Mélyvíz

Egyetértek a díjazóval, ez valóban egy nagyon erős és elgondolkodtató üzenet. Ez akkor is igaz, ha a kivitelezés slendrián. Egy ennyire szikár konstrukciónál nem engedhető meg az, hogy dőljön a horizont, hogy perspektívában kiforduljunk a képből, még ha ennyire keveset is, mint itt, de megtegyük. Ráadásul, azt gondolom, hogy a tónusrend sem tökéletes, mert túl sok ez a fáradt, koszos szürke benne, és nem ellensúlyozza az egésznek a dinamikája. Eközben a megfigyelés 100 pont, és úgy vélem, ez a lényeg, mert a megfigyelés az, ami ösztönös, és ez az, ami nehezen tanulható, a technika viszont elsajátítható. Attól félek, és a gyakorlat sajnos azt igazolja, hogy ez a félelem nem alaptalan, hogy ezek abból adódnak, hogy nem vagyunk eléggé türelmesek, és nem adunk elég időt magunknak, hogy egy-egy élmény átszaladjon rajtunk. Lehet, hogy itt nem is volt idő rá, mert jött a gyerekcsoport, és két perc múlva már elfoglalták a medencét, sokféle indokot el tudok képzelni, hogy miért nem voltunk gondosak azzal, hogy pontosan oda álljunk, ahova kell, és hogy egyenesben tartsuk azt a gépet. Sajnos ebből csak egy rész az, ami korrigálható, mert hiába hozzuk egyenesre a horizontot, mivel nem pontosan jó helyen álltál a masinával, csak egy lépést kellett volna elmozdulnod, és máris működött volna a dolog. A jó meglátások és ötletek, ha elvéreznek a kivitelezésnél, akkor sajnos, például egy pályázatnál, kiesnek a rostán, mert lesz olyan ember, aki arra is ügyelni fog, hogy ezeket az úgymond kötelező köröket is végigfussa. Tudom, ezek olyan nem szeretem dolgok, mert azt gondoljuk, hogy elrepül a kismadár. Én meg azt gondolom, hogy a fenét repül el, ha meg elrepült, hadd repüljön, akkor majd megjön máskor. Nem szabad engedni a minőségből! (hegyi) értékelés:

Miért a hónap képe:

Ezt a képet választottam a hónap képének. Egyszerűségében gyönyörű információkat hordoz magában. Egy kép működése nem csak azon múlik, milyen technikát alkalmazunk, hanem azon is, mit vált ki a nézőből. A technika egyébként tökéletes, nem kíván ennél többet. Ez egy olyan kép, melyek hordoznak régi emlékeket, meg nem történteket, gondolatokat, érzelmeket. Bizonyára, ha 5-10-15 év múlva újra vetnék rá egy pillantást, akkor is így gondolnám, mert árad belőle egyfajta megfoghatatlan időtlenség... állandó jelen, állandó csend... köszönettel: Orosz Sanya

Hozzászólások

55
Értékelem!

Kedves István, bocsi hogy nem jelentkeztem egyéb dolgok miatt...blablabla:)
Annyit tudok még hozzáfűzni, hogy szerencsére ez nem egy tipikus uszoda, itt búvárkodtam, szóval gyerekcsoport nem sűrűn van itt. A másik a tökéletesség. Szeretnék tökéletes lenni sok mindenben, de úgy érzem nem megy. Nem tudok tökéletes lenni, és talán már nem is akarok, mert az olyan uncsi :) Szóval ebből kifolyólag, szerintem a képeim sem lesznek soha tökéletesek, attól függetlenül, hogy amiket írtatok azzal egyetértek (ferdeség, kontraszt stb)De azt gondolom ezt még utólag is lehet korrigálni.

45
Értékelem!

Sanya, tökéletesen egyetértek azzal, amit írsz: "Egy kép működése nem csak azon múlik, milyen technikát alkalmazunk, hanem azon is, mit vált ki a nézőből."
Belőlem például az általam leírtakat váltotta ki :)) amelyben alá szeretném húzni, hogy "nagyon csend nekem is, mert a virtuális kontrasztanyag (mint az uszodai zsivaj hiánya, a sík víztükör, stb) nagyon munkálkodik belül"
De nem tudom letagadni azt sem, hogy nekem hiányzik ebből a nagyon jóból a tökéletesség. De őszintén örülök választásodnak, azért is, mert Évát nagyon tehetségesnek tartom. (Még ha nem is fogadja gratulációmat, ezt neki :p)

:)))

55
Értékelem!
60
Értékelem!
53
Értékelem!
48
Értékelem!

Teljes mértékben meglepődtem, és konkrétan szóhoz sem jutok a meglepetéstől!
Örülök Sándor, hogy ilyen hatással volt rád a kép, köszönöm!

57
Értékelem!

Gratulálunk Éva az újabb hónap képe választáshoz!

52
Értékelem!

Az úszómester meg is vert volna ha ott önállósítom magam drót ügyben:D
Amúgy sajnos itt ezen a helyen már nincs alkalmam az ismétlésre, talán még egy kép készült ami színes, és ennyi :((

58
Értékelem!

Nem vagyok egy technikai őrült, de most annak a precizitása hiányzik picit (hangsúlyozottan) nekem, amit szerintem a géped tudhat.
Ahogy Te is írod: a sötét részek szemcséződnek már 400 ISO-n. De gondolok a finom képi torzulásokra, mintha az egyenesek nem mindenhol lennének egyenesek. Vagy hogy nem tiszta a rajzolt kép, elmosódott egy picit. Mintha dőlne is egy picit (ami hátsó medenceszélen érezhető). És hogy nekem egy picit kontrasztszegény is. Ilyen utóérzések.

A kompozíciót illetően elgondolkodtam azon is, hogy szerencsés-e egy majdnem egyenes és egy egyenes fedése: a mélyvíz táblát tartó drótra gondolok. Én ezt csak próbálgatással látnám, hogy kicsit alá vagy felé, jobb lenne-e, vagy egyáltalán ami szintén adottság, csak helyi, hogy mi lenne a kompozícióval, ha picit jobban belógna az a tábla és a vele a drót. Ez megint egy hajszál, de az az érzésem, hogy ebben a "picike" (olykor persze lehetetlen) apróságokban rejlik a tökéletesség.

Mindehhez hozzátartozik, hogy tényleg nem szoktam belemerülni technikai ráspolyozásba, amit leírtam, ténylegesen a benyomásaim, nem valami szabályzatból merített gondolatok.

62
Értékelem!

Kicsit zavarban vagyok, mert mit értesz technikai tökéletesség alatt? Egyedüli hibának a kép készítésekor a magas isot tekintem (iso400), persze ez csak utólag vált világossá, hogy kicsit zizis a kép. Ööö, más hibát nem tudnék mondani, ezt kifejtenéd légyszíves? :)

52
Értékelem!

Nagyon jó bázis, de számomra itt hiányzik a technológiai és technikai tökéletesség. Olyan jó lenne ezt igazán kiforrottá tenni! Tudom, persze, adottságok... De csendnek nagyon csend nekem is, mert a virtuálist kontrasztanyag (mint az uszodai zsivaj hiánya, a sík víztükör, stb) nagyon munkálkodik belül.
Egyébként meg egy ">>invader" :)

46
Értékelem!

Jó kis feszes kompi, és tök jó az a két minimális elem ami bontja a szimmetriát és ezzel megtölti élettel az amúgy mély csöndbe burkolódzó képet. :)

52
Értékelem!
58
Értékelem!

ÓÓÓÓÓÓÓ! Kérem a nyersanyagot! Ezt ki be kell keretezni!

69
Értékelem!

Ez nagyon rendben van. Pipec.

Új hozzászólás