Megfáradt őszi juhar

Megfáradt őszi juhar

Az az érdekes ebben a képben, hogy olyan színek, olyan formák, ritmusok jöttek létre, amik nagyon izgalmasak. Ez a kék egészen fantasztikus, ahogy a fáradt, koszos ég a víz tükrén tud megjelenni a maga pompájában a felhőkkel, és mindennel. Megfordítod az egészet, és mindenbe belerajzolod ezt a levelet, ami egy pusztuló valami, és mégis nagyon nagy dinamika és erő van benne. Ennek az egésznek hátul, mint egy kórus, ott vannak a parti fák és azok tükröződése. Ez olyan, mintha egy balett előadást látnék, ahol az előtérben a fő táncosok táncolják épp a hattyú halálát, közben a háttérben pedig a kar adja nekik a támasztékot. Nagyon jó ritmus, nagyon erős, köszönöm. Azt a Foto Edo jelet tényleg hagyjuk már le az aljából, hidd el nekem, hogy ez nem kell, nem segít semmin, csak ront. (hegyi)
értékelés:    

Örökké veled!

Örökké veled!

A kép az eladás előtti napokban készült... azt hiszem az arc beszél.

Anélkül, hogy bármit olvastam volna a leiratból, a képen van egy szomorúság, egy múltba tekintő fátyol. Nehezen tudnám megfogalmazni, hogy mitől, nem valószínű, hogy a vignettálástól vagy a tónusoktól, talán inkább a fények, vagy a gesztus, mert hát az arc nagyon sokat elmond. Olyan érzés az egész, mint amikor az ember hagy elmenni valakit messzire és már nem akarja a búcsúzást, mert azon már túl vannak. Már nem akar egy utolsó ölelést vagy egy baráti kézfogást, és valaki ott van a a társaságból és azt mondja, hogy de hát csináljunk még egy búcsúfotót, és akkor ilyen kelletlenül egy kicsit odaáll, és adja magát ehhez, de próbálja magát megóvni az érzelmektől. És persze az arca az mindent elárul. Nagyon erős ez az üzenet. Amivel persze sok mindent nem lehet csinálni, az a rendszám, mert nyilvánvaló, hogy nem akarunk rendszámot mutatni, de valamit mutatni kell. Abban nem vagyok biztos, hogy ez a Bömbi felirat a legjobb megoldás, talán azért nem, mert visszaránt ebből az érzelmi hatásból, amiben vagyunk és olyan túlságosan tárgyias. Lehet, hogy elég lett volna életlenné tenni azokat a betűket és számokat, amik a rendszámon vannak, nem tudom. Vagy talán még jobb lett volna, ha már ugye belenyúlunk photoshoppal, akkor inkább sötétre takarjuk ki mintha nem lenne odatéve semmi, mint egy üres rendszámtartókeret. Vagy talán a fénykép elkészítésekor azt a rendszámot ki lehetett volna onnan venni, még az is lehet, hogy jobb lenne egy rendszám nélküli autó. Ez az egy, ami zavar. Hogyha letakarod a kezeddel magát a rendszámot, sokkal dinamikusabbá válik a kapcsolat, mintha nem volna odaírva semmi. Túl tömzsik, túl nagyok a betűk, még az is lehet, hogy ha fehéren hagyod, az is elég. Hát ezzel érdemes lenne kísérletezni, hogy melyik lenne a hatásosabb. De abszolút érzem azt a kapcsolódást, amiről ez a lecke szól, úgyhogy megvan a 3 csillag és megvan a leckemegoldás is. (hegyi)
értékelés:    

NO diehard

NO diehard

Íme hát.. ő volnék én! A képet egy városi sétám közben készítettem, önfeledt magányomban...

Próbáltam telefonos segítséget is igénybe venni, és a közönség segítségét is kértem, nem tudok ezzel a képcímmel teljesen azonosulni, mert nem értem, hogy ez most hogy jön ide. Lehet, hogy ha ebből a moziból láttam volna akár egy részt is, akkor érteném, hogy mi van, de nem láttam, nekem ez nem tartozik hozzá ahhoz a kulturális minimumhoz, amivel rendelkezem, a portré viszont jó. Jó a fű, jó a háttérben ez az egész. Ha jól sejtem, akkor ez valahol a Deák tér és környékén lehet, talán ez a volt Merlin színház. Jó a helyszín, vagány ez a kalap, jó a sál, és a tekintet mindent visz, abban benne van az összes bizalmatlanság, remélem, ez majd eltűnik. Itt is óvatosan megjegyzem ezt az Anide jelzést, azt ne tegyük rá még így se, mert az olyan, mintha ott valami szöszmösz lenne, ami nem kéne oda. A kép maga mindent visz nálam. Kicsit próbálj a képpel beszélni, és ne a képről, a kép el fog mondani mindent, ez a kép is elmond. Talán kevésbé kellene a címmel bajlódni. (hegyi)
értékelés:    

Önvád

Önvád

Egy kép rólam, amely megmutatja egy mások számára szokatlan és tán sosem vagy csak ritkán látott, gyakran dühöngő és olykor mindenért önmagát büntető Edinát.

Rögtön az elején mondom, hogy a képre nem ildomos ráírogatni, az egy képalkotó elemmé válik, és zavar az a kis piszok a kép alján, hogy az mi akar lenni, és miért van ott. Azt talán el tudom olvasni, hogy valami betűjáték a neveddel, de zavaró. Ha te ezt azért teszed oda, mert azt gondolod, hogy ettől kevésbé fogják ellopni a képedet, sajnos rossz hírem van: kb. fél perc, hogy azt onnan kivegyem úgy, hogy észre sem veszed, hogy ott volt valaha. Ezt azért szeretném a legelején elmondani, hogy tiszta legyen, hogy miért nem látsz ilyet nálunk - értelme a nullával egyenlő, viszont ront a képen, elvonja a figyelmet. Amit a képen látok, az nekem tetszik, attól függetlenül, hogy egy kicsit a világítással csínján kellett volna bánni: a nyakon, az arcon, az állon sok a fény. Megvan a lecke, mert maga a gesztus nagyon erős, de mint bemutatkozás, egy kicsit furcsa, mert nem tudom miért azt a képet akarod magadról mutatni, hogy valamiért neked üvöltened kell, legfőképpen valamilyen őrület, fájdalom okán. Ez még nem derül ki, nyilván, még nem ismerünk annyira, ebből is adódik az, hogy a kép dekódolásával némi problémánk van. Ettől ez még egy erős üzenet, és jó a gesztus, jól is sikerült, mert ezt akkor szoktuk elrontani, amikor annyira belefagyunk egy ilyen beállításba, hogy üvöltés helyett a végén egy fogorvosi előkészületnek a képét látjuk. Ez a kép hiteles tudott maradni. Most egy olyan döntést hozok az elemzés végére, hogy megvan a három csillag, és a leckemegoldás is, de legyünk egymással fairek, és kérnék egy ismétlést. (hegyi)
értékelés:    

A lelkem tükre

A lelkem tükre

Állítólag a szem a lélek tükre. Vajon mit lehet belőle kiolvasni?

Edina, köszöntünk a Látszótéren, és azt kell mondjam, hogy egy nagyon hatásos és érzelmes képet küldtél. Hogy hamar túl lehessünk a kritikán, annyit mondok, hogy a jobb oldalból fél centi vágható, hogy onnan is feszes maradjon a kép. Gyönyörű színek, ez a bronzvörös lenyűgöző, a csillogás, a tónusok, mind együtt adnak a képnek dinamikát is, de mégis van benne egy leheletnyi fáradtság, ami épp annyit vesz vissza a dinamikából, hogy ne legyen harsány a megoldás. És az a bronzvörös... az ellenállhatatlan nagyon. (hegyi)
értékelés: