Nekem tulajdonképpen egy régi film, egy játékfilm, mely Frida Kahlo festészetéről szól jut eszembe, az a fajta érzékiség, az a fajta vibráció, ami Frida világában, különleges gondolatvilágában és személyiségében megjelenik. Igazából azt kellene mondani, hogy még látszólag egy üres terem látható ezen a képen mindenfajta sallang, rekvizitum nélkül, csak az ajtók, csak a falak, csak az üres felületek, mégis tökéletesen belakott és tökéletesen teletűzdelt formanyelvileg az egész kép, és az az érdekes, hogy mindez közvetíti is azt a személyiséget amit Camilla eddigi munkáin láttunk. Ebből pedig számomra az következik, hogy lassan kezdünk, kezdetek eljutni az Estiskolán arra a pontra, ahol nagyon is jól érzékelhető az, hogy a szín dramaturgiája, a forma dramaturgiája, a képkivágások, a kompozíciók, a kamera mélységélessége, mind-mind nagyon is kapcsolódhatnak az alkotó személyiségéhez. Nem csak a konkrét formák, a konkrét – bocsánat, hogy így mondom - szájbarágós információk jelezhetik mindazokat a történeteket, amelyek bennünk zajlódnak, hanem a látszólag attól teljesen idegen, vagy más közegben létező fények, formák, színek is. Itt úgy gondolom, hogy az a paszteles, vörösbe hajló, sötét barnás, bordós, fojtott levegőjű, budoár-szerű világ nagyon is hoz egy, hát igazából déli, latinos, vagy akár a görög képzőművészetben megtalálható formanyelvet, színvilágot, és nagyon is jól adaptálódik a látszólag jelentéktelen formákon keresztül a belső személyiség és a belső érzelmi világ. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Nézd, ha ezt a képet mondjuk a tavasz lecke után küldöm be-legjobb esetben 2009 kosjegyében, akkor már nem úgy kötődöm érzelmileg hozzá, vagyis a történetet, hogy miért is ez a címe most nem osztom meg, mert akkor már regényt is írhatok róla. Talán valaki felismeri a helyszínt és tudja mi az utalás oka.

Camilla, azt mondod akkor volt aktuális. Azt kérdezném, mert én már csak ilyen kekec ember vagyok: fontosnak tartod-e azt, hogy a nekünk mutatott képet nézve mi is érezzük ezt a múló kötöttséget?

nincs semmi baj. mindenki a maga módján csinálja.

Ennek a képnek története van, amely MOST illetve akkor volt aktuális, elég vicces a dolog. Én nem tudtam ezt elraktározni, hogy jó lesz az valamikor, akkor úgy kellett lennie. Különben meghalt volna a mondanivalója, amit szándékosan most nem fogok leírni. Zsolt, értem és hiszem, hogy oka van a sorrendiségnek, rajta vagyok én is, persze közbe jönnek dolgok, történések, szerintem carpe diem, én nehezen tartom be a sorrendiséget, megpróbálom ugyan, talán ha több szakmai ismeretem lesz másképp látom majd. let it be:-D

van, aki elmélyül a munkában, egyesével halad, van, aki ugrál, aztán idővel nekifog sorban is, sokfélék vagyunk. abban van valami, hogy ha mindig kifelé jön a dolog akkor nem biztos, hogy befelé is jut, vagyis hogy idő, türelem és kis lassítás jó lehet. a leckék nem véletlenül vannak abban a sorrendben egymás után, amiben vannak. de szabad felrúgni a sort, ha van oka.

Mariann, az élet nem harmonikus egymásutánok sorozata, adódnak helyzetek, amikoris nem lehet ellenállni, kissé türelmetlen génjeim lakoznak bennem. Ez ellen nem fogok tenni, sajna.

Most nem erre a képre vonatkozólag mondom, de NE ugrálj a leckék között! Ilyen nagyokat főleg ne. Csak szépen egymás után… legalábbis amennyire lehet.
Ez csak egy jó tanács.

Új hozzászólás