Hozzászólások

A hozzászólások eltűnésére még keressük a megoldást... 

 

ÁÁÁ köszönöm szépen az infókat. Akkor legközelebb megpróbálom helyesen blendézni. 

Az én 1.8/50-eim is valóban már kezdenek rajzolni a f2.2 körül, azonban ritka az amikor elég az a nagyon-nagyon szűk (pár mm-es) élességtartomány amit ilyenkor ad. De itt szerintem nem ez van, egyszerűen nincs fókuszban semmi, valahova a kanna elé csúszott az élesség. Pedig szép is lehetne ez a rozsdás felület, ha éles lenne valahol és látnánk a struktúráját.

Egyébként a legtöbb gyártó 2FE-el a teljes nyílás alatti rekeszre optimalizálja a leképzést, ez amolyan hallgatólagos megállapodás, gondolom erre utalt Zsolt is. Ezt a saját tapasztalatom is megerősíti. A jobb gyártóknál kevesebb is elég, hogy már jó legyen, a gyengébbeknél a -2FE körül lesz az optimum.

Ha az 50-esed 1.8-nál indul, az 2.2 felett kezd majd el normálisan dolgozni. Hacsak nem valami csilliárdos szuperobjektív, ez általánosságban igaz, hogy 1-2 értékkel a legtágabb blendét szűkíteni kell, hogy jó legyen. 

Aki nem volt katona az nem értheti mondandód, de megtanultam tőled két szót is.. Valahogy szar a fix 50-esem.Vagy csak az 1.8-on is állványról kéne fotózni.

Ez itt a homályba vesző mult, de nem párna, hanem kanna, ámbár egy pár van ebből is. Van a nagyobbikban valami bárisnya jellegű, mint a folyosó ügyeletes volt a moszkvai szállodában ahol középiskolai kiránduláson megszálltunk még 83-ban. Tán még egy tokarevet is elő tudott volna húzni kitudja mely üregéből masszív testének ha a helyzet úgy kívánja. Mi meg idétlenek azon vigyorogtunk, hogy valószínűleg kisebb torzítással lehetne rá föld térképet rajzolni mint amilyen a papírra vetített változat az atlaszban. Voltak ötleteink is mit hova kéne rajzolni melyet az egyszerű nép gyermekeinek vaskos humorával meg is fogalmztunk.

Új hozzászólás