A betondzsungel felett

A tető kedves emlékeket ébreszt bennem mindig, egy barátommal szoktunk kijárni. Szerencsénkre, elolvasva a tűzvédelmi menekülési tervet, felfedeztük, hogy milyen egyszerű is kijutni :) Az állvány egy légelszívó kimeneti nyilását fedő fémlap volt. Gyönyörű a panoráma az egész lakótelepre, most mégis én vagyok a fotóalany.

Érdekes a három kép, és érdekes az, ami ebből számomra kirajzolódik, miközben ezt tökéletesen elfogadom, mint hármas lecke, és rendben van. Van egy srác, aki érzelmes, aki a szerelemről és szeretetről beszél, de közben vicces is, és érdekes hajbeállítással, hozzám nagyon közel álló módon, közli a külvilággal a maga kritikáját, és akkor ugyanezt a fiút látjuk a háztetőn ülve, szintén egy meditatívabb helyzetben van. Sok minden más is történhetett volna itt, azt látjuk: fölmászhattunk volna a létrán, játszhattunk volna a vascsővel, bármilyen más gesztust is hozhattunk volna, mégis egy meditatív gesztust mutat nekünk az alkotó. Még egy dolog fontos: nem mutatja a szemét, valamiért fontos neki, hogy szemüvegben van fönt. Ez egy szerep, egy vagány fiú szerepe, de a vagányfiúság, amit a szemüveg hoz, meg ez a morc megjelenés, a rövid haj, és hogy a tetőn vagyok, mert vagány vagyok, ez magával a pózzal mond ellent. Azzal a nyugalommal, ahogy a két kéz egymáshoz illesztődik, ahogy ebben a kicsit gubbasztó pózban lógatja a lábát, ebben van egy nagyon szerethető odafigyelés. Egy nagyon érdekes kettősség alakul így ki: vagány gyerek, aki érzelmes. Ez egy nagyon jó irány, úgyhogy Milán, én azt mondom, hogy ezt ne hagyd abba, ebbe az irányba menj tovább, mert itt sztereotípiákat tudsz megdönteni. Az emberekben élnek ilyen sztereotípiák, hogy „persze, mert a hülye huligán fölment a tetőre, aztán nem tudom fogni a tévén a kettes adót, mert eltekerte az antennámat”. A képi jeleket illetően, nem biztos, hogy ez a tetőrészlet optimális, mint portré háttér. Lehet, hogy valami olyat kellett volna megnézni, hogy a háttérben tényleg megvalósulhasson az a látvány, hogy innen milyen gyönyörű a panoráma. Az adhatna ennek még egy plusz lökést, de én még véletlenül se akarom, hogy úgy gondold, hogy megint felzavarlak a tetőre, aztán ott még a végén valami baj ér téged, csak csínján és módjával ezzel a tetőn való mászkálással, meg hogy itt kísérletezünk, mert ha nagyon belefeledkezik az ember, akkor ez egy balesetveszélyes hely is lehet. De nem ártana, ha ezt meg tudnád oldani úgy, hogy a háttérben az valósuljon meg, amit egyébként a leiratban elmondasz. Javaslat, tudom, öregemberes duma lesz, hogy mindig legyen veled valaki, aki odafigyel arra, hogy mi történik, azért, mert ha az ember belefeledkezik a fotózásba, és keresi a legjobb pózt, történhetnek érdekes dolgok, legyen valaki ott, aki segít, aki sameszkodik, aki helyetted beül egy pózba, és te addig megnézed a beállítást, addig ki tudod találni, hogy az jó lesz-e neked. Olyan valaki kell, aki nem befolyásol téged a kép elkészítésénél, sem azzal, hogy megmondja, hogy mit csinálj, sem azzal, hogy esetleg röhögtet akkor, amikor te éppen nem röhögni akarsz egy képen. Megvan a három csillag, mert maga az őszintesége, és ez a kettős játék teljesen rendben van. Megvan a leckemegoldás is. Ettől függetlenül várnék egy ismétlést. (hegyi)
értékelés:    

Vidám portré

"... mindig vidám leszek, kerüljön el messze a baj, azzal nem ártunk senkinek, ha a fejünk tetején színes a haj!"

Ebben van egy adag pimaszság is, nemcsak vidámság, köszöntelek az elmebetegek csapatában, már hajilag. Jó a gesztus, jó a mimika, minden rendben van. Most a pedellus átvált kicsit magánemberbe: a fülbevalóval nem nagyon értek egyet, de ezt tudd be annak, hogy 44 éves vagyok. Nekem az ott olyan, mintha valamilyen Barbie baba-alkatrész lenne, tehát ehhez az imidzshez nem annyira illik, de egyébként a cucc abszolút rendben van: a virágágyással, a háttérrel, a játszótérrel együtt. Én egy kicsit még a játszótérből adtam volna, még bolondabb lenne a dolog, de megvan a kettes lecke megfejtése, várjuk a folytatást, hajrá Milán, erősítsd a fiú csapatot! (hegyi)
értékelés:    

A szeretet felszabadít

A képet, mint a címe is mutatja, az ember egyik legtermészetesebb, és legfontosabb érzése inspirálta számomra, ez a szeretet. Nagyon meghatározó dolognak tartom az életemben - és itt nem csak a szerelemre gondolok - és ez még a táplálkozási szokásaimon is megmutatkozik. A leírással és a fotóval valami minimálisat el is árulok magamról, legalábbis reménykedem benne.

Köszöntünk, kedves Milán, az Estiskolában, és egy jó képi üzenetet sikerült küldened, megvan a három csillag, megvan az első lecke is. Annak kifejezetten örülök, hogy egy olyan formát választottál az üzeneted elkészítéséhez, ami akarva-akaratlanul a homokmandalákhoz hasonló. Akik jártak már a Balatonnál, vagy tengerparton, azok tudják, hogy a homokból épített várak, vagy azok a homokszobrok, amiket építenek az emberek, vagy akár egy porba rajzolt szív csak addig tart, amíg az időjárás úgy akarja. Ez a mulandóság az, ami számomra fontos ebben az üzenetben, hogy nem egy fába véstem bele, vagy nem egy utcapadba a szeretett ember monogramját, hanem a homokba rajzoltam. Ez, amit mondok, akkor is igaz, ha ez egy játszótéri homok, mert jönnek majd a kiskrapekok, és elkezdik a helyet funkcióban úgy használni, ahogy az a rendeltetéséből adódik, építenek belőle homokvárat, vagy sütnek belőle homokpogácsát, és az én kis szívem már a múlté. A tényszerűséghez hozzátartozik a két láb, ami keretezi ezt a kompozíciót. Ebben a rövidülésben nagyon érdekes a tárgyilagossága az egésznek, jó az irány, várjuk a folytatást. (hegyi)
értékelés: