Együttállás

Kedvencem :-) Ha engem kérdeztek, akkor minden minden "saját képem" (tehát amit nem emléknek fotózok) az impresszió, és ez is az. De mivel annak a kitériumába nem fér bele, így itt tárgyfotó lett. Egy mozdony kezelőállásában készült a Vasúttörténeti Parkban, és nagyon megtetszett ez az együttállás. Az eszköz a kis kompakt Canon G7X, színek meg amúgy se igazán voltak benne.

Én biztos, hogy elforgatnám 180 fokkal, a lefelé vezető irány nekem kevésbé működik, hordoz valami nem pozitív érzést, miközben a kép maga ezt nem támasztja alá. És talán a vágási pontok is lehetnének precízebbek, maradtak benne feleslegességek. Ami még, hogy a mélységélesség - de lehet, hogy az élesség alapvetően - nem tudom, hogy jó-e így. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

A mi az erősebb az nem egzakt, képenként más lehet a meghatározó. Viszont olyan, hogy a homályból az éles felé, olyan nincs. Az élesből a homályba az irány. Ez abból adódik, hogy a szemeddel is így érzékelsz, a lényeget élesben, amire épp nézel, a többi lesz életlen.

Köszönöm! Azt hiszem ezért vagyok/vagyunk itt :-)
Mi az erősebb, a kontraszt/élesség vagy a fény/világosság? Nekem itt valahogy a homályból az élesbe tartó "vonal" az erősebb, nem a sötétből a világosba. Míg a második lépcső a nagyon hasonló, de mégis mindegyik más formák játéka. Persze én tudom, hogy mit akarok belelátni.

Na, ez az, ha az ember tudja, mik az alapszabályok, akkor az összhatásban kevesebb a "csak". :)

1. Ez lefelé mutat, az meg mindig valamiféle csökkenés, elmúlás, bánat, ilyesmi.
2. Ami éles, az van közel. Így emelkedve közeledés ebből nem lehet, mert ahhoz hátul kéne élesnek lennie.
3. Ami világos, az közelebbinek érződik, mint ami sötét, mindig a világos tónusok, formák viszik el a hangsúlyt.

ha ezt a hármat megtanulod, akkor ezzel lehet játszani, egymást erősítő és ellentétes hatásokkal is, de azért az is benne van a pakliban, hogy valami indoknak kell lennie, miért rúgok fel egy szabályt, vagy fordítok meg. És ha sok az ellentét, ha sok az ellenütem, akkor az zavaros lesz, értelmezhetetlen, emiatt rossz.

Máshogy mondom. Akarhat a fotós akármit, ha ellene megy annak, ami ösztön szinten belénk van kódolva, annak hatása lesz a kép értelmezésére. Természetesen lehet erre utazni, de mondom, akkor minden másnak kurvára egyben és rendben kell lennie.

Köszönöm az elemzést! Ugyanazt tudom mondani, mint a gombás képemnél: mert csak. Nekem így tetszik, nem tudom megmondani miért. Néztem vízszintesben is de ez jobban tetszett. Próbáltam nagyobb mélységélességgel is, de így jobban kijött a közeledés. Mert ami neked lefelé vezető irány, az nekem egy emelkedve közeledés (mint egy holdfelkelte?). Lehet itt van a nagy különbség a kettőnk látásmódja között. Amit sajnálok, hogy az "éles" tekerő teteje elmosódott. Sajnos akkor ott nem vettem észre, így nem tudtam korrigálni.

Megtisztelsz, köszönöm! :-)

A Krónika utolsó évszázada című Törökösenemhez, melyek ma este nyolc órai premierjére ezennel tisztelettel meginvitállak a chatre, ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.

Új hozzászólás