esküvő előtt/után

Nyáron mikor Velencében jártam, és épp az utcán sétáltam, kaptam el ezt a pillanatot ahogy ez a pár, számomra ismeretlen ember éppen készülődik. Azért merem berakni ehhez a leckéhez mert a képen az oszlopon kívül mindenki valamilyen mozgást végez. Szerintem hangulatos kép.

Muybridge jut eszembe a lovakkal. Tudjuk, hogy ő azért talált ki egy technikát a mozgásfázisok exponálására, mert volt egy vitája abból, hogy van-e olyan pillanat, amikor a lónak mind a négy lába a levegőben van, és ezt a vitát eldöntendő, készítette el ezt a technikai apparátust, amivel létrehozta ezeket a mozgásfázisokat, amiket azóta nagy szeretettel tudunk nézegetni, és kiindulópontja lehet a mozgás leckének. Azért mondom, hogy ez jut eszembe, mert, bár a szereplők jól beazonosíthatóak, de főleg a női szereplők elfordulásai, mozdulatai, gesztusai nagyon jól hozzák ezt a fajta egymásraexponáltság-érzetet. A hangulat abszolút rendben van. Itt a kompozíció az, ami kérdés lehet. Olvastam a hozzászólásokat, hogy fölmerült az lehetőségként, hogy esetleg szűkebbre lehetne ezt venni. Ha a tömegét nézem ennek a képnek, van egy meghatározó súlymennyiség, amit a középen elhelyezett fehér oszlop képvisel, aztán megint egy meghatározott súlymennyiség, ami a kövezet rész szürkéje, és ehhez képest van elhelyezve a képen a szereplők csoportja. Ezekhez a nagy tömegekhez, gesztusokhoz, amit ez az oszlop képvisel, ennél kevesebbet adni a környező térből túl hangsúlyossá tenné azt, nem tudna kiegyensúlyozódni a kép. Tehát én elfogadom ezt a méretezést, és ezt a tömegelhelyezést, amit itt most látok. Én egyensúlyban érzem ezt a dolgot, annál is inkább, mert egy nagyon picit ki van hozva a középpontból ez az oszlop, és a fehér ruhás hölgy az, ami ezt az egészet helyrebillenti. A másik oldalon pedig a fekete ruhás fiatalember. A kettejük viszonya keretezi ezt az egész helyzetet. Még az is jó, hogy ott a nő hátán igazgatja a ruhát, mert ez megint olyan, mint egy kis hiba ebben az egész feszes rendszerben, és ez jót tesz ennek, megbolondítja. Én ennek örülök, és jó megoldásnak tartom a 8-as leckére, és várom a folytatást, Bogi. (hegyi)
értékelés:

felidézni

Csokoládé és a múlt képekben.

Örülök neki, hogy Bogit újra látom, és ráadásul nem is egy egyszerű képpel jött, hanem valami olyan munkát mutat, ami, ha megnézzük Boginak az eddigi feladatmegoldásait, óriási mesterségbeli, tudásbeli előrelépést tapasztalhatunk. Bogi, te csalsz, mert szerintem amíg te nem voltál itt velünk, eltelt majdnem egy fél év az utolsó képbeküldésed óta, szerintem te közben nem nagyon lazsáltál, hanem fotóztál, csak azokat nem mutattad meg. Szóval nagyon kedvelem, a fényképalbum, a csoki, a terítő, a terítő mintája, és az albumnak a mintavilága, az egésznek a színvilága, harmóniája, és mindez a csokoládéval, mint élménnyel összefűzve egy nagyon jó munka. Nagyon szeretem. Száz százalékig nem tudom azt mondani, hogy ez egy csendélet, de mint képrendezés mindenféleképpen elfogadom, és mivel nincsen most másik lecke, amibe ez áttehető lenne, így hagyjuk a Csendélet leckében. Azért a csendéletnél még maradhatnánk a klasszikus megoldásoknál majd a későbbiekben, de ez ennek a képnek az erejéből nem von le semmit. Ez tíz pontos kép. (hegyi)
értékelés:

hívogató

nekem nem csak ő a fontos hanem az is ami neki az.

Nagyon szeretem ezt a képet azért, mert a hetvenes években volt ez igazán jellemző, amikor úgy próbáltak mesélni – főleg amerikai fotósoknál volt ez divat – hogy elkezdtek történeteket mesélni az akkori Amerikából, abból a helyzetből kiindulva, amit úgymond az akkori reklámok sugalltak, hogy minden szép és minden jó, és ezt kontrasztként beállították ezekkel a belső térben készült, kicsit elmozdult horizontú helyzetekkel. Tehát hangulatában ez az érzetet hozza, és ezt nagyon jónak is tartom. Számomra az is izgalmas, hogy ebben a kicsit bemozdított, kicsit eltekert kompozícióban mindezt helyre tudja húzni az a szőnyeg, tehát tömegében jó egyensúlyt tud teremteni. Takarjuk ki, nézzük meg, hogy anélkül a szőnyeg nélkül az egész kép elkezd borulni jobbra és elkezd pörögni, az az, ami megállítja ezt a kép. Nagyon kedvelem. Az is egy jó megfigyelés, amit a macskák életéből láthatunk. Nekem négy van, úgyhogy abszolút tudok azonosulni ezzel a helyzettel, de szerintem az is, akinek nincs ilyen kis házi állata. (hegyi)
értékelés:

Melenget és körül ölel
Tüzet gyújtottam:D

A vágy kategóriára küldte be Bogi ezt a képét, aminek valószínűleg az egyik fontos eszközrendszere, hogy nem használ külön világítást, hanem fényforrásként a tűz fényfoltjait használja az éjszakai kép információs módjának. Ez azt is jelenti, hogy a kép redukálódik, és eltűnnek a különböző tárgyi motívumok, a sallangok, amelyek összetetté tehetnek egy normál enteriőrt vagy tájképet, pl. ahol láthatnánk a kandalló szegélyét vagy a kerti talicskát vagy bármit. Egészen szűkszavúan fogalmazva a kép valójában egy fekete felületen absztrakt formaként használja a tűz, láng játékos ritmikáját. Egy balról jobbra haladó tengely formája van az egész képen átívelően, nyilván valamilyen huzat vagy levegő hatására jött létre ez az egy helyen osztott tengelyforma, és valamilyen tűzfogó eszköz lehet az, ami kitakarja a láng kezdeti szakaszából a jobb alsó részen magát a lángot. Ha el tudunk idáig jutni és el tudjuk fogadni azt, hogy ilyenformán beszél ez a kép a vágyról ezekkel a vörösekkel és sárgákkal, és a kép középpontjában azzal a parányi fehér felülettel, akkor egyrészt az absztrakció, másrészt az expresszivitás a két eszköz, amivel az alkotó dolgozik. Ha a plakátnyelv szempontjából nézzük a redukció a fekete és a vörös kapcsolatában dinamikusan próbál üzenni, elsősorban feszültséget, aktivitást. Ezt a nagyvárosokban nagyon sok óriásplakáton láthatjuk, hogy a vizuálpszichológusok előszeretettel használják a vörös és fekete kapcsolatrendszerét – pl. a különböző energiaitalokon látható reklámforma. Ez nagyon egyszerű okból van, a festészetben ennek a két színhatásnak az egymás melletti alkalmazása, akár Delacroix képeit nézzük meg, mindenütt a feszültséget jelzik. Tehát ilyen értelemben az ötös lecke, vágy kategóriájában ez jól használható mint eszköz az alkotó részéről. Ami itt javaslatként elhangozhat az az, hogy ha mindent lebontunk, hiszen nagyon kevés formai üzenet van a képen, a láng játéka, a láng tánca az, ami elsősorban a képet működteti, akkor a javaslat az az, hogy ezt az átlós tengelyt és a vörös-sárga-fehér formavilágot a jobb alsó sarok felé az átlós felületet érdemes lenne eltolni, hogy az a bevágás, kitakart forma a láng jobb alsó szakaszából mintegy kiharap, és ugyanolyan sötétbe áthúzza, mint ami körben keretként megjelenik a lángok körül, az lejjebb kerüljön, és abban a pillanatban levegőt kapna a bal felső sarok, tulajdonképpen balra tekintene a kép, igaz, hogy egy dekomponált forma létrejönne, de elindulna az egész aranymetszése. (szőke-hegyi)
értékelés:

A nap fénypontja
Egy kedves Baráti gesztus :)

Nagyon szeretném ezt a képet, fiatal kora ellenére vannak bizonytalanságok bennem, hogy talán édesanyja vagy nem tudom kinek a ruhásszekrényéből varázsolódott elő ez a szemüveg, még akkor is, ha ezt most így lehet megvásárolni, erőteljesen idézi nekem az hatvanas-hetvenes éveket, és őrületesen karakteres lesz ettől az arc. Meg attól az optikától, amivel fényképezhette ezt a jelenetet. És a szituáció is, a szereplők beállítása is tulajdonképpen jónak mondható, bár egy kicsit többet is lehetett volna adni a pusziból, úgy, hogy a félprofilos főszereplőhöz közelíteni, és újra pusziltatni az arcot, ez más szempontból is lehet, hogy fontos lett volna. Ezért mondom, hogy a filmforgatás és a fotózás az sokszor az életben létrejövő vágyakat is orvosolni tudja. Felvehetted volna a fiúval mégegyszer, mondván, hogy a fotó nem sikerült eléggé, és akár egy kapcsolat is elmélyülhet még jobban. Tehát ott jó lenne, ha jobban látszódna az a csücsörítés, de a nagyobb problémám az az, hogy szerintem ez a szemüveg az egy nagyon rekvizítuma ennek a képnek, tehát én nem vágtam volna bele a szemüveg felső íveiben, és ugyanúgy a kis álladba vagy az állatok mindkettőtök álla is jó lett volna ha bennemarad. Ettől még ugyanúgy meg tudna maradni ez az egészen hosszú, húzott, majdnem panorámaképszerű keretezés – alul-felül én többet hagytam volna meg. De szerintem a két disznó ettől még megvan a képre. Vagy ha már vágunk, akkor az állból még lehetett volna vágni. Mert most ez pont a határon van. (szőke-hegyi)
értékelés:

Csüccs

Kedves Bogi, nagyon szépen köszönjük a képet, és már kezdtünk aggódni, hogy elfelejtettél minket, hiszen tudod, hogy milyen fontos nekünk mindenki az estiskolában. Ha jól sejtem valahol külföldön lehetsz, talán Franciaországban. Én nagyon szeretném, ha az egészalakos portré leckére küldenél egy olyant, ami az az igazi Bogis kép, és ezt én ebben a formájában a szorgalmik közé tenném, mert nem teljesíti 100 %-osan a lecke kategóriáját. Úgyhogy Bogi továbbra is várom az egészalakos portréra a házi feladatodat. Örülök, hogy küldtél képet nekünk. (szőke)

Tánc a szökőkutakkal
Ez a kép a szép környezet által keltett boldogságot sugározza számomra!

Ez is szívem csücske ez a kép, talán Nyugat-Európa lehet, nem tudom. Ha Bogi van a képen, akkor nem tudom, hogy az Ének az esőben c. régi filmre visszaemlékezve, csak egy picit balra lehetett volna ez a fellibbenő női mozdulat – ugye nagyon rímel rá az a barokk szobor ott a vízesés alatt, ugye az is emelgeti a kezét, tehát ha egy kicsit balra elmozdult volna, akkor a feltartott kéz nem akaszkodott volna bele a két esernyős hölgybe, és jobban érzékelhető lett volna a mozgás. Vagy pedig oda kellett volna menni, és elkérni azt az esernyőt és azzal csinálni ezt a mozdulatot. (szőke)
értékelés:

Ebihal
Úszás előtti ebihal állapotban.

Bogitól már láttunk egy hasonló megoldást, és úgy látszik, hogy ő szeret ezekkel a közelikkel dolgozni, vagy ezekkel a furcsa perspektívákkal. Egy nagyon jó megoldást látunk, és nagyon szuggesztív és meggyőző ez a kép, ráadásul a térrel is nagyon izgalmasan játszik, mert ugye így a szemlélő nem tudja, hogy hol van a fent és lent, és forgatjuk a fejünket, hogy megtaláljuk az eredeti állapotot, amiben az alkotó lehetett amikor a képet készítette, tehát minden nagyon jó, én két dolgot mondanék csak. Az egyik, hogy a medencénél, itt a hasi résznél az íveknek jó lenne, ha lenne befejezésük, tehát ez a vágás nem teljesen indokolt; és ugyanez a szemekre is igaz, hogy még az nem akkora kérdés talán, hogy az egyik szembe belevágunk, de legalább a másik szemnek a szempillarésze be lenne fejezve. Tehát ha a két szemből legalább az egyik meglenne teljesen, le lenne zárva rendesen, az az értelmezésben sokat segítene. Nagyon köszönjük a képet, és háromdisznós munka. És várjuk a további megoldásokat. (szőke-hegyi)
értékelés:

Csillagfényű ragyogás
Ezt a képet én készítettem, és az én szám látható rajta. Remélem tetszik és kapok a képről véleményeket!

Rauschenbergnek van egy... az amerikai popkultúra, a plakát mindenfajta jegye, a hippikultusz után megvan ez a szelíd motorosok világa, San Francisco környékén ahogy megyünk ez a fajta manifesztált jelzések ebben a szuperközeliben megjelennek. Ugye ez egy nagyon erős, ergo nagyon érzéki rúzs, pontosan van körberajzolva az ajkak körül, amelyen ragyog a fény, és egy kis csillagocska, amin talán még a rúzsos ujjlenyomat is látható, és a fogak, amelyek olyan érzékien kivillannak. Szóval ez egy eléggé meghatározó, akár azt is mondhatjuk, hogy sokkoló kép. Érdekes, hogy nem középpontozott, bele van vágva a balszélébe, és ezt egy nagyon jó döntésnek tartom, ettől van egy kicsit csálé ritmusa. A fénnyel van egy kis problémám, ugye van egy fény oldalról, ami a száj oldalsó részét megvilágítja, ugyanakkor előlről nagyon be van bukva, sötét ez az egész. Nagyon nehéz ez a műfaj, ha most plakátművészetben gondolkodunk, ráadásul ez egy szuperközeli, nagyon profi alkotó kell ehhez, hogy az ajkakon lévő mikrobarázdák ne látsszanak töréseknek, hanem az érzékiség egészen felfokozódjon. Ehhez nagy tapasztalat kell, hogy hova helyezzem az élességet; vajon a csillagra teszem-e, vagy a jobb középső részbe, vagy a pihékre, amik itt elöl megjelenhetnének, a fogakra, ahol ez a kis nyálfonal megjelenhetne, vagy feljebb, a nem látható orr felé eső részre... ez egy eldöntendő kérdés. Nagyon profi előképzettséget igényel ez a fajta munka. Az élességnek ezen a képen a felső ajkak közepén kellene lenni úgy, hogy élesben tartjuk a száj jobb felső részénél, ahol most a fényfolt van, mert ez egy nagyon izgalmas és erotikus felület. És szerintem még egy minimális derítést még kellett volna adni szemből a szájfelületnek, mert most a rúzsos száj, a fogak és a húsfelület nagyjából egy tónusban van, csak a színben különbözik. Szóval szerintem ezzel lehet még foglalkozni. És még egy, hogy van itt ez a csillag, ami alapvetően nem baj, de ezek a felragasztható flitterek vagy mik, ezek akkor izgalmasak, ha éppen olyan pontosan vannak megfogalmazva, mint ahogyan a száj szinte mérnöki pontossággal van kihúzva. Nem véletlenül kell várni a csajokra órákat minden indulásnál, amíg ezeket a vonalakat rajzolják, hogy tessenek nekünk. És ezért kellene, hogy ez a csillag, ami egy tükröző felület, amennyire lehet, legyen tiszta, ha már odakerült. Mindazonáltal jó ez a csillag, bár ahogy nézem a képet, nekem egyre több kérdés merül fel vele kapcsolatban, hogy jó, jó, jó, értem, csillagfény-diszkó, de igazából ez nekem egy picit sok. Bogi, vettük az üzenetet, és örülünk, hogy itt vagy velünk, és csinálj képeket, és küldd el nekünk, dolgozz, foglalkozz vele, és ne görcsölj a csillagokkal. (szőke-hegyi)
értékelés: