Dóri

Dóri

Talán túlságosan is jobbra rendezett lett, eredeti elképzelés az volt, hogy a háttérben lévő női arc vonalai elé-mellé teszem Dórit, de sokkal kevésbé lett hangsúlyos a balon a háttérben lévő arc, így az a rész rendesen megüresedett...

Az a helyzet, hogy ez egy jó ritmus lenne, ha nem csak a formai megfigyelés jött volna létre, hanem mindezt technikában is megoldottad volna. Ha most megnézzük, két portrét látunk. A háttérben van valami szobor, vagy jelenés, és az előtérben van egy szereplőnk. Az előtérben lévő alak abszolút szürke és lapos, tulajdonképpen teljesen egybemostad a testnek a formáit, tehát azt, amit világítással ki kellett volna emelni, azt nem tetted meg, míg a háttér túl van világítva, ott plasztikusabb a helyzet, de valahol a kettő között van mind a kettő tekintetében az igazság. Ezért nem tud létrejönni a kohézió a képen belül, mert, bár egy képen szerepel mind a két modell, de mégis azt érzem, hogy nincs közük egymáshoz. Ezt azért érzem, mert ahhoz, hogy közük legyen, te tudnád a legtöbb lépést megtenni azzal, hogy ezt fényben, tónusban, világításban és kontrasztban megoldod. Most ez egy jó tanulmány, amennyiben megoldható, kérnék egy ismétlést, ha ez annyira a pillanat műve volt, hogy újból már nem átélhető, akkor a következőkre nézvést még akár azt is el tudnám képzelni, hogy valahogy lemodellezed ezt a szituációt, a háttérben akárkit beállíthatsz, ami modellként szerepelhet. Egyébként bármi más szoborhoz el lehetne menni ezt megismételni. Kérlek keresd meg azt, ami formailag és világításban össze fogja neked ezt rendezni. Ismétlés. (hegyi)

Hozzászólások

Köszönöm az elemzést, kicsit késve reagálok, (Zsolt Te tudod miért..), valóban inkább tanulmány ezt teljesen elfogadom, féltem is feltenni, de hát elemzésből tanul az ember.. Nem ismételhető a kép, de a jövőben szem előtt tartom a felsoroltakat.

p.

Elsőre nem ugrott be az a háttér arc, csak a fényes folt hasonlósága a fej kontúrjával... :) Aztán rájöttem, az is ő, sőt ők mert ha jól látom van ott egy másik réteg is odarakódva...
Ugye sokszor mondjuk, hogy a fényes felület felé megy a szem. Itt is így van, elsuhanunk Dóri mellett, vissza a múltba, egyfajta szellemvilágba... És mintha Dóri is a múlton merengene, mert az arca olyan elegánsan bánatos, szomorú... mint aki elveszített valakit valamikor, és ez még nyomot hagyott benne, mélyen a lelkébe égett, mint azok a távoli, homályos képek...

Ha egy kép ennyi gondolatot ébreszt akkor nem lep meg ha Zsoltnak is mondanivalója támad tőle. :)

Köszönöm István, háát azért én csak szorgalmiba kértem... de ezek szerint a Zsoltu-nk valamit lát, amit én nem.. vagy csak jól megakarja mondani :D..
Igen a nagy hely olyan furásra sikeredett..

Szerintem jó lett. Elsőre nekem is furcsa volt a nagy hely, de aztán rájöttem az arcra.

Új hozzászólás