Indián nyár

Indián nyár

Nagyon erős képi hatásokkal, képi jelekkel dolgozol. A haragos ég a nagy felhőkkel a végtelen teret hozza be, miközben alul ott vannak ezek a kévék, mint indián kunyhók, és azt gondolom, hogy ez nagyon szép. De közben valamiért folyamatosan az az érzésem van, hogy bármennyire szép a felső régió, van ebben némi élvezkedés, hogy hú, hát ilyen felhőket, és erre majd még egy kis kontrasztot ráteszek, ettől aztán majd megbolondulnak az emberek. És tényleg megbolondulunk, ugyanakkor a fontos dolgok az alsó régióban történnek. Vagyis, ha ezt fekvőben megcsinálod, akkor tökéletes. Így, állóban kicsit túl sok rajta a szenzáció, miközben a ritmus alul meg elvágódik. Valószínű, hogy én lejjebb guggoltam volna, egészen a földig, hogy még nagyobbak lehessenek ezek a növények, mert a horizont nem annyira fontos, ami ott történik, az most nem annyira izgalmas, és akkor még hangsúlyosabb lenne az egész. Tetszetős kép, de 2 csillag. (hegyi)
értékelés:

Hullámvölgyek

Hullámvölgyek

Örülök annak, hogy egy másik értelmezést is kaptunk, ezt mindenképpen továbblépésnek tartom. Ez a fajta keretezés, amit itt látunk, imitálja a papírra felhordott emulziónak a hatását, de ez az imitáció ettől még imitáció marad. Ezt azért mondom, hogy nem vagyok meggyőzve arról, hogy ez esztétikailag hozzáad a képhez, archaizál, de nem érzem a szerepét, és imitációként ront azon az összhatáson, hogy a kép valódi üzenetet hordoz, és aztán valamilyen esztétikai megfontolásból beletesszük ebbe a keretbe, én ezt nem alkalmaznám. Tudom, hogy divat, a mobiltelefonos fotózás, az instagram, és a többi manipuláló program fölajánl ilyen kereteket, amit előszeretettel használnak is az emberek, de általában ennek az a célja, hogy az egyébként érdektelen, nem túl jó képet ezek összerántják, és hoznak egyfajta pluszt, amitől izgalmassá válik a téma, ettől „művészi” lesz. Én ennek nem látom az értelmét, ez a keret csak művészkedés, én ezt lehagynám. Ami a képet illeti: egy nagyon izgalmas megfejtés. Annyi, hogy megforgattad ezt az egészet, kicsit más fényviszonyokat alkalmaztál, más színviszonyokat, és máris másfajta asszociáció indul el, mint az előző képednél. Ez attól van, hogy maguk a formák nagyon nőiesek, nagyon sejtelmesek, erotikát is hordoznak. Egyetlen egy kérdés: vajon mi lenne akkor, ha akár a háttérben a sötétből előderengve egy valódi női test része (mindegy, hogy milyen része) szerepelne a képen. A párhuzam adja magát, ugyanakkor ez még mindig csak egy színpad. Gyönyörűen fotóztad meg, nagyon szépek a fények, de nem érzem azt, hogy ez be lenne fejezve. Oké, mondhatod, hogy tárgyfotó, én ezt elfogadom, és mint tárgyfotó tökéletesen működik, ahogy az előző leckében is a fény-árnyéknál működött, de én nem érzem azt, hogy ez be lenne fejezve. Most megadom a három csillagot, de azt kérném, hogy ha ez a csomagolóanyag még megvan, akkor ezzel még dolgozz, és kezdd el bekapcsolni az embert. Lehet ez férfi is, akár saját magadat is hozzáfotózhatod ehhez a képhez, mert jó lenne ellenpontként a férfi és a női test, vagy a formáinak a megjelenítése. (hegyi)
értékelés:

Papírhullám

Papírhullám

Amit észrevettél, nagyon izgalmas megfigyelés, nagyon jó megfejtés erre a leckére. A fönti résznél van valami forma, azt nem nagyon értem, hogy az mi akar lenni, és a szerepét sem értem. Azzal van egy kis problémám, hogy az miért került most a képre, ugyanis ez a papírhullám olyan, hogy szinte bárhol vágható lenne a kép. Az egy másik kérdés, hogy önmagában ez így elegendő-e ahhoz, hogy egy képi üzenetté váljon. Én úgy gondolom, hogy ez egy színpadi háttér lehet a képnél, magyarán a történet valahogy el kellene induljon. Ez a papírhullám, amit találtál és gyönyörűen be is világítottad, abszolút alkalmas lenne arra, hogy egyéb üzeneteket is elindíts vele, és hogy szereplője legyen egy képnek, de nem biztos, hogy főszereplője, hanem inkább díszítése. Ettől függetlenül a leckemegoldás jó, csak most bizonytalan vagyok ezzel a fönti vonallal, úgyhogy a megfigyelés rendben van, a megoldással vannak gondok, úgyhogy kettő csillagot tudok adni. (hegyi)
értékelés:

A játékos puttók!

A játékos puttók!

Pici pikáns játék az építészek asztalán.

Ezt a képet nem nagyon értem. A játékosság megvan ezekben a puttókban, de ezt a szobrász készítette, legalábbis az a kisiparos, aki ide fröccsöntötte ezeket a bábúkat. Ez az ő helyzete, de nem tudok vele kapcsolatba kerülni, nem értem, hogy miért innen lett ez lefotózva. Kicsit olyan most ez így, mintha az egyik ilyen kis vadputtó gyereknek a lába között valami gyanús dolog lenne, a másiknak is a lába között nyúlkászik ezzel a virágcsokorral, és a harmadik pedig szagolja ennek a kislánynak a fenekét, de nem értem miért. Hogy papás-mamást játszanak, vagy mit, ez innen nem derül ki. Vicces, de nem tudom, hogy ez volt-e a cél. Ha máshonnan van fotózva ez, akkor az a villanylámpa sem nő ki, mert az abszolút szétveri az egészet, és talán komponálhatóbbá vált volna az egész. Nem tudom, hogy mennyire ismételhető ez, hogy ezzel mennyire lehetne bármit is kezdeni még, de valaminek ezzel kellene történnie, mert most nem nagyon értem, hogy a kompozíció nagy része miért került ide le a kép bal alsó részébe. Mi a szerepe a kép többi részének? A kép kb. háromnegyedét nem értem, hogy hogyan viszonyul az egynegyedhez. Ismétlést kérek, ha lehet. (hegyi)

Nyárvégi naplemente

Nyárvégi naplemente

Ismét vége a nyárnak és ennek a napnak is.

Nagyon szépek a színek, nagyon szép ez a lilába forduló kék, szépek ezek a rózsaszínes, barackvirágszínű fények, igen, tud ilyen lenni a naplemente, ez ilyen ezo-wellness-fitness naplemente, a lelki életünkkel foglalkozó transzcendens emberek szeretik ezeket a színeket, és ez tényleg nagyon izgalmas szín játék. Ugyanakkor megkérdezem, hogy azzal a villanyoszloppal a kép szélén milyen terved volt? Az hogy van ott most? Pont a felénél elvágtad, vagy legyen benne egészen, vagy vegyük ki. Ha kiveszed, akkor megyünk az unalom felé, gondolom, hogy ezért is hagytad benne, mert azt érzed, hogy oda valami nem ártana, igen ám, de akkor legyen meg, akkor ne vágjunk bele a formába, sőt, egy kis teret is hagyjunk neki. Akkor ezzel a paddal ez a fa és a kis villanyoszlop már egy jó ellenpont lehet, ráadásul ebből az édességből egy kicsit vissza is húz minket. Ez most egy egy csillagos kép, és itt is tartom azt, hogy az első három leckét próbálgasd még. (hegyi)
értékelés:

A félénk és szégyellős kisbarátom!

A félénk és szégyellős kisbarátom!

Kapcsolatunk kezdetén nem volt minden zökkenőmentes, de később jól összebarátkoztunk! Habár sokak szemében ez kissé érdekkapcsolat. Tévednek!? Vannak akik egy jó portréért fizetni is képesek!

A kép viszonylag rendben volna, bár nem nagyon értem azt, hogy hol van ezen az élesség, és ha van, akkor miért nincs. Egyrészt nagyon szűken hagytad a mélységélességet, másrészt pedig mintha bemozdult volna. A nagyobbik problémám az, hogy azon kívül, hogy van egy ilyen technikai trüváj, hogy ilyen kicsi a mélységélesség, és az eleve izgalmassá tesz mindent, mert a teret olyan nagyon furcsán megbolondítja, és nem tudjuk, hogy mi van elől és mi van hátul, ezen kívül nem nagyon értem, hogy ez a barátság hogy kezdődik, hogy mi akar ez itt lenni. Nem nagyon értem a kapcsolatot kettőtök között, talán több személyesség kellene a képhez. Most ezt sikerült annyira elvinned az UFO kategóriába, hogy nem tudok mit kezdeni vele. A képkivágást sem teljesen értem, valamiért betetted középre a szemét, de a lábait elvágtad. Ezt a mellső lábat meg lehetett volna hagyni lent, ettől még nem veszített volna az erejéből a kép, és értelmes lenne az alja. Jó lenne még egy kicsit az első három leckével foglalkozni, ezt most visszaadnám ezt a leckét, mert nem érzem teljesítettnek sem témájában, sem technikájában, sem gondolatiságában, és lássuk, hogy hogyan tovább, ha lehet az első három leckével. Ismétlés. (hegyi)

Fekete és fehér

Fekete és fehér

Érdekesek ezek a feliratok a melleden, hogy ODNOL, meg NOKIN, látom, hogy valami tükröződés lehet a megoldás, de mégis érdekes az, ami itt kijött, olyan mint egy fordított keresztrejtvény. Jó, és egyetértek ezzel a döntéssel, hogy elforgattad a horizontot, azt nem nagyon értem, hogy miért van ekkora tér a fejed fölött, hogy az mit akar mutatni, én abból jócskán vágnék, minimum egy ujjnyit. A feszesség lenne az, ami alátámasztja a döntést, hogy te most egy ilyen horizontdöntést eszközöltél. Jó ez a roncsolt tónusrend is, van ebben valamilyen dokumentarista jelleg, és segít abban is, hogy az egyébként kusza háttérből kihipóztad a lényeget, és ebből nagyjából csak te vagy a képen. Igen, ez a nagyjából az, amin lebukik a dolog, ott még maradtak dolgok, nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ha már hozzányúltam, ez így működik. A másik dolog az, hogy a melegítő fölső még rendben van, de alul nem tudom, hogy melegítő gatyó akar-e lenni, vagy mi, valamit abból is kellene adni ahhoz, hogy ez egy egész alakos portrénak minősüljön. Ezt én most betenném az első leckébe, maradjunk abban, hogy ez inkább egy Önportré arc nélkül, mert itt túl sokat nem tudunk meg rólad, azon kívül, hogy szereted a Nikont, és ruházatodban szeretsz veszélyesen élni. Nem lehet tudni, hogy ez mennyire van így a valóságban, majd kiderül. Most egy első leckének egy jó megoldás, kettő csillag megvan rá. (hegyi)
értékelés:

Egy nehéz nap után!

Egy nehéz nap után!

Magam nem tartozom a kedvenc alanyaim közé, de megbírkózom magammal! De ki nyer?

Azt gondolom András, hogy ez egy jól végiggondolt kép, jó üzenet irány, és a kivitelezés is megállja a helyét. Annyit fűznék hozzá, hogy a szemöldök ívét ha befejezed, az le is zárja a felületet, így most van egy olyan érzése az embernek, hogy valami lemaradt, nem teljes, nem pontos. A zöldes árnyalat kicsit beteg, de elfogadom, azzal, hogy most ez 3 csillag és leckemegoldás is, de folytasd még a kettes és hármas leckét, ne hagyd el még, ne ugorjunk tovább, mert ez egy izgalmas út kezdete. (hegyi)
értékelés:    

Közelgő ősz

Közelgő ősz

Lassan a természer ismét kitárja szinpompás színeit és mindenki gyönyörködhet a pompás kompozíciókban!

A látszat néha csal!

A látszat néha csal!

Minden kezdet nehéz!

Üdvözlünk a Látszótéren, jó kezdet, humora is van, plakátszerű is a kép, kezdetnek teljesen rendben van. De kérlek, ne rohanj el az első három leckéből, ha nem is könnyű gép elé állni, de jó mulatság, és sokat segít az önismeretben és abban, hogy magára találjon az ember. Hajrá! (hegyi)
értékelés: