Cím nélkül

Cím nélkül

Az a helyzet ezzel a képpel, hogy ekkora méretben nem tudom biztosan megmondani azt, hogy mi történhetett, az eredeti képet nem látjuk, csak az utómunkával adjusztált képet és így persze egyáltalán nem biztos, hogy a valóságban is így történt, ahogy most mondani fogom, csak egy megérzést osztok meg. Ha abból indulok ki, ami a modell kézfeje, és az ott látható struktúrákat figyelem, az ereket, a csontokat, az ízületeket, talán ott lehet a valóság. Az, ami a modell hajával, az arcán, a bőrével történik, az nekem úgy tűnik, hogy az utómunkánál elmozdult a glamour irányába, ami viszont ebben a környezetben, amiben ő megtalálható, erősen elüt tónusban is, és stílusban is. Elüt a háttértől, a padtól, és egyáltalán attól a hangulattól, amit ez a kép egyáltalán sugallni szeretne. Olyan érzésem van, és erre a világítás is rájátszik, mintha a modellt lefényképeztük volna, mondjuk blue vagy green box technikával, és utána körberajzolva, utólag helyeztük volna rá erre a padra. Talán a padra is több fény kellene, hogy el tudjon különülni a háttértől, és talán kevesebb smink, vagy kevesebb utómunka hitelesebbé, hihetőbbé tenné ezt a beállítást. Ugyanis itt maga a póz, és az a szerkezet, amit kapunk, a közvetlenségről akar mesélni, arról, hogy itt egy gyönyörű nő, aki csak olyan lazán elhevert ezen a padon, és most tulajdonképpen érdeklődően, kicsit kacéran tekint a kamerába. Erre az irányra segít rá a ruházat is, az, hogy a válláról lecsúszott a ruha, a fölemelt láb, tehát az egész egy spontán hatást szeretne elérni.
   A másik meglátásom a kompozícióval kapcsolatos. Most létrejön egy ritmus, tulajdonképpen egy háromszög: a modell feje az egyik pont, a kezei a másik, és a talpa a harmadik. Ha megfigyeljük, ez a három olyan fontos momentum van, amit a szemünkkel körbe tudunk járni, ezek vannak a többi tónusból kiemelve. Igen ám, csak valóságban távolabb kell legyen a talp, mint a fej, mivel viszont ugyanabban a tónustartományban dolgozunk mint az arc (egyszerűbben fogalmazva: ki lett világosítva a talpa, vagy világosabbra volt hagyva, vagy meg lett világítva plusz fénnyel) ez azért okoz problémát, mert anatómiailag olyan érzésünk van, mintha a teste furcsán ki lenne csavarodva, ettől, hogy a fejével egy magasságban és szinte egy közelségbe kerül a láb, ez ebben az állapotban groteszkül hat, idegen, furcsa. Ha a kezünkkel letakarjuk a talpat, akkor láthatjuk, hogy jobban elkezd élni a szem, a tekintet, és nem figyelem állandóan, hogy most mikor fogja letenni a lábát.
   Még egy dolog: a testékszereknek a használata. Ha csak, mint portré figyelem ezt a beállítást, akkor nekem ez a fülbevaló, amit kapunk ezekkel a strasszokkal, elviszi a modell szeméről a figyelmet. Lehet, hogy azt mondja Attila, hogy konzervatív vagyok, de nekem egy modellnél a tekintet nagyon fontos, mert az viszi el az egészet a vállán. Ha a tekintete hiteles, ha el tudom hinni azt, hogy ő rám akar figyelni, akkor az bevonz a képbe. Bármi, ami innen elviszi a figyelmemet, csökkenti ezt a hatást. Ezekre érdemes lenne odafigyelni. Ha ez megismételhető, akkor szeretném kérni Attilát, hogy egy ismétlést ezzel a helyzettel próbáljon megcsinálni, mert megérné a dolog. Még egy apróságot jegyzek meg, ami nem tisztázott, ha már instruált modellről beszélünk: mindig kérdés, hogy mit kezdjen a modell a kezével. Most a rendezői bal kéz kicsit ernyedten lóg a padról, és ez abszolút rendben van, gyönyörűek rajta a tónusok. Mivel keskeny volt a pad, gondolom, hogy félt a modell attól, hogy leesik, ezért a másik kezével erősen szorítja a padot. Ez a szorítás lehet egy üzenet, de akkor ne takarjuk ki, vigyük erre el a dolgot, legyen ez a fő csapásvonal, hogy ő kapaszkodik valamibe, és akkor ez adhat egy feszültséget ennek az egésznek, adhat neki dinamikát. De most ez inkább hiba, mint erény. Ismétlés. (hegyi)

Hozzászólások

Zsolt köszönöm az elemzést!
Alapvetően egyetértek. A talp még ennél is világosabb volt, ennyire húztam vissza a tónusait. Az utómunka valóban erősen jelen van, nem is nagyon titkoltam el ;) És a glamour irány is szándékolt.
Amit talán máshogy látok, az az, hogy Te inkább a portréként nézted a képem, én annyira nem portréként látom.
Összességében nagyon sok érdekes és hasznos dolgot írtál, én ebből tanulok, remélem másnak is hasznos lehet, köszönöm!

Örülök, hogy tetszik ;) Köszönöm!

Kár, bár talán jobb is hogy az a pillanat kettőtöké marad.
Mindenesetre gratula a képhez :)

Nem-nem, asztalon volt közben a gép... Nem lehetett akkor, ott fotózni.

Hát ez volt az a nagy titok.
Őszintén én egyfajta magánnyal kevert dühöt éreztem, és talán ez is kavargott a modellben. Így azt hiszem hogy értem a képet :)
Egyébként a fotózást megelőző beszélgetés alatt nem készültek róla képek? miközben kiöntötte a szívét neked. Mondjuk ahhoz hogy egy ilyen szituációban fotóz, kétségtelenül kell egyfajta mélyebb baráti kapcsolat kettőtök között, és azt viszont nem tudhatom hogy ez megvan e, de érdekes lenne látni az összetört, megnyílt lányt is, az erős nő mellett.

Gábor köszönöm, hogy írtál!
Nagyon örülök, hogy érzed ezt a titkot, örülök, hogy nem sikerült elmaszatolnom...
A fotózás előtt 1 nappal volt egy komoly törés a modell párkapcsolatában. És a fotózás előtt sokat beszélgettünk erről, amikor is a könnyivel küzdött. Ekkor én már nagyjából le is tettem arról, hogy most fotózni fogunk, végül mégis belevágtunk.

Szia Attila!
Amióta felkerült az oldalra ez a kép, azóta vonzza a tekintetemet, folyamatosan vissza is térek rá. Érdekes modellhez volt szerencséd ennél a képnél, számomra a sejtelmes, titokzatos női alak mellett érződik valami kis sötét titok is a hölgy tekintetében. Viszont nem tudom megfejteni hogy miért érzem ezt, mi is ez a titok.
Keresem a válaszokat a kérdésekre, de nem találom.
Mindenesetre abban biztos vagyok, hogy hat rám az egész hangulat amit teremtettél. Ennél több talán nem is kell. Grat hozzá!
(emésztgetem még egy ideig..)

Új hozzászólás