tárgy és fotóHegyi Zsolt-2013.01.23. 17:59Hegyi Zsolt-2013.01.23. 17:59Hegyi Zsolt-2013.01.23. 17:59

tárgy és fotó
tárgy és fotó
tárgy és fotó
tárgy és fotó

A kérdés gondolom az, hogy mit szólok ahhoz, hogy fotókra applikálsz rá vetített technikával képeket, magyarán mi van akkor, ha elkezdesz ezzel a színpaddal mozogni. Nem megkerülhető kérdés az, hogy mi van a háttérben (önmagában mennyire áll meg a lábán, mennyire lesz az kép), ha végignézem itt a melókat, akkor azt látom, hogy ez az első képnél a legerősebb, a második teljesen felejthető (az önmagában nem kép), a harmadik a futó lóval elég közhelyes, de nem nagyon kép (túl erős és határozott is), a negyedik egy konstrukció akarna lenni. Megint azt mondom, ha ez egy szaklapba készült fotó, akkor rendben van, de egyébként nem nagyon értem, miért lett lefotózva. Most kifejezetten, csak a háttérről beszélek. Ami a háttér előtt elhelyezett tárgyakat illeti, ez egy jó játék (hogy melyik hogy torzít), mert ezzel majd el tudunk kezdeni dolgozni - ezért mindenképpen csillag jár, hogy ezt felfedezted és keresed a kérdéseidre a választ. Mindegyik érvényes lehet, de nem így – szóval André Kertész elég nagy név és van egy sorozata, az a címe hogy Distortion - az sohasem ciki, ha valaki végiggondolja, hogy egy nagy elődnek mi járhatott a fejében. Én ezt érvényesnek tartom, mint modernkori újra felismerése ennek a gondolati körnek, de az lenne a jó, ha te is feltennéd magadnak azokat a kérdéseket, amiket ő feltett. Milyen viszonyrendszer alakul ki? Ez milyen esztétikai helyzetet képvisel? Mi történik ebben a dologban? Milyen belső mese van és azt mi segíti? Most ha a 2. képet nézem: itt pl. van egy fürdőző csapat. Önmagában az, hogy ez színesben van hagyva, az egészet elviszi a fenébe. Lehet, ha ez egy fekete-fehér kép lenne, máris másról kezdene el mesélni. Tehát én arra szeretnélek biztatni, hogy játssz még ezzel! Egyenlőre nem találom benne a Tamást, Tamás üzenetét. Minél több ilyet próbálj ki, hogy meglásd azt, melyik tárgy mit csinál ezzel a képpel és utána kezdj el ebből az egészből szűkíteni és szűkíteni... Most egyenlőre még pontosan azért, mert még a tesztidőszak folyik, minden egyszerre szól, egyszerre fontos a háttér, a színek, a torzítás, annak viccessége, drámaisága, közben belekapcsolódik a giccs, a konstruktivizmus - tehát sok mindent egyszerre próbálsz, de ez jó és fontos, mert innen fogod majd magad is megtudni, hogy mi az, ami ebben téged izgat. Az irány az, hogy szűkíteni kell és a Tamást szeretném látni. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm az elemzést! Mindig hasznos amit írsz, ha nem értek vele egyet, akkor is. Most azonban, megfogalmaztad azt, ami bennem csak kóválygó gondolat, vagy érzés. A háttérkép sokkal fontosabb, mint gondoltam. Persze, lehetne egy dekoratív geometrikus hátteret is használni, szeretném azt is kipróbálni, de az egy más történet, az dekoráció lehetne. Jó esetben színvonalas dekoráció.
Szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy számomra milyen nagy segítség amit írsz. De minden hozzászólást is nagyon köszönök, mert föleg a kialakulatlan munkáknál rengeteget segítenek.

Szilárd, a kiindulási pont az üvegtárgyak, a háttér a kísérlet. Vagyis nem a háttérhez választottam az üvegeket. De, az egész, még csak az ötlet próbálgatása.

A harmadiknál szarazság + üres üveg, ez jó ötlet, de miert ilyen modern az üveg. Ugyanígy látok fogalmi kötődést a másodiknal, de megint nem értem a valasztást, miért ilyen üveg? Érdekes a latvány, de érdekesebb-e mintha mondjuk egy vizespohar törné a fényt? Valószínűleg nem lényeges, nem is tudom miért akadtam fenn rajta, valószínűleg, mert az első dolog ami felötlött, hogy ezek meg milyen pohara vagy üvegek, egyszerűen elvonta a figyelmem arról amit látok. Az elsőnél ez nem zavaró mert eleggé absztrakt maga a minta, az utolsónal meg a kép valami többé kevésbé modern építményt ábrazol, oda nagyon megy ez a szintén modern üveg. A középső kettőnél valahogy anakronisztikus hatást kelt bennem. Persze kérdés, hogy hagyományosabb formával meg lehetne-e egyáltalán oldani ezt a többszörösen áttételes játékot a képpel.

Szilárd, István, köszönöm az érdeklődést. Amúgy tévé előtt vannak, de nem poharak, annál jóval nagyobb üvegek.

Szürrealitásában (is) nagyon izgalmas számomra amit látok. Szürrealizmusa alatt értve, hogy nem dekódolható miképpen kerülnek oda a poharak (ha csak nem tévé előtt vannak pl.), de talán nem is érdekes, mert a pohár érthető, a "vászon" értehtő, a viszony egyrészt ismert, mert én is néztem már poháron keresztül, másrészt mindegyik új és más mégis...

Az első szerintem telitalálat, az utolsó jó, a középső kettő is lehet, hogy tetszeni fog ha rájövök, hogy miért pont ilyen a pohár ezekhez a képekhez.

Új hozzászólás