Játékosság

Szeretem ezt a képet, mert valóban vidám, huncut szituáció, jól fogalmazod meg. Ha egy hangyányit elmozdulsz a kamerával jobbra, az előtérben lógó életlen madzag nem takar a szembe, jóllehet nagyobb mélységélességgel kevésbé ugrana ki ez a homályosság probléma. (hegyi)
értékelés:

A les

Ez egy hangulatos kép, jó a kompozíciója, a helyszín is tetszik. Két dolog csak. Az egyik amit máskor másnál mondtam már, hogy a klasszikus fotós képarányok jobban hatnak, mint ez a majdnem filmes szélesség, erősebb a hatás a 3:2-es aránnyal. A másik az, hogy ha én vagyok ott, akkor a napot valahogy a létrához komponálom, hogy az ne verjen szembe ennyire, és ráadásul izgalmasabb formákat adna ki a fénnyel. És végül a mező rész, ahol a bálák vannak: tudom, macerás, de egy kis utómunkával a bálákat elválasztottam volna a fűtől színben. Csináltam egy verziót, nyilván a jpg-ből nehezebb, de talán érthető, mire gondoltam. Abban a verzióban, amit mutatok, hangsúlyt kap a mező és így nem csak a lesre, hanem arra is figyel a néző, mi a fene történhet ott, előugrk-e valami onnan a bálák mögül, picit meseszerűbb talán, nem tudom. (hegyi)
értékelés:

Én

Péter, itt több dolog van, amit nem értek. Az egyik a szín, hogy miért van ez ebben a kékesszürke tónusban tartva. Ettől elmegy a bőrszín is, meg hideg, szemet fárasztó lesz az eredmény. A másik a cipő. Amerikai filmekben látom, hogy ott nem probléma, hogy az emberek mondjuk egy ágyjelenetnél simán beugranak az ágyneműbe cipőben, engem ettől ver a víz, persze nincs cseléd, aki kimossa, nyilván, de valahogy ódzkodom ettől, ráadásul a talpán mintha kosz lenne, szóval miért kell a cipő? De valahogy maga a sztori se áll össze, hogy mit akarsz ezzel üzenni. Menedzseres a hangulat a zakóval, a pohár itallal, ami jóllehet whisky akar lenni, de valahogy az egész nekem mesterkélt. Oké, legyél Casanova, vagy playboy, de akkor ennél lazábbnak kell lenni, hanyagabbnak és ami a nadrágot illeti, elegánsabbnak is. Jóllehet a mobillal exponálsz, de akkor ezt időzítővel kell megoldani, vagy másféle távirányítóval, mert ha az egyik kezedben ital van, akkor a másikban vagy legyen szivar, vagy semmi, de akkor pózolj úgy, mint aki valóban várja a nőt, hogy befeküdjön mellé. Most így ezek miatt nem világos az üzenet. (hegyi)

Pók portré

Az van, hogy ez a pók nincs jó helyen. Elviszi róla a figyelmet a környezet zavaros sokszínűsége, a formák, és az sem segít ezen, hogy kis mélységélességet használtál. Jó helyen van az élesség, ezzel nincs gondom, csak ahhoz nem elég jó a helyszín, hogy akár a rejtőzködését, akár a formáját jól kiadja. (hegyi(
értékelés:

Nád

Szép ez, csak alul nagyon szűkek vagyunk, túl rá vagyunk fókuszálva a főszereplőre, nincs honnan hová, azaz jó lenne, ha kapnánk valamit a bázisból is, a kuszább világból, hogy értelmezhető legyen az ő egyedisége, kiemelkedése. (hegyi)
értékelés:

Audi RS3

Péter, a képen valóban egy Audit látunk, de akkor lenne tárgy vagy reklámfotó, ha a környezet is úgy lenne megválasztva, hogy az építse, kiemelje az autó esztétikáját. A képkivágásból látszik, hogy te magad sem vagy elégedett a környezettel, hiszen szinte körbevágtad az autót. Tisztában vagyok vele, hogy nem könnyű ilyen helyszínt találni, ahogy az sem könnyű, hogy kölcsön kérjük az autót, elfurikázzunk a helyszínre, ott gondosan letakarítsuk, bevilágítsuk és exponáljunk. Dehát ilyen ez a popszakma, az autó fotózás esetén elég nagy fába vágjuk a fejszénket. Nem nagyon tudok kiemelni olyan dolgot a képpel kapcsolatban, amire azt mondhatnám, hogy ez rendben, ezen az úton indulj tovább. Azt javaslom, hogy ha tárgy fotózással akarsz foglalkozni, akkor ne a legnehezebbel kezd a munkát. (hegyi)

Posztapokaliptikus

A jobb szélen az a fa, ahogy azt te is tudod, azzal hogy belevágsz, nem nagyon szerencsés. Ha nem lehet úgy megfotózni, hogy legalább valami kis tér legyen még mellette, akkor ez így ebben a formában jobb lenne, ha nem szerepelne a képen. Nyilván ebben az esetben valahol a ház mellett kéne vágni a képet. De nem ez a legfőbb problémám a fotóval, hanem a tónusok. Ugyanis főleg a középtónusok nagyon be vannak bukva. Én megértem hogy rossz idő van, és ezt valahogy érzékeltetni szeretted volna, de az összhatás tekintetében legalább két fényértékkel világosabbnak kéne lennie a képnek ahhoz, hogy a szerkezete és a dinamikája működjön. (hegyi)
értékelés:

Fagyos reggeli horgásztó

Egy fagyos reggel nem tudtam aludni, fogtam a gépt és napfelkelte elött kimentem a közeli horgásztóhoz. Nagyon megtetszett ez a kompozíció.Nyugalom áradt belőle. Kora reggel, hideg van, sehol senki, csak én és ez a látvány.

Péter, erre nem tudok mit mondani mást, mint hogy szép, hangulatos, jól van fotózva, szóval nincs mibe belekössek, minden rendben. Na jó, ha én csinálom, lejjebb megyek, még kevesebb ég és több előtér, de ez már annyira egyéni ízlés kérdése, hogy igazából lényegtelen. (hegyi)
értékelés:

Széééétverem

Van egy pasi a neten, youtubeon megtalálod, Zebulon Dudora a zenekar neve, amúgy slam-es is, jók a szövegei, de kábé ő játszik így túl egy gesztust, mint most te itt. Ne érts félre, alapvetően van ennek humora, csak az nem derül ki, mit vétett a lámpa. Persze ilyenkor mindig kérdés, és Mészáros előző képénél is ez merül fel, hogy mi a cél, hogy át kell-e élni egy ilyen gesztust vagy sem, én amondó vagyok, hogy a humor is akkor jó, ha a valóságig precízen megélt, mert azon lehet igazán szívből nevetni. (hegyi)
értékelés:

A pad

Ez a kép abban az értelemben, hogy milyen elemekből épül fel, hibátlan. Jó a környezet, a fények, a pad, a dér rajta, minden oké, egy valami kivételével. Ez pedig az, hogy nagyon szűkre vetted a képet, ennél több környezet kellene köré. Az a helyzet, hogy a fő motívum és a környezet viszonya, arányai adják meg azt az élményt, ami hangulatot hozhat, ami értelmezi a helyzetet, ez minden képnél fontos, mert ha ennyire szűkre veszed, akkor az már közelít egy tárgyfotóhoz a műteremben értelmezés tekintetében, ha ennyire levágod a környezetét, akkor az nem is tud igazán hatni. A másik, hogy miért szorgalmiba dolgozol? Így nincs csillag, a szorgalmi nem kap, csak a lecke. (hegyi)

Bringa

Péter ravasz, egy dologról nem beszél, hogy ez egy úgynevezett szendvicsnega, azaz két layer van, egy a bringás víz, és egy az ágak. Nem baj ez, de ebben az esetben fontos, mi takar mit és én azt mondom, az ágakat nem kellett volna ennyire ráhúzni a cangára. A másik a tónusok. Lenn sötét fenn meg világosabb a kelleténél. Szóval összességében kevesebb ágas-bogas rész, hogy a bicaj jobban érvényesüljön és a tónusokkal még van mit molyolni. Csináltam egy verziót, de nyilván ez is csak egy megközelítés, hiszen nincs nálam az eredeti. (hegyi)
marcincinpeter180129_1jav.jpg