nincs címe

nincs címe

Lehet, hogy unásig mondom, de nekem ez az új világ kifejezetten tetszik, amit Márti felfedez magának. Finoman szürreális, ahogy az álom és valóság, a vágy, a képzelet és a realitás lehetőségei találkoznak, ahogy az ember eszelős energiákat mozgósítva próbálja a saját képére és vágyai szerint módosítani a környezetét, tipikus városi dzsungelharc, amiben az a legszebb, hogy Márti igen jó érzékkel áll meg azon a határon, ahol ítélkezés nélkül közöl számára izgalmas, érdekes történeteket, amit aztán a nézőjére bíz, hogy fejben maga fejezze be magának. A kép találtsága erény, hiszen ha ezt kivasaljuk szabályosra, elvész a fűszere, elvész az atmoszférája. Utazás a kert végéig, köszönöm, Márti, hajrá! (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Köszönöm az elemzést!

Neha a kepeken belul van a keret, szerintem ilyen keret reszenek jo a lenti fold csik, a fenti arnyek. Ez gondolom egy olyan ajto, ami kisit beljebb van mint a csatlakozo fal felulete, igy fentrol a tetejen mindig lesz valamennyi arnyek. En az ilyen termeszetesen jelen levo keret dolgokat szeretem a kepeken. Ha mar egyszer igy a kep hatarairol beszelunk nekem inkabb a ket szelen kellene meg valami, pl egy hasonlo lezaras, vagy kevesbe szukre szabott kep. Az, hogy a kep egy kicsit felenk billen az nem annyira zavar.
Jo lenne valami fogadasi jatek a lapon ahol arra lehetne fogadni, hogy hany csillagos lesz egy kep.

Ez egy szárazföldi nagyváros lakótelepén lévő büfé teraszajtója.

Akkor viszont számomra tényleg bámulatos teljesítmény az ajtófestő részéről, és elbűvölően izgalmas lélektanilag. Mert milyen ambíció hajtotta ezt a festőt, hogy a préri közepén mutassa meg magát? Tényleg: milyen környezetben találtad ezt az ajtót, Márti?

Lehet PS segítségével is ilyet, nem is nagy munka ha multiply a layer, de minek? Értelmetlen lenne, és meglehetősen csalódott lennék, ha Márti trükközne, és lássuk be, a kép stílusától is idegen lenne.

Ez egy festett ajtó, nem tettem hozzá semmit. Telefonnal készült, instagram program használatával.

Valóban úgy néz ki, mintha rá lenne festve. Akkor viszont a festő dolgozott bravurosan: nézd a felhők részletgazdagságát, egy ilyen felületen!

A jobb képszélen a festék is lepergett kicsit, helyén vannak az árnyékok... Ha ezt valaki PS-el tette rá, akkor nagyon profi volt. :)

Én úgy látom, itt két kép vetül egymásra: egy kopott bádogkapú és egy vitorlásos táj. Az egészen elképesztő lenne, ha a kapú így lenne festve, bár vannak erre utaló jelek ott, ahol a kapú pántjai vannak. Márti majd megmondja, hogy is van?

Nem tudom, a fenti sötét nekem kell a képre, így lezárja a tetejét, és picit még visszavesz az ipari hangulatból, éppen csak anynit, hogy tovább töprengjünk egy cseppet az illúzión.

Jó ez a kék barna színvilág, kár hogy a jobb szélen a katánkórón nincs több kék virág, az még egy picit tekert volna rajta. Tipikus útszéli felhagyott területeken nő nagy számban (meg persze sokfelé máshol is), így komoly hangulati elem a képen.

A perspektíva érdekes kérdés. Való igaz kikorrigálható lett volna, de ez a kép egy illúziót örökít meg. Ha kihúzod a perspektívát, eltűnik az illúzó jelentős része, a kép direktebb lesz, és szerintem az már elvenne belőle.
Alul szűkebb, így felfelé tágul, nyit az ég felé aminek van egy kis naív, felszabadító hatása, főleg a hajós-tavas egyszerű képvilággal. Ezért jó, hogy a végén a sötétítés visszazökkent, és nem a szögvasak adják a pofont a képen.

Nekem ez az Utazás kezdete, és ha majd belépek ezen a Dimenziókapun, akkor eldöntöm tetszik-e ahova megérkeztem. :) Különben meg menjen mindenki ahova akar. :)

Sándor, szerinted hol van itt szendvics? Nézem, de bevallom nem látok ilyet, sőt! Szerintem ez simán egy kocka szinte natúrban, de Márti majd megmondja a tutit.

Márti, öröm, mint mindig, ha beállsz közénk játszani.

János, szerintem itt utómunka nincs több, mint a szendvicsbe olvasztás, a többit a fotós eszköz adja hozzá, amely itt híven szolgálja a mondanivalót, mely szerintem a kispolgári, fakó, kimosott, kommersz nyaralási vágykról szól.

:) ezekkel a címekkel azt hiszem elcsapnám a hasam :D

Anita,
az első a kép. Aztán az, hogy a leckébe miképp épül be. Ezek a fontosak, elsősorban ezekről érdemes beszélgetni. Hogy van-e cím, alkotói szabadság körébe tartozik, személyesen jobban szeretem, ha van, de ez alól is van kivétel, itt most nem érzem hiányát, mert a kép mindent elmond. Rugalmasság!

lehetne a címe:
- nyaralni visz az álom hajó...
- út sehol szigetre

a képpel viszont olyan gondom van, hogy olyan találtam, lelőttem érzést kelt.. perspektivikusan torz, ok hát obi függő, de .. messzebb mégy, leguggolsz stb.. meg utómunka.. aztán, a jobb oldali gaz akármi, tökjó olyan mintha a vászon előtt megelevenedne a festmény.. a bal viszont csak úgy belóg és inkább zavar mintsem hozzáad. A felső rész vignettáltsága, vagy sötétedése nekem felesleges, lehetne vágni a felsőrészt, és maradna simán kellemes nyári utazás, bár, ugyanakkor le is zárja picit a felső részt, ahogy a lenti "avaros" rész teszi a valóságban... szóval egy picit az átgondolatlanságot érzem, ahogy írtam is találtam, lelőttem.. én vissza mennék oda.. repetázni.

peace, p.

Nincs címe, mert a témakör, amibe került, szerintem elég jól elhelyezi, pont az lehetne a címe, hogy elutazás és megérkezés.
A cím az olyasmi, amivel újabb vonatkozási hálót lehet a kép köré teremteni, lehet vitatkozni a konkrét látvánnyal, újabb asszociációs kapukat nyitni, ilyesmik.
Nálam itt most a témakörbe helyezés tölti be ezt a szerepet.

Új hozzászólás