2/15/1/10/2

 2/15/1/10/2

Hozzávalók:
Tésztához: 25 dkg margarin, 12 dkg porcukor, 1 tojás sárgája, 40 dkg finomliszt, 1 citrom reszelt héja, 1/2 sütőpor, 1-2 evőkanál tejföl, 1 csomag vaníliás cukor, csipet só, 1 tojássárgája a kenéshez.

Töltelékhez: 1 kg (jelen esetben ~1 kiló plusz), levétől lecsurgatott reszelt alma, 15 dkg porcukor (ha nagyon esik akkor több), 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg őrölt dió, 1-2 evőkanál kekszmorzsa (+ pár szem magozott meggy házi befőttből)

Elkészítés: a sóval, sütőporral elkevert lisztben, elmorzsoljuk a margarint, majd összegyúrjuk a többi hozzávalóval. Két cipóra osztjuk - az egyiket kinyújtjuk, közepes sütőlapra helyezzük. Meghintjük kekszmorzsával és őrölt dióval, majd elterítjük rajta az almatölteléket. Befedjük a tészta másik felével. Megszurkáljuk, megkenjük tojássárgájával és közepes lángon aranybarnára sütjük.

(az absztinens típusból; zárójelben saját kiegészítés, ami elhagyható)

Amikor megláttam a képet, nagyon meglepődtem. Előbb láttam magát a képet, mint azt, hogy ki küldte be és az első reakcióm, az az volt, hogy Dávid nem is ilyen területen szokott dolgozni. Aztán közben, ha jobban végiggondolom, nem idegen tőle ez a fajta professzionalista szemlélet. Amikor a lepukkant szobában, tüllszoknyában felugrott, ahhoz is kell, hogy kigyakorolja az ember azt, hogy hova és mekkorát ugrik, az hogy ez milyen módon fog fényben és térben megjelenni, tehát mindenféleképp úgy érzem, hogy ez a fajta előképzettség vagy ez a fajta kíváncsiság benne van Dávidban. Én arra szeretném egyébként őt sarkallni, hogy mutasson még ilyen munkákat, gyakorolja még ezt a képi ábrázolásmódot, mert ez fogja megadni a biztonságot, hogy később a csendéleteink, tárgyfotóink vagy akár egy enteriőr berendezése hogyan történjen meg. Nagyon tetszik a képen a témaválasztás, nagyon jó ez a kék, mert kellően visszafogott, de mégis van benne erő és élénkség. Jó ez a piros pöttyös bögre és nagyon jól ritmizál ez a piros ehhez a kékhez. Ízléses a tányérnak a megválasztása is és nagyon gusztusos a pite. Mondjuk, én egy kicsit talán kevesebb cukorral kérném majd, hogy ha lehet, mert ez most egy kicsit a struktúrát már gyengíti, de maga a geg az, ami ennél a képnél tíz pontos. A fröccsenő tej, a szóródó cukor ez mind-mind nagyon jó ötlet. A világítás is plasztikus, jók a fények, jók a derítések, azt gondolom, hogy ez egy nagyon jól elindított feladat. Két olyan dolog van, amin én még talán csiszolnék. Mind a kettő a talapzattal foglalkozik, mint problémakör. Az egyik kérdés az az, hogy ez a faerezet mintát utánzó asztallap nekem határozottságában visszalépés a kék háttérhez képest. Sokkal kevésbé hangsúlyos, sokkal kevésbé határozott a jelenléte, sőt azt is mondhatnám, hogy olyan, mint hogyha ez még egy tesztje lenne valaminek és majd aztán ezt, hogy ha már kigyakoroltuk, hogy tényleg egyszerre fröccsenjen meg hulljon ez a por, akkor majd feltesszük a valós tárgyasztalra. Értem én, hogy ezen az asztalon reggelizünk, de ezt a valóságot felülírja az, hogy mit igényel mindennek a színdinamikája. Lehet, hogy egy narancs vagy egy vörösebb szín jobban dinamizálná ezt az egész történetet. Ez az egyik része a dolognak. Nyilván el kell gondolkodni azon, hogy ez hogy oldható meg. A másik, ugyanezzel a talapzattal foglalkozó kérdéskör, hogy oké, hogy hullik ez a porcukor hó, de nem nagyon értem, hogy miért nem szóródik mellé, vagy miért nincs ott kis morzsa a sütiből, vagy bármi, ami bontja a kötöttséget. Össze is kötné a két formát, tehát ez egy fontos dolog lenne, hogy ez a két, most különálló szereplőnk ne csak a felső régióban, a kék mezőben mozogjon át egymásba, hanem hogy ez megtörténjen a talapzatnál is. Egyrészt a humor részét is erősítené, mert nem kötelezően kell beletalálni a tányérba, másrészt formai megoldás is lenne, harmadrészt olyan most nekem, hogy már ötödször csinálom meg, mindig le kellett utána mosni az asztalt, mert mellé fröccsent a tej vagy valami baleset mindig történt és hát meg is tettem ezt, lemostam az asztalt, igen ám, csak ettől steril lett. Tehát ami a felső részében a vicc és a humor és az élet, az most az alsó részében a visszafogott, majdnem azt mondom, hogy konzervatív megközelítés. Ez nekem annyiban mindenféleképp hiányérzetet okoz, hogy ez a két tárgy valahogy össze kéne, hogy kapcsolódjon. A kommentároknál fölmerült a kérdés, hogy mi a helyzet a bögre fülével. Én nem mondom, hogy egy didaktikus megközelítés kell teljes ábrázolásban, de ennél kicsit határozottabb jelenlétet kéne adni ennek a fülnek, már csak azért is, mert most sejthető, hogy ott a fül, de azért pont attól, hogy a tej is ad egy amorf formát, ezért nem olyan értelmes a jelenléte. Vagy ne legyen egyáltalán fül, vagy ennél egy kicsit több kéne. Mindezzel együtt ez egy háromcsillagos kép és csak azért nem leckemegoldás, mert az gondolom, hogy jó lenne, ha ehhez a leckéhez érkezne még Dávidtól kép. Egyébként ez a többiekre is igaz, hiszen akkor, amikor ezt a leckét létrehoztuk, azt gondoltam, hogy sokkal több főzést kedvelő, sütésben jeleskedő tagunk van, aki mindezt szeretné gusztusosan tálalni képi tartományban is. Magyarán, itt nem csak a kész termékeket érdemes beküldeni, hanem érdemes lenne talán elkezdeni egy közös munkát is ebben a leckében. Hiszen itt nem másról van szó, mint az enteriőrről, a csendéletről, a tárgyfotóról. Ez egy olyan irány, ami annyiban speciális, hogy az ételt is eladhatónak, gusztusosnak kell mutatni, kívánatos termékeket kell nekünk produkálni. A leirat pedig azért segít, mert itt nem csak olyanok vannak, akik a számítástechnikával vagy a fotográfiával akarnak foglalkozni, hanem olyanok is, akik szeretnek esetleg egy jót enni. Várjuk a folytatást és kíváncsi vagyok Dávid véleményére arról, amit itt most elmondtam. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Annyira nem! Vagyis írhatnám hogy nem annyira, de vegyük a tegnaphoz, mert úgy van ürügyem a marhulásra :)

küldd, de fontos a dátuma?

oh jó hogy fenn vagy, tegnapra lehet még küldeni cuccost? Az se kizárt hogy valamit elszúrtam rajta - utóbbit csak kedvcsinálónak. :)
Egésznaptököltem vele de a futbalmeccs beleszólt, persze kép meg nem lett belőle :(

Köszöntem az elemzést!
Helyén valók amit írsz! Szóval osztom vagy lájk vagy mi a fene ami trendi.. :) A lényeg hogy a talapzattal magam is lágyabban szerettem volna elbánni.. végülis kompromisszumra kényszerültem a szórás lötyentés és expo összehangolás túlhaladott engem, a türelmemet mindenképp..
Azért nincs cukor a talapzaton mert ügyeesen szórtam! :) Viccen kívül valóban steril lett és volt egy ilyen stock indítatás amit már olvastam kommentnél. Érdekel a téma de csak ilyen önsanyargatás szintjén. Volt megharapott változat is de a rengeteg cucc a tetején már hamar kedvet szegett.. :D
kösze!
d

Az idő meg a fáradtság hagyján, de van is neki eredmenye.
Én nem sajnálom az időt meg a faradtságot, jól szórakozok közben (nekem ez olyan mint a homokvár építes) csak eredménye is lenne. Az ember belefeccol 30-40 órát egy képbe aztán úgy dönt hogy törli mielött bárki más láthatná, mert a mult hónapban ugyanerről csinált már jobbat, aztán az se volt valami nagyszerű; hát ha mást nem is, azt biztosan hátrányára lehet olvasni, hogy nagyon szaporátlan tevékenység.

Már nem először állapítom meg, hogy nem sajnálod az időt és fáradtságot, ha meg akarsz valamit csinálni. Irigyellek is érte!

Igazából nincs is közel.. :) Nagyon nem megy ez a fajta mojolás. Kiváncsi voltam a reakciókra, na meg a wpo kapcsán előjött egy régi terv. hogy csinálok locsis képet, igaz kompromisszumos megoldás lett; hajtott a kíváncsiság.
Eredetileg jobbra tettem volna a bögrét de túl közel volt a kanapé és azt már nem vállaltam be :D para.. másik prózaibb ok, hogy balkezes vagyok :) tükrözni nem akartam, de jogos felvetés! A szöget így se érzem és a távot..
köszi István!
(minyá teszek fel valami alacsony minőségű lomos szrt hogy helyre álljon a lelki béke ;)

Először meglepett kicsit, hogy a Te fotód, mert ha valakitől, akkor Tőled távolinak gondoltam eddig a sztokfotófílinget. Nem a technikai tudást hozzá, hanem a világot. De a lényeg, hogy nagyra tartom az ötletet, hogy lehullik és felcsobban. Ez megadja azt a kellő dinamikát amit lényegében az étkezéssel párhuzamosíthatok. Az egyik a készítés, a másik a fogyasztás állapota... most nekem :) (Mondjuk jobbról balra olvasva, de sebaj!)

ugyan már.. ez a gyarló halandó olyan lealacsonyító.. :)
Ezért is tettem 'csak' a leírásba amit kitettél főcímnek!
(Persze ettől függetlenül még értelek!)

Az eredeti cím neked mond valamit biztos, de a gyarló halandónak inkább ez, ami most van. :)

Helok!

Zsuzsanna: örvendek, a lényeg ez, együnk finomat! :) köszi!

Köszi Zoli! Nos elég nagy szerencsém volt.. sajna az expo nem lett jó, de a csöppenés formailag kellett nekem.
Probáltam beleejteni olvadós fogba ragadó cukrot - ez nagy marhaság mert a másodiknál már ragadtam mindenhol. :) Aztán kinder kis figura de nem volt jó a súlya - számít hogy milyen magasról esik be így nem fért bele az expo időbe, aztán maradt egy használt radír ami alacsonyabbról is kellőe nagyott csobban - fizikus lelkűek tudják ezt szofisztikáltan, nálam csak így röviden ennyi.

István! A bögre egy régi darab, kicsit már 'patináns'.. Nem mellesleg ez volt a jelem az oviban :D
Ha nem költői a kérdés, akkor (leszímtva a néhány fény belövő képet) akkor 53 felvétel van. Ez soknak tűnik, de ebből 12 expo sorozat (tehát 3), 1FÉ különbséggel. Ezt azért kellett mert nehéz volt összhangba hozni azt hogy derítsek szórjam a cukrot és csobbantsam a tejet.. utóbbi kettőhez kellettem, derítést körülményesen, de kitámasztottam. Tehát ha jól számoltam 17 exp. Ez kb 2 óra volt. EGyesével oda rohangálni, törölgetni, stb.. :S

Szilárd! Pálinka pitéhez? :) ez a serdülőkori házibulikat jutattja eszembe, köszi! :D
Mivel ez leginkább vázlat kép, mert nagyon macerás egymagam ezt megoldani, ezért nem is csináltam werk. Szóval jobbról főfény (szórt délutáni, 2méteres ablakon,ajtón át). Balról 10-11óra magassában ezüst derítés kb 1 méterről. Fél méterről szitnén ezüst (régi kartonra ragasztott matt, opálos tükör tapéta, fólia) 7óra irányából.
Kéne rá még fény, kis vaku és/vagy háttérfényből több illetve oda.
Kamera: tág blendében gondolkodtam 2.8 körül - ez a háttér mosáshoz, mert szöszös és gyűrött a takaró (+szenzorkosz), szűk zsársebesség 125-öd környéke, az iso magas lett de 100lenne a tuti, nekem annyira már nem bírja.
Önkioldó ez 10mp és mint írtam expo korr hogy ne toljam hosszan ki a műveletet, így is több volt mint amit a türelmem elbír. Próbálkoztam előre tükör felcsapassál de nem tudtam időben beleférni mert ez asszem 2mp, szóval az időzítés nehézkes volt.
Az érdekelne hogy a kamera jó szögben van e ehhez, szerintem magas, de a tányár mély abból meg más milyen nincs :)
Illetve kell-e a bögre füle, van olyan is,csak nem tetszett.
Pöttyenteni, szórni háttér mögül kéne és nem árnyékolom a jobb oldalt.. szerintem. De lehet nem fontos.
Köszi az érdeklődést is! Remélem nem fogalmaztam túlzanzásítve és kibogarászható a lényeg..

Ágnes, köszi, remélem süttök finomat!

Köszönöm a kommenteket!

Eredeti cím: 2/15/1/10/2
;)

Asszem még az is megnyalja a szája szélét, aki nem szereti az almást és/vagy a tejet. Korrekt. Grat!

Jajj istenem de jó hogy nem pálinka van a bögrében... Nagyon jól elkaptad, technikailag hogy csinálsz emg egy ilyet: mit csinalsz a bögrével és hogy állítod be a kamerát meg a világítást?

És hányszor volt expo, hogy így sikerüljön:) A tejes bögre tetszik a legjobban.

Nyálcsordító a recept is, de a kép is tökéletes illusztra. Ezt úgy mégis hogyan sikerült ennyire eltalálni? Grat! Zseinális pölö a tál formai játéka a fröccsenő tej koronájával... Node miféle kisbolygó csapódott be abba a tejesbögrébe, ez itt a kérdés?

Most úgy kedvet kaptam egy almás pitéhez, a hétvégén el is készítem, de ha nem haragszol a saját, jól bevált receptemmel! :) De a nyálam az csorog. :)

Új hozzászólás