Megfigyelve

Az a helyzet Ingrid, hogy nem nagyon értem, miért mindig a szorgalmiba küldöd a képeid, vannak leckék, érdemes azokról is elgondolkodni szerintem. A kép szép, a színei is jók, a formái is, absztrakt játék, de tetszetős. Mivel szorgalmi, ott nincs csillag, és általában az elemzés is rövidebb, szóval, erről most ennyit, jó munka. (hegyi)

Ablak a kertre

Szép találat, jó ez a tónus is, és nyilván a rendelkezésre álló technika korlát lehet abban, mennyi részlet marad a csúcsfényekben. Az utómunkában a jobb oldali részt is sötétre kellett volna a kapu mellett venni, ahogy a bal is fekete, mert zavar most az, hogy ott is van valami, de nem kivehető, viszont ettől borul az egyensúly. (hegyi)
értékelés:

Tavasz

Ingrid, ez egy nagyon izgalmas kép, a fekete és a fehér váltakozása, a háttér felosztása, a virágok és a faágak ritmusa, úgyhogy én ezt átteszem a leckébe a szorgalmiból. Amit viszont nem értek, hogyha lent ennyire sokat hagytál, akkor fenn mi az istenért vágtál ennyire bele. Drága Ingrid, ez a kép akkor lenne százszázalékosan kész, ha legalább a felét annak, ami lent van, fentre lehetne tenni, akkor kerülne az egész egyensúlyba. Ezért haragszom, de megadom most a három csillagot, viszont legközelebb ha találkozunk, emiatt le fogom harapni a fejed. (hegyi)
értékelés:

Türelem

A tavasz lassan érkezik, de az ígéret már megvan.

Jó a cím, mert áttételesen elmondja, mi a baj a képpel. A csigavonal eleve fókuszál, mert kiemelkedik a rendezetlenségből. A környezet is jó lenne körülbelül, de a tónus bajos. Miért emeled ki pluszban a csigát? Miért nem bízol benne, hogy elég? Ahhoz, hogy ez kép legyen, nem kell ilyen erős eszközt használni. És a másik, hogy valami még kéne, amitől ez több lesz, mint hogy találtál egy csigaházat az avarban. Ez vagy valami történeti ügy, vagy valami formai, esztétikai. Ezen kéne még dolgozni, mert a megfigyelés oké, de a helyzethez még kell türelem, hogy megtaláld, mit, mikor, hogyan. És igen, bele lehet és kell is nyúlni a véletlen találatokba, ha nem adja ki magától. (hegyi)

Varsói

Ez egy tanulmánynak elég jó, hangulata is van, de nem tekeri le a fejem, és ez valószínű a helyszínnek is köszönhető. Ott van minden, de nem elég. Nagy ürességek vannak, márpedig valahogy össze kéne jobban kötni az organikust és a teremtett formát. (hegyi)

Polin 3.0,

Kaptunk ebből már, érződik a szerelem. Az első a kép, a második nem áll össze úgy, ahogy az első igen. Szóval az elsőre mondom, hogy ez így jó, ahogy van, kis piszok alul az a fekete háromszög, azt ki kell javítani, de egyébként jó ez a ritmus, mintha zongorabillentyűk lennének a fényben. Az első kapja a 3 csillagot. (hegyi)
értékelés:

romkocsma

A szerdai rádióműsorom borítóképe.

Érdekes lenne ez, ha többet mutatnál a környezetből, mert ha nincs cím, nem jut eszembe, hogy ez romkocsma. (hegyi)

Nagyvárosi árnyékok

December elején már kevés a fény és sok az árnyék.

Kicsikét haragszom erre, kicsikét csapkodnék a tenyerecskéidre, műanyag vonalzóval, hogy ha már fény és árnyék, bassza szellő a térkő kockái maradjanak meg, és a bicaj árnyékát is kapjam meg, mert oké, Moholy-Nagyot szeretjük, de ha nem kapkodsz, akkor kivárható olyan fényállapot, amikor nincs ekkora különbség a csúcsfény és az árnyék között. Persze lehet, hogy az eredetiben megvolt ez, csak az utómunka lett ennyire darabos, ezt te tudod, de így most ez nem tud bevonzani engem. Pedig tudna, nem kéne sok. (hegyi)

Üllői úti fák

A fények, formák, árnyékok szépek, vagyis jó helyzetet láttál meg. Úgy érzem, ehhez van érzéked, hogy megtaláld ezeket a dolgokat. Viszont a technikát kéne javítani. Az csak jegyzet, ha lekapjuk, hogy megmaradjon, de fontos lenne törődni azzal is, hogy például ne tekeredjen a perspektíva ennyire. Oké, nincs állvány, nincs mód a függőleges hanyatt dőlést korrigálni a géppel, de most ez valahogy minden irányban csavarodik. És egy kicsit ki vagyunk égve a csúcsfényekkel és a sötétek meg bebuknak. Nem tudom, ez mobillal készült-e, vagy géppel, de érdemes lenne majd molyolni a beállításokkal. (hegyi)

Polin 2.0

A kép a kedvenc európai múzeumomban készült.

Úgy gondolom, ez sokkal jobb lett, mint az előző, egyetlen, ami nekem zavaró, az a 16:9-es arány, leírtam már, de ismétlem inkább, szóval az egy filmes képarány, nem fotós, a telefonok és a kompakt gépek szoktál volt használni azért, mert ott egyszerre akar megfelelni a gép a filmes és a fotós elvárásoknak, de a 3:2-es vagy 4:3-as arány a szemnek jobb állókép esetén, mert nincs az az érzet, hogy fenn és lenn valami hiányzik. Ettől függetlenül ez jó, tetszik, szép. (hegyi)
értékelés:

Eső

Nyilván nem kívánságverseny, de izgalmasabb és érthetőbb lenne, ha kinn az a nagy bokor vagy fa nem lenne ott a háttérben, de ha már ott van, akkor meg balról jó lenne a képből vágni, mert a bal oldala most kiüresedik így. (hegyi)