Lake District, Anglia

Ahogy nézegetem ezt a képet, olyan, mintha egy múlt századi nyomatot nézegetnék, valami megmagyarázhatatlan okból hirtelen most a Száz év magány jut eszembe, még akkor is, ha ez a kép téli kép. A rend, az összeszedettség, a céltudatosság nagyon is angol. A képen a tél mint egy szükségszerű, de megmagyarázhatatlanul értelmetlen, szomorú, hogy ne mondjam, depressziós momentumként jelenik meg. Talán megint egy furcsa asszociáció, ha Turner világát hívom ide. Két apró momentum ránt vissza a földre, hoz vissza a jelenbe, és ez a két momentum valószínű, hogy sokak számára semmiféle jelentéssel nem bír. Ez nem más, mint a kép úgynevezett előterében, azaz a fényképezőgép optikájához közel lévő, a két tetejénél belógó faág. Ugyanis ez a két ág megbontja azt a formát, amit a távoli facsoport sziluettje rajzol elénk. Ha én lettem volna ott, azt a két ágat vagy letöröm, vagy kikerülöm, hogy ne lógjon bele a képbe. (hegyi)
értékelés:

Jancsi és Juliska meséje alapján

Megtalálom lábnyomát követve, bármerre jár.

Nagyon beszédes, jól komponált képet küldött Ágnes a Talp leckére. Az ember lábnyoma, nyomot hagyni magunk után, nyomkövetés a hívószavak, bár ezt a képet én biztos a Magány leckébe küldtem volna. A kép címét azonban nem tudom értelmezni: hogy Jancsinak és Juliskának a magányos tengerparti férfialakhoz hogyan van köze. (hegyi)
értékelés:

A kastély ura és őre

A hűséget, a kitartást, az erőt jelenti nekem ez a kép.

Szeretem azt a dinamikát, amit a formai játék, és színek hoznak létre. A képkivágással azonban nem értek egyet, mert ez a formai játék akkor is létrejönne, ha Ágnes nagyobb teret hagyna a "szereplők" körül. Hogy annak technikai, vagy egyéb oka van, hogy nincs a képen éles pont, nem tudom, de egy tárgyfotónál szükséges, hogy találjunk éles képsíkot. (hegyi)
értékelés:

Álmaim körútja

Ilyenek az álmaim, színesek, körkörösek, zavarosak és végtelenek.

A köldök lecke nem tartozik a könnyű leckék közé, nem csak egy viszonyrendszert kell kialakítania vele az alkotónak, hanem meg kell találnia egy jellemző, de mégis értelmezhető elrugaszkodási pontot az asszociációhoz. Ha a képet cím nélkül értelmezem, ez az asszociáció létrejön. Ugyanakkor a cím egy újabb értelmezési síkot nyit: az álmok világát és e kettő együtt gyengíti egymást. Azt is el kell mondanom, hogy egy előző munkájánál Ágnes ezt a lépcsőmászó spirált már használta. Nekem az a kép ehhez a képhez képest erősebb, sokkolóbb, izgalmasabb. Ha az a kép nem volna, a cím nélkül ez a kép teljesítené a Köldök leckét. De így szeretném, ha Ágnes más eszközt használna a lecke megoldásához, kérem az ismétlést. (hegyi)

Emlékek

Egyedülálló Erzsi mamámnak már csak az album a társa, de szívében a gyász, a szeretet, a tisztelet örökre megmarad.

Nagyon intim, szemérmes, tisztelettudó képet kaptunk, amit a mélységélesség megválasztásával ért el az alkotó. A leirat annyiban segítség a kép értelmezéséhez, hogy az album és az egyedüllét jelen állapotában ebből a képből kevésbé értelmezhető. Talán, ha Erzsi mama félprofilból látszana, az orr, az ál ívei is szerepelnének a képen, erősebb lenne ez által a személyes jelenlét, vagy ha ebben a formában marad a modell, akkor lehet, hogy a mélységélesség fókuszpontja az albumon kellene hogy legyen. Mert a kéz, amely lapozza ezt az albumot erős üzenet lenne, ehhez az életlen, de felismerhető hajkorona őszes színei adnák a lírai többletet. (hegyi)
értékelés:

Egy cseppnyi elegancia

Közös megegyezéssel került ez a reklám leckére, mert egyébként csendéletnek indult, és én jobban is tudom értelmezni reklámként. Mégpedig azért, mert hordozza azokat az eszközöket, amit egy reklámfotó általában hordozni tud, tehát egy picit szebbé van formálva az a történet, mint a valóságban, olyan pillanat van kiragadva, amit a hétköznapokban nem figyelünk meg. Tehát mondjuk, ha veszek egy üveg vörös Bacardit, akkor én azt kiöntöm aztán csókolom. Nem azt fogom nézegetni, hogy milyen szépen folyik maga az ital. Tehát a reklámfotónak ez is egy jellegzetessége, hogy egy olyan pillanatot rögzít, amit a hétköznapokban nem figyelünk meg, ezt emeli egy kicsit ünnepivé, és ettől rugaszkodik ez el a valóságtól, és ez az, ami reklámfotóvá teszi. Nekem ez egy abszolút jól működik. Egy picit többet adtam volna a pohárból, most az súlypontban nekem egy kicsit kevesebbet kap, mint amennyi szükséges volna. Tehát hogyha a képtömeget figyelem, akkor a poharat, ha nem is a talpáig, de legalább ennek az oldalívnek az aljáig meg kellett volna hagyni. Reklámfotóknál az is fontos szempont, hogyha maga a reklámfotó nem hordozza a termék nevét, akkor legyen hely, ahova feliratokat tudnak tenni a grafikusok. Ez itt abszolút megvalósul, tehát szlogent is, reklámcímkét is rá lehet rakni. Én erre megadom a három csillagot azzal, hogy egy kicsit kompozícióban javítani kell. (hegyi)
értékelés:

A fátylas nő

Tetszik a kép, nagyon kedvelem ezt a történetet. Egy picit nekem maga a „hívás” egy kicsit sötétre sikerült, tehát ezzel lehetne tónusban egy picit még előrébb hozni, de hát ez csak egy technikai meglátás. Nagyon tetszik az, hogy itt van egy ilyen helyzet, amikor valószínű, hogy vagy egy fátylat, vagy kendőt, másik szoknyát, blúzt, vagy valamit ez a hölgy föl akar még úgymond venni és egy hosszú expozícióval elérjük azt, hogy egy ilyen festői helyzet jön létre. Miközben nagyon is jó, és nagyon is fontos, hogy a képen vannak éles pontok és vannak olyan momentumok, amik beazonosíthatóan megmaradtak, tehát nem minden mozog, hanem igazándiból a kéz hirtelen mozdulatával a kép felső része az, ami a mozgást nagyon jól mutatja, míg az alsó rész stabilan áll és támasztja alá ezt az üzenetet. Úgyhogy én ezt nagyon szeretem. Egy picit szűkre komponáltnak tartom. Tehát itt megint az a helyzet, hogy nincs a mozgásnak elég tere. Most dekára szét van mérve a kettő. A mozdulatlan talapzat és a bemozdult felsőrésze a képnek. Én pedig azt mondom, hogy ezt a döntést meg kell hoznunk, hogyha minket itt most a mozgás érdekel, akkor nagyobb teret kell adni, mert valószínű ez a ruha azért suhan magasabbra, meg oldalirányban is egy picit jobban, mindez mehet a rovására a nyugalmi helyzetben lévő talán alsószoknyának, vagy kis kombinénak, vagy nem tudom, minek hívjáknak nevezhető fehér ruhafelületnek. Az irány az nagyon jó, de a kompozícióval nem 100 százalékig tudok egyetérteni. Kettő csillag. (hegyi)
értékelés:

Bárcsak...

Hit

Bárcsak...

Remény

Bárcsak...

Szeretet

Újévi "kívánság-kosár" eregetés

Nagyon kedvelem ezt a képsort, mert nagyon szerethető üzenetet hordoz. Nagyon tetszik az a fajta helyzet, amikor az ember azt mondja, hogy találtam az időben, az életemben olyan nyugalmi pontot, amikor áldozok saját magamra, vagy arra a kapcsolatra, akivel együtt vagyok annyit, hogy elkészítjük, gondolom közösen ezt a kis ballont, ha jól látom rizspapírból vagy selyempapírból, és úgymond a mi kis boldogságunknak, szeretetünknek a ballonját az égnek engedjük. Minden benne van ebben a képsorban, ami fontos. Azon vacillálok, hogy készítettem volna-e még képet. Lehet, hogy ennek itt van vége és én el tudom ezt fogadni, hogy igazándiból nem megyünk tovább, hanem megelégszünk azzal, hogy repül ez a kis szerkezet és az ölelkező pár nagy szeretettel és féltő gondoskodással figyel erre a kis szerkezetre, hogy a mi kis érzelmi üzenetünk hova jut, milyen magasra emelkedik. Tehát mondom, én ezt abszolút el tudom fogadni, hogy itt van vége, bár még mesélhető tovább is ez a történet. Mesélhető lenne. Tehát én azért mondom, nem tudom, ez most ennyi és így működik, tehát ezt így kell elfogadjam és ez így nekem három csillag. (hegyi)
értékelés:

Kave s az ujsag baratsaga orok. Egyutt kezdenek minden napot... felebreszt reggel az illatuk... felvidit tartalmuk...

A képen egy nagyon jó vizuális geget látunk. Egy olyan bögrét, aminek a díszítése egy újságból kimetszett darabkákkal, mint hogyha egy hirdetésvadász lenne valaki és így kivágná az Expressz-ből a neki tetsző munkahelyi hirdetéseket, tehát kicsit erre hasonlít maga ez a megoldás, amit a csészén látunk. És hát azt is látjuk, hogy bár életlenben tartva, de hát egy újságra van ez ráhelyezve. Tehát igazándiból ez egy jó felütés. Ami miatt azt mondom, hogy ez is kettő csillag az az, hogy ebből a képből nem derül ki, hogy ebben a csészében mi van. Márpedig, hogyha kettős függőségről beszélünk és mind a két forma tulajdonképpen az újságra, a betűre, az olvasásra utal, akkor a második a kettős függőségből, amit a leiratban láthatunk, hogy kávé, nem ártana, hogyha valahogy meg tudna jelenni. Ez csak annyi, hogy egy picit följebb helyezem a kamerát, igaz, hogy egy kicsit leíróbb jellegű lesz ezáltal a kép, de valamennyire talán látunk egy kis kávéfoltot ott a csésze sarkában megbújni. Ez is lehet egy megoldás. A másik, hogy egy kis kávécsepp lefolyik a csésze szélén. Szóval mindegy, lényeg az, hogy ezt azért lehetne egy kicsit így javítani. Tehát én azt mondom, hogy ez kettő csillag és ezt azért nem árt átgondolni, hogy ne csak a leirat mondja meg, hogy mit látunk, hanem ezt mindenféle szöveg nélkül is kell tudnunk értelmezni. (hegyi)
értékelés:

a hulyeség s a marhaság

*a kép címe idezet anyukámtól.
Ahol szabad vagyok, gondtalan, vidám, nyugodt... gyakran bohóckodom itt egyedül.

Mint megtudjuk, ez a képcím ez egy idézet s szerző édesanyjától. Én nagyon kedvelem ezt a képet. Nem túl bonyolult az az üzenetrendszer, amit hordoz, viszont ezt az üzenetrendszert, ezt jól teljesíti. Tehát látunk egy ilyen tengerparti helyzetet, ahol a szereplő egy sziklán hanyatt dobta magát, égnek emeli a lábát és mosolyog a kamerába. Ez nagyon kedves üzenet és nagyon kedves maga a megfogalmazás, bár azért azt mondom, hogy azért az is egy érdekes vonal, hogy ezen a képen nincs más szereplő, csak ő. Sem a távolban egy hajó, sem egy mit tudom én víz felett keringő sirály, sem mondjuk két turista, aki nézi, hogy ő mit csinál, tehát senki más, csak ő. Ebből kifolyólag ez a fajta öröm és játék az egyedül játszás élményét is adja, és ez is egy érdekes út, vagy ez is egy érdekes irány, amit ez a kép megszólít. Én kedvelem ezt a képet. Amiért kettő csillag lesz az az, hogy itt bizony lemaradt a láb. És bár fontos az a talapzat, ahonnan elrugaszkodunk, tehát ez a szikla és ennek az ábrázolása, de akkor vagy hátrébb mozdulok egy kicsit a fényképezőgéppel, vagy feljebb biccentem magát a gépet és akkor azt mondom, hogy benne van a lábacskám. Vagy, hogyha ez a beállítás van, akkor valamilyen szinten megpróbálom ellenőrizni azt, hogy mennyi látszik be. Tehát nekem most az, hogy a láb így kilóg a képből, az nem annyira szerencsés, ezért kettő csillag, de nagyon örülök neki, nagyon köszönöm. (hegyi)
értékelés:

Kész átverés

kicsivel tobbet magambol...

Gondolom, hogy a cím arra akar picit utalni, hogy itt egy geget látunk, mint hogyha egy álruhás kis királyfi lenne, aki tulajdonképpen királylány, csak a mesében ugye a különböző kunsztokat akkor tudja végrehajtani, hogyha fiúruhába bújik, és ehhez egy bajszocskát rajzol magának az ujjára. De én ettől azért vonatkoztatnék el, merthogy ennél sokkal izgalmasabb számomra az a fajta megközelítés, ami a kompozícióban látszik, hogy egy erősen dekomponált, a képnek a jobboldalára koncentrálódó helyzetet látunk. És ezt azért érdemes megfigyelni, mert a tömegelhelyezés az, ami fontos. Tehát jelen pillanatban van egy képtömegünk a képnek a jobboldalán, ami az információt hordozza és ezt egyensúlyozza, ellensúlyozza az a tömeg, ami tulajdonképpen mondhatnánk azt, hogy információ nélküli tömeg – és minek kellett ennyit adni ebből? – hát pontosan azért, hogy súlyban úgymond, kilóban kiegyensúlyozza ezt a mérlegserpenyőt. Tehát én ezt egy nagyon jó ötletnek látom és az is izgalmas, hogy bemutatkozásnál az ember azt mondja, hogy hozok egy döntést ahhoz, hogy megismerj, ahhoz hogy rám tudj egy kicsit koncentrálni, ahhoz nem kell kötelezően kell a teljes arcomat megmutatni, fejben ezt te kitudod jól egészíteni kedves néző és rakd hozzá a magad képzeletével az arcom másik felét. Úgyhogy ez is izgalmas, és hát nyilvánvaló, hogy az üzenetnek az a része is érdekes, hogy valamilyen mímes játékot is látunk ezzel a kis bajszocskával, tehát tulajdonképpen egy maszk, egy álarc készül el ezáltal és az álarc mögötti én egyelőre még egy kicsit védve marad. Úgyhogy ez ilyen nagyon aranyos és kedves belépő az Estiskolára. Kinyitottam az ajtót és úgy bekukucskálok, hogy sziasztok, itt vagyok. Nagyon köszönöm, három csillag. (hegyi)
értékelés:

Sejtelmes figyelemfelkeltés

kedvenc listam, röviden amit rólam tudni (kell) lehet:
1. Szeretem a házi csokit
2. Garth Brooks fun vagyok
3. Figyelek a hozzám közel álló emberkékre
4. Imádok fotózni
5. Legutolsó hirtelen ötletemnek köszönhetően van egy vagisz kis boxer kutyám, Krampusz (természetesen)
6. Gyakran ok nélkül sírok
7. Imádok táncikálni
8. Szeretek sportolni, utálom az öntelt nagykepű mandrókat, szeretem a Special K-t, gyűlölöm, akik szemetelnek, imádok sátrazni, utálom a horror filmet
9. Sikeres vagyok? Még nem, de leszek
10. Gazdag vagyok? Még nem, de leszek
11. Őszinte, kedves, aggódó vagyok, de néha szeretnék lelkiismeretfurdalás nélkül undok és rossz lenni
12. Sokat krampuszkodok

Először is köszöntünk az Estiskolán és ez egy nagyon jó és izgalmas kezdés, és első leckére egy jó ötlet. A kompozícióra térve, hogyha megfigyeljük, akkor viszonylag mondhatóan egy 50-50 százalékban beállított képet látunk. Valamilyen növényzet által adott sötét, rajzos, grafikai háttér és a felhők között váltakozik tulajdonképpen ez a megoldás. És a kettő között, mint egy mérlegserpenyő van beállítva maga a szereplő. Ez nagyon is jól rímel arra a címre, amit Ágnes adott ennek a fotográfiának. Úgyhogy én azt mondom, hogy hajrá, csak így tovább és ez három csillag. Annyit még, hogy itt van egy kedvenclista, és hát remélem, hogy ebből a kedvenclistából leckemegoldásként is kapunk, ha nem is direkt módon a "szeretem a házi csokit" című történetnél a házi csokiról, bár, hát ezt is szépen meg lehet oldani, de mindenféleképp ezeknek a kis üzeneteknek lehet fotográfusi megfejtése is. Úgyhogy várjuk a többi leckére is a megoldásokat. (hegyi)
értékelés: