Zenész
Nem vagyok benne a képben, és ez nem is érdekel. A kép érdekel.

A cseh és szlovák filmek hangulatát idézi, és valahol talán a Grimm-mesék világát is az az eszköz, amit a Nóra jól meglét, és használ, hogy egy mozgásban lévő kamera a statikus háttérhez képest nagy folthatásokkal dolgozó összegző-elmosódott mesefigurákat hoz létre. Nézzük csak meg a jobboldalon, a háttérben lévő, talán szürkés nadrágban és zöld orkánban vagy valamiben álló férfialakot, ami akár egy középkori vagy XVIII. századi kofaruha is lehetne. Nyilvánvalóan ez a jó megfigyelés, hogy a kamera elmozgatásával átrajzolhatom ezt a látványt, ez hozza létre azt, hogy egy mesei pannó egy festett háttérré válhat a kép, ami egyértelműen a háttér-előtér A-B szintjével dolgozik, és kiemeli az előtérben a már-már komikusnak tűnő, extrém jelzésekkel ellátott zenész, pozanos ruháját, ahol ezek a vörösek hozzák létre ezt a mesei vagy histórikus vagy comedia dell artés helyzetet. Ugye így elég abszurdnak tűnik a zenekeltő eszköz, a tűzoltózenekar tagjaként, magányosan közeledő, bár nyilvánvalóan egy felvonulás részeseként jelenlévő zenész, tehát ilyen értelemben a nyolcas lecke mozgásra jól oldotta meg a feladatot a Nóra. Azért jó lett volna, ha maga a figura egy parányit feljebb kerül, a háttérrel együtt, vagy deréknál vágódik a figura, vagy egy picit többet kapunk a figurából... talán inkább nem több kellene a zenészből, hanem valahol zakó környékén, hogy a háttérben a festett alakok még megmaradjanak, valahol ott vágnám ezt a képet. De a három disznót az úgy gondolom, hogy megérdemli. Az biztos, hogy Nóra, ezzel dogozhatnál még, mert nagyon jó irányba van itt felvetve valami, hogy ilyenkor a fotós lehet annyira dörzsölt, vagy elkövethet olyan csínyeket, hogy a kezedben van egy rózsa, vagy egy szemüveg szára, vagy valami, ami belóg itt a kamerával együtt fixen, és abban a pillanatban a hármas tagozódás előtér – én a néző; középtér – ahol a zenész van, és ez a nagyon szép háttér, ez abban a pillanatban befelé dinamizálja a képet. Tehát ezen érdemes elgondolkozni a következő verzióban, trükközni ezekkel a játékokkal. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Ja, egy pár éve elmentek mindenfélébe, és jószerivel csak az elején és a végén a massed pipes and drums maradt az eredeti tattoo-ból... mindennel ez történik, ahogy kommercializálódik.

No igen, a Tattoon a dudások dominálnak.
Bár van ott olyankor minden. Minden sarkon zenél valaki.

Ez, ami a képen van, ez hagyományos fúvószenekar; felénk (sajnos) ez van szokásban, sajnos mondom, mert én nem szeretem őket annyira. De fényképezni őket is lehet. :-)

Jártam már ott. Tényleg eszelős.

Azért nem azt tettem ide, mert egy pár technikai gond van vele, plusz ennek a háttere az jobb. Ennyi. Tágabbra nem tudtam venni, mert nem tudtam. Ez a zenész pont úgy látszik messzebb volt a társaitól.

Ha érdekel, keress rá a youtube-on az Edinburgh Military Tattoo kifejezésre, ott vannak fantasztikus ilyenek. Ez a skót felföldi katonazenekarok éves dísszemléje, persze már jópár éve külföldi zenekarokkal dúsítva. Én egyszer hallottam élőben, és a hangulata valami eszementül csodálatos. Igaz, én imádom a skót duda hangját. :-)

De nem azt tetted ide, és ezt meg nem vetted tágabbra, hogy az elötte menő háta, a mögötte menő szimbolája belógjon a képbe.
Amúgy eszelős dolog ez a menet közben, ráadásul kottából !!! zenélés. Nem kis teljesítmény.

Egyes sorban vonultak el, azért van egyedül. Itt: http://href.hu/x/75za a második képen látod, hogyan.

Nézem, nézem, mi a bajom ezzel, mert valami nem stimmel. Vágni kéne. De mégse, olyan jó a háttér. De akkor meg mi bajom?
Hát az, hogy miért van egyedül, hol a rezesbanda többi tagja. Miért nem lóg be elöl-hátul a társaság, a bandatagok.
Miért van ilyen egyedül. Ja , lehet, hogy nem is ő van egyedül. Lehet, hogy Nóra van a képen?

Fújjad fiam, fújjad...!

Új hozzászólás