'üres' olvastam most valahol
Én nagyon szeretem ezt a képet, hát, az idősebb korosztály az, aki tudhatja, hogy a Kálvin téren, amikor még nem épült fel az a szálloda azzal a sóhajok hídjával, akkor volt ott egy parkoló, azzal szemben egy City Grill, ahol amikor mentünk a Ráday klubba koncertre, előtte lehetett jó melegszendvicseket kapni, de ez mindegy is, azon a falon volt egy ilyen mosóporreklám, ami egy fát ábrázolt, és a fa ágain, mint egy karácsonyi függők, mosóporok voltak – ez volt a szocialista szürrealizmus egyik megnyilvánulása – én nem tudom, ezt ki követte el, de valami nagyon átbulizott éjszaka után jöhetett neki ez a vízió. Mindenesetre ez egy nagyon jellegzetes pontja volt Budapestnek, és ezt mind azért mondom el, mert bennem ezt az emléket hozza vissza, ezzel a fával és a tűzfallal, és ennyi a kapcsolódás. Tehát egy nagyon szép kompozíciót látunk, a két függőleges vonallal, az organikus formával, két autóval, amiből az egyik csak egy részlet, minden nagyon szép, csak én ebből a kompozícióból tudnék egy picit vágni, a baloldalból még egy félujjnyit, és akkor dinamikusabb lenne, mert nekem az ott már kiürül a fa mögött ez a rész. Nem teljesen a fa ágáig, de majdnem, és akkor nekem ez a kompozíció feszesebb lenne. De el tudom fogadni ezt a megoldást is, nagyon szépen mutatja ezekkel a rövid árnyékokkal, ezekkel a helyzetekkel a nyár érzetét az alkotó, úgyhogy ez három disznós. (hegyi)
értékelés:
Feri, ez a kép csak (?) annyi nekem, mint amit te is látsz benne. Egy kompozíció, bizonyos elemekkel, egy gondolat vizuális megfelelője.
Én az üzenetet így értem, nem úgy ahogy annak idején tanultuk, hogy a költő azt akarta mondani hogy.... és jön egy terjedelmes magyarázat.
Mi a mondanivalója az alábbi haikunak?
-Ködben örvénylő
hajnali halk harangszó.
Őszi derengés.-
(M. Basho, Kányádi S fordítása)
ez egy hangulat haikuba tömörítve. Nem a fenti képről van szó, nem vagyok olyan nagyképű hogy a kettőt összehasonlítsam, csak az üzenetet mint olyat próbáljam illusztrálni, mit jelent nekem.