Szélcsend

Szélcsend

Zsolt, a helyzet az, hogy az első három leckén gyorsan túl akartál lenni, de én azt mondom, hogy neked segítene, ha belemennél újra azokba, mert az önképezés az, ami a leghatásosabban segít abban, hogy a világhoz való közünket képi nyelvre tudjuk fordítani és ezáltal később a többi képünkön úgymond belekerüljünk a képbe, hozzáadódhasson mindaz, akik mi, fényképező emberek vagyunk. Itt most ez a kép jó kép lenne, ha érezni lehetne, hogy neked ehhez az élményhez mi közöd van. Szóval első három lecke, és ne várj rám az elemzésben, hanem toljuk, csináljuk, hogy a rutin megjöjjön. (hegyi)

Városkapu

Városkapu

Kicsit nehéz kiigazodni a képen, hogy hol is húzódhat a horizont, és ilyen esetben célszerű az ösztönös megérzésre hagyatkozni, vagyis ha nincs se vízszintesen se függőlegesen olyan tereptárgy, ami meghatározhatja az irányokat, akkor a tömegelhelyezés az, ami irányt mutathat. Itt most érzetre kívánna ez a kép egy pici forgatást balra, 1-2 fok elég lenne, mert a bal oldali domb most csúszik bele a jobb oldali vizes részbe. A másik, hogy ha megnézed, akkor bal oldalon a hídfő és a kötelek adnak valami formai izgalmat, és meghatározzák kb azt is, hogy hol lehet a képhatár. Ezen most túllógunk, van egy üresjárat balra, miközben az izgalmas részek a jobb oldalon lennének. Ott meg a víz az, amibe furán vágtál bele, tehát ez adja azt, hogy ha a kamerát forgatod jobbra, akkor a fényekből több jön és a bal oldal ettől még ellensúlyként ott lesz. Végeredményben izgalmas kép ez, mert sok kisebb részre tagozódik a felület, de ezek most tömegükben esetlegesek, nincs érzetre kijelölve egy irány, amihez viszonyítva aztán a többi képelem betagozódik. (hegyi)
értékelés:

Vigasz

Vigasz

Hangulata van a képnek, de azt hadd tegyem gyorsan hozzá, hogy láthatóan nagyon szeretsz bindzsizni, molyolni a képekkel, és ez jó lehet, de csak akkor, ha megtalálod azt az utat, ami nem túl sok. Ugyanis itt nem olyan nagyon kellene rá a régies effekt, a roncsolás, de az még hagyján, viszont mivel mindent összekencsölsz vele, így jut a szereplőkre is, miközben ettől nem a környezeti hatást erősíted, hanem az egész kép olyan, mintha csőtörésnél ázott volna picit a pincében. Biztos, hogy kell ez? Azért kérdezem, mert ha mindenben van ez a fűszer, akkor az könnyen modorossá tehet. Én itt nem érzem ennek a kényszerítően erős hatását. A kép enélkül is jó, a ledobott táska, a nő, ahogy kötelességszerűen, de nem nagy átéléssel vigasztal, szóval a hangulat szuper, a kompozíció is jó, csak az effekt az, ami miatt ez most nekem nem három csillag. (hegyi)
értékelés:

Csak ÉN

Csak ÉN

Németh szökteti a jobb oldalon Némethet és közben Németh berobban a kapu elé...

Zsolt, druszám, én most azt mondom, hogy erre megkapod a három csillagot, de én most úgy gondolom, hogy ezeket az egymásra fotózott önképes szituációs gegeket meg tudod oldani, oké, jól van, rendben, ugorjunk. Merthogy ez a geg primer, viszont jó lenne beljebb menni, előre haladni, és a tizenkettedik ilyen már unalmas. Félre ne értsd, jól csinálod, jó ez, jó, de minek? (hegyi)
értékelés:

önporté arc nélkül

önporté arc nélkül

Kérésre "éles" kép.

Igen, ez már lényegesen jobban tetszik nekem, hogy kevesebb a bizonytalanság. Úgy tűnik nekem, hogy itt valamit vesztettünk is, tehát az előző képnél határozottabb volt a szájnál a fény, ez most nekem itt kicsit hiányzik. Egyébként jó leckemegoldás, és örülök az ismétlésnek, úgyhogy kapsz plusz egy csillagot, mert ez az ismétlés megtörtént, ugye a lecke már értékelve lett. (hegyi)
értékelés:

itt még egy kicsit poros

itt még egy kicsit poros

Jó az ötlet, és nekem tetszik az, hogy ez így körbe van vágva, de ha eldöntöttem, hogy esetlenül vágom körbe, mint amit a vállnál látunk is, hogy ilyen elnagyolt az egész, olyan, mintha újságból téptem volna ki, akkor ezt végig kell vinni, akkor a kis törölközőnél is, a hajnál is, meg egyéb területeken is elnagyolt vágással kell dolgozni. Ha erre jár Juhász Dani, ő majd megmondja pontosan. Mert így joggal merül föl a kérdés, hogy miért nem csinálta meg ezt valami olyan háttér előtt, ahol nem kell vágni. Nem kötelezően kell ezt olyan háttér előtt megcsinálni, érvényes dolog lenne ez a körbevágás, de akkor ezt tessék nem szükségletként, hanem erényként felhozni. Nem kényszer, hogy nem tudtam másképp megcsinálni, hanem én így akartam, még akkor is ha egyébként titkon belül tudjuk azt, hogy dehogy, a kis pincében lent volt a fiú. De megvan a három csillag, és megvan a leckemegoldás is, várjuk a folytatást. (hegyi)
értékelés:    

Önportré arc nélkül

Önportré arc nélkül

Volt egy Berecz Pista képünk, ami mindig eszembe jut erről a képről, hirtelen, amikor megláttam, azt hittem, hogy Pista viccelődik, ő valami egérrel játszott talán. De ez csak ennyi, hogy bennem felmerült ez a kép a múltból, viszont maga az ötlet tetszik. Én lehet, hogy örülnék neki, ha élesebb lenne, de azt mondom, hogy megvan a három csillag és a leckemegoldás is akkor, ha ebből kapok valami olyan verziót is, aminél az élességgel nincsenek ilyen problémák. Itt nem is az élesség a kérdés, hanem az, hogy bemozdult. Hogy a fej, vagy a kamera, azt nem tudom megmondani, de valami mintha elmozdult volna. Megérné a pontosabb kivitelezést ez a dolog, kicsit precízebben. De tetszik, és várom a folytatást. (hegyi)
értékelés: