Mosoly

Nehéz megtalálni azt a pillanatot, amikor még él a gesztus és a csúcspontján van, főleg, ha az ember saját magát fotózza. Tudom ezt. De most a szemed még mosolyog, de a szád már nem. Ez nem baj, sőt, erre az ellentétre rá is lehet dolgozni, erősíteni. Most ez még nem az. A másik ez a fád, barnított színtónus, ez nem előnyös, ki kéne gyere ebből, mert ellene dolgozik annak az üzenetnek, amit mutatni, mesélni akarsz. (hegyi)

Magány

"Nem akarok egyedül aludni, egyedül lélegezni, egyedül alkotni, egyedül létezni, egyedül érezni. Aki kell, az az erejével és a gyengeségeivel együtt kell. A lélegzetvételével akarok összeolvadni. Az örökkévalóságig. Hogy többé ne engedjen el. Ez a nyugalom érzése. Teljességre vágyom."

Ezt egyszerűbb elemeznem, egyrészt kevés a hely magad mellett, hogy a magány érzete meglegyen, másrészt tudom, hogy divat a műköröm, de borzasztóan elviszi a figyelmet, és nem vehető érzelmileg komolyan a dolog tőle. Érdemes megfontolnod, hogy mi a fontosabb, a köröm, vagy a személyiséged olyan mélységei, amit ki tudsz mutatni, a kettő nem mindig működik együtt. Azt kérem, hogy ezt a képet gondold át és ismételd meg. (hegyi)

Libegőn

Furcsa lehet, amit mondani fogok, de lazíts kérlek, mert olyan erősen akarod mutatni, hogy felszabadult vagy és összeszedett, hogy a végén már csak a szemed mosolyog. Szoktam javasolni a portréknál, hogy takard le a szemet, nézd, mit mesél a száj, aztán takard le a szájat, mit mesél a szem - ez egy jó teszt arra, hogy önazonos-e épp a modell, vagy valami rejtett feszültség dolgozik benne. Nem baj a feszültség, félre ne értsen senki, de tudni kell róla, hogy jelen van. (hegyi)
értékelés:

Szabadság

Az a helyzet Flóra, hogy ezek a tanulmányok azért jók, mert megismerheted saját gesztusrendszered, hogy mondjuk, amikor én fejben azt éreztem, hogy most kedves vagyok és mosolygok, valójában kétségbeesett arcot vágtam. Ez azért jó és fontos, mert ezzel az eszközzel finomhangolhatod azt a kifejezési készleted, ami később fontos lehet, akár akkor, ha modell vagy, akár akkor, ha másokat fotózol majd. Ez a mosoly ez most befagyott és ellenkező hatást vált ki, és ennek egyszerű az oka, ha túl soká tartasz ki egy gesztust, az eltorzulhat. (hegyi)
értékelés:

Messzeség

Ezek a képek úgynevezett beállított szituációk, és ilyenkor fontos a részlet, például a kezed feje, ami most csonkolva van, és így az ott nem szép forma. Még valamit: értem, miért döntötted el a képet, de vigyázz, mert könnyen túlzásba esik az ember és a végén minden dűl és borul, ha kell, ha nem és modorossá válhat ez az eszköz. (hegyi)
értékelés:

Reggeleim

Kompozícióban ez egy izgalmas ügy lenne, ha a lényegbe, a szemeidbe nem árnyékolna bele a takaró ilyen csúnyán. Ha nem kerget a tatár, ilyenkor érdemes ellenőrizni még ott, melegében az eredményt, és keresni a hibát, mert ott még ez gyorsan orvosolható, például azzal, ha ennyire nem húzod a szemedbe a textilt. ha lehet, kérnék egy hasonló hangulatú képet ismétlésre. (hegyi)

Érzelmek

Kérlek tekintesetek el a háttértől (3.), nem tudtam újracsinálni a képet, ebben a pózban! :(

Kérdés, hogy az unalomra gondoltál-e, az is érzelem, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt akartad mutatni. Erre jó ha sok képet készítesz ilyesmi témákban, hogy a visszacsatolással finomítsd a kelléktárad. (hegyi)

Őrület

Kérlek tekintesetek el a háttértől (2.), nem tudtam újracsinálni a képet, ebben a pózban! :(

Na, itt a lényeg, ha az előzővel összevetem, itt jön ki, hogy az őrület valódi-e vagy maradt még benned önkontroll, félsz - ugyanis az őrület kontrollvesztés is egyben. Itt ez a hajjal, szájjal megtörténik, de a zárt lábak ellene dolgoznak ennek. Nyilván az ember a kisszobájában nem könnyen kezd el vadulni, benyitnak, szomszéd lekopog, megannyi nehéz ügy, de mint előbb is írtam, hajrá, gyakorold, gyűjts tapasztalatot. (hegyi)

Merengés

Kérlek tekintesetek el a háttértől (1.), nem tudtam újracsinálni a képet, ebben a pózban! :(

Nagyon fontos dolog az, amit mondani akarok a képpel kapcsolatban, ami alapjában akkor, amikor tanulunk, amikor gyakorlunk, nagyon kell: és ez a póz, a szerepjáték. Ehhez kell bátorság, önismeret, ehhez kell extrovertáltság is, vagányság, szóval ezek olyan dolgok, amiknek az elsajátítása, pontosabban ennek az ajtónak a kinyitása nagyban hozzájárulhat majd, hogy amikor már nem te leszel a témája a képnek, akkor is határozott elképzelésekkel jelentkezz. Persze a buktatója is megvan, mert ebbe bele lehet ragadni. Szóval én azt mondom, a dolog nálam bejön, kellenek ezek a divatmagazin pózok, hogy meglegyen neked fejben a gyakorlata mindennek. (hegyi)

Minden éjszaka, minden álmom,
Csak róla szól, csak Őt látom.
Látom, ahogy táncol, lélegzik,
Nevet, néha talán könnyezik.

Egy nap, mikor a szemébe néztem,
Két szemétől mámorba estem.
Szívem hevesen vert, s leblokkoltam,
Ő mosolygott, én meg elpirultam.

Titkon mindig Őt figyelem,
Várom, hogy engem nézzen.
Mikor végre rám figyel,
Vörös fejjel fordulok el.

Mindezt hiába teszem,
Hisz szerelembe nem eshetek.
A barátság több, mint a semmi,
Kénytelen vagyok ezt elviselni.

De a bajban segít rajtam,
Bánatomban megvigasztal.
Mosolyt csal az arcomra,
S örömöt a napomra.

Gondolatok

Gondolatok

Ahány képet készítesz magadról, annyiféle arcod van, ez nagyon jó, és nagyon tetszik nekem, az majd egy másik kérdés, hogy honnan fogja eldönteni a néződ, hogy melyik vagy te, és te meg majd fityiszt mutatsz, hogy nem is kell eldöntened, úgyhogy értem. Kísérletezz tovább nyugodtan, bátran. Azt nem tudom, hogy mi az a csík ott a szemednél vízszintesen, annak annyira nem örülök. Hogy az valami tükröződés vagy technikai hiba vagy micsoda, azt nem tudom, úgyhogy jó lenne annak utánanézni, mert az ott nem jó. De összességében azt mondom, hogy sikerült egy olyan arcodat mutatnod, ami kellően titokzatos, kellően agresszív és kellően kérdőjeles, ugyanakkor van benne némi kihívó is, vannak érzelmek és ez is látszik, szóval jó ez. Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor most mutass olyat is, amin vidám vagy. (hegyi)

Face

Face

Megint egy új arcodat mutatod, kicsit durcás-kérdő tekintettel, talán van is benne némi érzelmi elköteleződés, talán némi fájdalom is, de nem tudom a fájdalmat komolyan venni, de ez nem is baj, mert nem is volt célod, hogy komolyan vegyem. Olyan ez, mint mikor egy kapcsolatban valaki egy szerepet elkezd játszani és éppen szerepet vált, és megy a fejében végig, hogy oké, ezzel most nem értem célt, hogy sírtam is egy kicsit, akkor most azt próbálom ki, hogy megsértődöm, vagy kipróbálom, hogy kérdőre vonom a másikat. Szóval olyan, mintha pont egy ilyen szerepváltás közbeni pillanatot kaptál volna le. Jók ezek a játékok, nekem tetszik, én abszolút pártolom, hogy ezt csináld. (hegyi)

Red

Red

Kíváncsi vagyok, ki mit szűr le az arcvonásaimról a nézésemről!?

Feltettél egy kérdést, hogy ki mit szűr le az arcvonásaidról és a nézésedből? Nekem ez a képi üzenet elsősorban színpadi. Elvesztettünk minden jelenvalóhoz fűződő kapcsolatot és a helyére lépett valaki, egy szereplő, aki lehet egy színművészeti darabnak a figurája, de el tudnám ezt képzelni egy CD lemez borítójának is. Nagy kérdések keletkeznek a kép kapcsán, nagy kérdéseket vetsz fel te magad is, saját magaddal szemben is, a saját gondolatiságoddal kapcsolatban is, a kétségek és a kérdések a fontosak és az erre adott belső válasz, mint egy kiáltvány vagy mint egy dacos jelenvaló, hogy itt vagyok, tessék engem elfogadni, tessék azt nézni, amit én mutatni akarok magamból és azt is elfogadni, hogy ebből ezt, ennyit és ebben a formában mutatok. Technikailag annyit tennék hozzá, hogy a nyak - egyébként nagyon szép - vonalánál egy picit soknak tartom a fényt, míg a szemnél kevésnek vagy kevesebbnek a szükségesnél, mert a tekintet így kevésbé tud mesélni. Még azt is el tudnám fogadni, hogy ha a nyaknál is kevés lenne a fény, akkor ebben a negatívba forduló formában kellene megkeresnünk az üzenetet, de mivel a nyaknál majdnem helyes expozíció van, ezért már ebben a viszonyrendszerben válik kevéssé az, ami a szemnél megjelenik. Mindenféleképpen azt szeretném, ha folytatnád ezt a munkát és még kérek tőled önarcképeket, akár úgy is, hogy különböző szerepeket, szerepálmokat, szerepformákat, mintákat jelenítesz meg, olyanokat, amikkel küzdesz vagy amivel dolgod van, mert úgy vélem, hogy nagyon is alkalmas vagy a jó értelemben vett gátlástalanságra azzal, hogy első nekifutásra át tudsz lépni a saját akadályaidon és képes vagy magadra, mint objektum tekinteni. Ez egy nagyon fontos dolog és segítség lehet ahhoz, hogy mélyre áss a saját megismerésedben. Szóval bátorítalak arra, hogy még, még, még készíts önarcképeket. (hegyi)

Coffee and cigarette

Coffee and cigarette

Nüansznyi dolgokon múlik, hogy valami milyen hatást vált ki, hogy rontott képnek látszik-e, vagy hangulati, atmoszférikus lesz-e a fátyolosság, itt most azt hiszem, hogy a mértéke miatt ez kigyengült, ha határozottabb lenne a kontraszt, akkor a kép is erősebben lenne jelen. (hegyi)

Rory

Rory

Azt mondom, hogy annak ellenlére, hogy utálom a szépiát, de ez így hangulatilag rendben van, csak a minőség és a kompozíció az, ami miatt az eredmény nem azon a szinten van, ahol amúgy te már képeket készítesz. Szóval erre érdemes figyelni, ellenőrizni, hogy az jött-e létre, amit akartam? Mert mit mesél ez a sok felület az újságból? És mi ennek a cicához az arányaiban a köze? Jó, hogy van, de azért a macska lehetne hangsúlyosabb. (hegyi)