Parkoló
'üres' olvastam most valahol

Én nagyon szeretem ezt a képet, hát, az idősebb korosztály az, aki tudhatja, hogy a Kálvin téren, amikor még nem épült fel az a szálloda azzal a sóhajok hídjával, akkor volt ott egy parkoló, azzal szemben egy City Grill, ahol amikor mentünk a Ráday klubba koncertre, előtte lehetett jó melegszendvicseket kapni, de ez mindegy is, azon a falon volt egy ilyen mosóporreklám, ami egy fát ábrázolt, és a fa ágain, mint egy karácsonyi függők, mosóporok voltak – ez volt a szocialista szürrealizmus egyik megnyilvánulása – én nem tudom, ezt ki követte el, de valami nagyon átbulizott éjszaka után jöhetett neki ez a vízió. Mindenesetre ez egy nagyon jellegzetes pontja volt Budapestnek, és ezt mind azért mondom el, mert bennem ezt az emléket hozza vissza, ezzel a fával és a tűzfallal, és ennyi a kapcsolódás. Tehát egy nagyon szép kompozíciót látunk, a két függőleges vonallal, az organikus formával, két autóval, amiből az egyik csak egy részlet, minden nagyon szép, csak én ebből a kompozícióból tudnék egy picit vágni, a baloldalból még egy félujjnyit, és akkor dinamikusabb lenne, mert nekem az ott már kiürül a fa mögött ez a rész. Nem teljesen a fa ágáig, de majdnem, és akkor nekem ez a kompozíció feszesebb lenne. De el tudom fogadni ezt a megoldást is, nagyon szépen mutatja ezekkel a rövid árnyékokkal, ezekkel a helyzetekkel a nyár érzetét az alkotó, úgyhogy ez három disznós. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Feri, ez a kép csak (?) annyi nekem, mint amit te is látsz benne. Egy kompozíció, bizonyos elemekkel, egy gondolat vizuális megfelelője.
Én az üzenetet így értem, nem úgy ahogy annak idején tanultuk, hogy a költő azt akarta mondani hogy.... és jön egy terjedelmes magyarázat.
Mi a mondanivalója az alábbi haikunak?
-Ködben örvénylő
hajnali halk harangszó.
Őszi derengés.-
(M. Basho, Kányádi S fordítása)
ez egy hangulat haikuba tömörítve. Nem a fenti képről van szó, nem vagyok olyan nagyképű hogy a kettőt összehasonlítsam, csak az üzenetet mint olyat próbáljam illusztrálni, mit jelent nekem.

Ez a kép tulajdonképpen nekem egy elég erős kompozíció, és elég ravasz is mert úgy csináltál "rendet" a képen, hogy közben "rendetlennek" hat. Szerintem, ha bármelyik elemét eltávolítanánk, vagy áthelyeznénk, azonnal "borulna" a kép. Csak azt nem tudom, hogy mit akarsz vele mondani, ugyanis azt a fajta vizuális üzenetet én nem érzékelem benne amire célzol.

Hát az a vizuális gondolat, az a mondanivaló, nem? Az az 'üresség', mit aláírtál, és amiben mint két hangjegy, ott visszhangzik a fa-kisautó és a hosszú ablak.

A belinkelt kép más, ott a képen kívül van a lényeg, magán a fotón semmi sem befjezett, azaz minden kivezet. Ha jól látom...

Nóra, nem hiszem hogy ennek a képnek lenne 'mondanivalója' , nekem ez egy vizuális vizuális gondolatot, de ezt szóban elmondani elég suta dolog. [lehet, hogy a kép is az ;) ]
.
a képből kívüli dolgokra való utalás nekem először A. Kertész Elisabeth és Én című híres képén tűnt fel, és azóta is foglalkoztat. Biztosan emlékszel rá:
http://www.tokinowasuremono.com/photo-vi...
(Zsolt, ne haragudj ha hosszú az idézet, nem jut eszembe hol van az az idézet rövidítő oldal. Talán el kellene valahol a főoldalon is helyezni (hasznos linkek rövideszűeknek) rovatba ;) )

Az lenne a fő mondanivaló? Mert mindig odahúzza a szememet, és kiviszi a képen kívülre. Keresnék valamit, de azt sem tudom, hogy mit. Miközben ha letakarom (nem levágom, mert az üres tér, az kell), akkor mintha közelebb ugrana, feltárulna a kép - bár tény, hogy le is egyszerűsödik.

Szerintem elég lenne a parkoló autó ott az árnyékban. De ha neked így tetszik...végülis te tudod miért van rajt...

Ha az nem lenne ott, nem teszem fel a képet, mert szerintem az egyensúlyozza a kompozíciót, vagy teszi (nekem) izgalmassá.
persze az eredetin a kerék teljes kör, csak annak a képnek kerete is van, ami itt ugye nem kívánatos, és csak így tudtam levágni a keretet.

Nézem, nézem a képet, de nekem csak jobban tetszik a félautó nélkül.

Új hozzászólás