Színes háromszögek

Ismétlés gyanús ez a lecke. Kemény dió így elsőkörben. Absztrakt eddig számomra semmitmondó volt, de így hogy alkotnom kellene eggyet, így egészen átértékelődött,, bennem,, e művészi ág, annyira nehéz, hogy normális címet sem tudok adni a képnek. Rögtönzött fénykép, élesség nélkül. Lapszűrőtartóba applikált háromszög bokehval próbálkoztam.

Forgásban

Út melletti szélgenerátorok egy csoportja. Sajnos a 35mm kevés volt ide (Aps-C szenzorhoz) ennyi fért bele. ND szűrőt használtam, és 0.5 sec záridőt, mini állványról, ezért a ,,békaperspektíva,,. Kép bal oldalán a lakóautó parkolt, ezért nincs bemozdulva.

Emelkedés

Kikötőben készült ez a fénykép a sirály emelkedéséről, egy Pentacon 200mm es objektívvel. Nem lett vágva a kép, elég közel volt a téma, a teléhez,az elfoglalt helyem pedig elég magason, hogy bele tudjam komponálni a horizontot, vagy egyéb tárgyat. A nap lemenőben volt így elég karakteres árnyékot adott a sirálynak, az aszfalton lévő fehér festés, így hogy a csőrével benne van, és ferde, talán érzékeltetni tudja az emelkedést (jobbra manőverezést mindenképpen). Élesség nem tökéletes, gyakorolni kell még a manuális objektívvel. (1/500, f5.6)

Ez a nap is eltelt

Éjfél után készült a fénykép (ISO100_f5.6_1/5) egy kamion fülkéjében. Megtörve, elfáradva, az újabb napot várva. Önkioldós, állványos fénykép egy Canon EOS M5+EBC Fujinon F1.8/55mm objektívvel..

Balázs, üdv a Téren, tőled is elnézést kell kérjek a késésért, igyekszem utolérni magam. Ez egy abszolút jó portré beállítás, helyzet, őszinte, nem kimódolt, nincs benne semmi csinált, én ezt nagyon kedvelem. Át lehet érezni a fáradtságot, kicsi szomorúságot is talán, szóval az üzenete még úgy is át tud jönni, hogy némi technikai javítás ráfér. Elsőként is, ha a gépeden lehet a színteret állítani, akkor az sRGB-ről érdemes az Adobe RGBre átállni, másrészt szokott olyan is lenni, hogy a színeket hogy adja vissza, ott sok esetben a vivid az alap, azt normalra állítani, magyarán, hogy a színek ne legyenek túldominálva, mert a bőrszínnél ez okozhat vörösödést. Ezen felül érthető, hogy a helyzet nem optimális, amikor a kép készül és nem minden gép tud ezzel mit kezdeni. Utómunkában azonban lehet emelni az expozíción. Csináltam egy verziót, sok mindenhez nem nyúltam, csak a tónushoz és a színből vettem visszább. Még egy, hogy úgy tűnik, lehet kosz vagy valami az érzékelőn, ott a szemednél van egy fehér pont. Várom a folytatást. (hegyi)
értékelés: