kedvenc pillanatok kategóriás kép, másfél éve készült, de nem tudok neki címet adni, "csak" érzem.
kedvenc pillanatok kategóriás kép, másfél éve készült, de nem tudok neki címet adni, "csak" érzem.
Meszesek, sérültek ezek a tónusok, és ez nem biztos, hogy ennek olyan nagyon jót tesz, ott a fehérben meg kell lennie annak a tónusátmenetnek a homloknál is, erre oda kellene figyelni. Viszont a kép nagyon erős. Ez egy olyan portré, amit elfogadok a barátság leckébe is, és megadom a 3 csillagot a leckemegoldásra, mert abszolút benne van az a ritmus, ami egy ember és egy kutya között létrejöhet. A szeretet, a gondoskodás, az, hogy feltétel nélkül elfogadjuk a másikat, akkor is, hogyha olyan csúnya, mint az ördög, és más lehet, hogy ijesztőnek tartja, mi meg olyan szerelemmel és szeretettel nézünk rá, mintha maga Mona Lisa lenne (bár szerintem Mona Lisa sem volt olyan nagyon szép). Szóval, ez egy teljesen rendben lévő üzenet, és ha a tónusrendet egy kicsit helyrehozzuk, akkor szerintem ez egy abszolút, hosszú távon is vállalható kép. Kicsit most kontrasztban is túlhúztuk, a széleknél való feketedés is nekem egy kicsit sok. Nem kéne elhagyni a vignettálást, mert az egésznek hoz ad egy térélményt, és ez fontos, de ennél lényegesen kevesebb is elég lenne belőle. (hegyi)
értékelés:
Rögtön hozzáteszem így az elején, hogy valamilyen technikai dolog történik a képeiddel, legalábbis az utóbbi 3 képpel, amit beküldtél, amit nem nagyon értek. Ebben a méretben ez nem igazán érzékelhető, de amit beküldtél, az ennél lényegesen nagyobb volt, és ott valami nagyon furcsa töredezettség, vagy roncsolódás történik a formákkal. Ettől egy kicsit olyan zizis az egész. Majd erről beszéljünk, hogy ez mi lehet, hogy ez mennyiben tudatos, és mennyiben valami technikai folyamatnak a problematikája. Ami a képet illeti, ez egy nagyon elgondolkodtató fotó. Érzek egyfajta gondolati párhuzamot Diane Arbussal, aki a kézigránátos fiút lefényképezte. Még mielőtt arról beszélnétek, hogy Hegyi megőrült, és ezt a két képet hogyan hozhatja össze, egy kis türelemre intek mindenkit, mert gondoljuk végig, hogy miről szól az a kép, vagy milyen érzelmeket hoz ez. Azért hoztam ezeket párhuzamba, mert mind a kettőben ott az érdekesség, hogy az ember először valami mást is gondolhat. Gondolhatja azt, hogy ennek a gyereknek csak belement egy kavics a cipőjébe, mint ahogy Arbus képéről is gondolhatod azt, hogy a gyereknek csak rossz napja volt, aztán felfedezed a kezében a kézigránátot. Itt ennél a képnél azt a borzalmasan nagy magányt, hogy nincs ott egy haver, nincs ott egy kiskutya, nincs egy farönkre dobott kabát, semmi nem utal arra, hogy ő ne egyedül lenne. És ha az ember elindul ezen a nyomvonalon, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a cipőbe ment valami, hanem lehet, hogy ez a magány, vagy egyedüllét az, ami őt odasodorta erre a farönkre, és ott már a saját belső történetébe befordulva nem is a valóságban van jelen már, hanem mint egy ilyen hospitálás, öleli magát, vagy fogja magát elringatni. Nagyon érdekes kép. Azt gondolom, hogy nagyon beletalál valamilyen érzelmi helyzetbe, amikor otthagynak a haverok, amikor nincs kivel lemenni a játszótérre, mégiscsak odamegyünk, mert megszoktuk, de egyik haver sem jött velünk. Furcsa élmény ez a gyerek magány. Köszönöm, megvan a 3 csillag és a leckemegoldás is, mondom ezt azzal együtt, hogy ezt a zöldes árnyalatot én nem tenném rá. Értem én, hogy ez mintha visszavinne egy kicsit a múltba, de nincs erre szükség, a kép önmagáért beszél, működik enélkül is. (hegyi)
értékelés:
körmenet, virágok, feszületek, mamák.
Nagyon sok méltó kép közül választottam Annamária Stáció című képét, mégpedig azért, mert - számomra - olyan világa, összhatása van, ami miatt ha ránézek, mindig elvisz valahová. Elvisz egy sejtelmes világba, elvisz keletre, elvisz nyugatra, de semmiképpen nem hagy állva, címével ellentétben. Mindig kapok tőle egy kis kereszténységet, hitet, Indiát (talán a színek miatt?), egy kis Spanyolországot, de gyűlöletet és elvesztett hitet is (eltaposott virág), tanácstalanságot, indulatot. Vannak fontos állomások az életünkben, ahol megállunk, vissza majd előretekintünk, ilyenkor átértékelődnek a dolgok, belül. Ez a kép egy ilyen átértékelődést ad nekem, ez, talán így az ünnepek alatt, illetve újévkor még inkább aktuális. Boldog, fényekben és élményekben gazdag, boldog új évet kívánok mindenkinek! (Szentgyörgyi János)
Örülök annak, hogy itt vagy köztünk, mert erősek a gondolati irányaid, nagyon jól fogalmazol, nem sokat teketóriázol, és ez jó. A későbbiekben ebből még lehet gondod, mert nyilvánvaló, hogy az ember belecsúszhat olyan szituációkba, amikor sért, vagy sérül, de én kívánom azt, hogy ahhoz is legyen majd kitartásod. Megint azt mondom, hogy ez az üzenet egy nagyon érdekes önmarcangolás, és azt gondolom, hogy ha van értelme az önportréknak, akkor ez az egyik értelme, hogy az ember ezeket a munkákat véghez tudja vinni. Anélkül, hogy lebuktatnám ezt az egészet, úgy gondolom, hogy mindennek van terápiás jellege. Köszönöm szépen, hatásos és jó képi megoldás. Megvan a 3 csillag és a leckemegoldás. Kapcsoljunk rá egy kicsit a tempóra, jó? Szeretném, ha nagy ütemben jönnének a képek. (hegyi)
értékelés:
nem láttam értelmét agyonsminkelt kép készítésére. kérges. heges. ilyen.
Nagyon erős kép, nagyon határozott az üzenet. Olyan, mint egy maszk. Mindezzel együtt nem nagyon vagy kegyes magadhoz, persze értem én a Sztanyiszlavszkij módszert, és ebben a módszerben van is kakaó még ennyi év távlatából is, ugyanakkor az egy kérdés, hogy ezt az üzenetet hogyan tudjuk felbontani, milyen szálakra. Mindazzal együtt, amit mutatsz, nem mondom azt, hogy nagyon könnyű így hozzád közel férkőzni. Szóval, itt most nem arról van szó, hogy maga ez a beállítás és a tekintet mit sugall, hanem nyilvánvaló a bőrhibákról is beszélhetünk, ezeknek a túlzott, fokozott bemutatásáról is, az ökölbe szorított kézről, ami nagyon erős kontrasztja az arc formájának. Úgyhogy én azt gondolom, hogy ez egy jó önportré, és egy elég erős üzenet ahhoz, hogy azt mondjam, hogy megvan a 3 csillag és a leckemegoldás is. (hegyi)
értékelés:
Frida Kahlo egyik festménye után szabadon.
Köszöntünk a Látszótéren kedves Annamária! A leiratnak azért örülök, mert Frida Kahlo az egyik kedvencem, és ha nem is biztos, hogy ez lenne az elsődleges meglátásom, bár nyilvánvaló a párhuzam, a koloritot nagyon hiányolom ahhoz, hogy ez valóban köthető lehessen Frida Kahlo-hoz. Ugyanakkor, mint első lecke, egy nagyon érdekes és nagyon erős megoldás. Hát, nem sokat teketóriáztál, az biztos, mert van ennek egy nagyon erős őszinteségi faktora, és én ennek örülök. Azt mondom, hogy megvan a 3 csillag és az első lecke, és tessék küldeni a munkákat, ne várj az elemzésre, jöhetnek a képek. (hegyi)
értékelés:
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Török József
2024. 06. 21. - 23:06
"Nagyon kúl ez az AI-muzsika...döbbenet. Mondhatnám, ijesztő." "-Menj el Madeirára, és a…
Török József
2024. 06. 21. - 22:37
"-Jóska tényleg meghatott a hangja alapján. -Meg, hát." "-Kétélű fegyver, hogy a hidat akkor…
Hamar Ramóna
2024. 06. 19. - 07:31
Kedves Ingrid! Részemről az öröm! ;)
Alexovics Ingrid
2024. 06. 18. - 22:27
Kedves Ramóna, örömmel használnám ezt a nagyszerű képet a holnapi rádióműsorom borítóképeként.…
Aureliano
2024. 06. 17. - 23:08
Boch: -jajj, igen, a szél. az durva, amikor levágod. én egyszer csináltam ilyet, de úgy néztem ki…