Az első busz

Az első busz

Az az érdekes ebben az egészben, hogy miközben pontosan tudjuk azt, hogy ez Magyarországon történt, mert a feliratok teljesen magyarok rajta, mégis van az egészben valami new yorki érzés, nem tudom miért. Lehet, hogy a fények miatt, lehet, hogy a helyzetmegválasztás miatt, de olyan, mintha nem is itt készült volna. Ha elfelejtem azt, hogy itt milyen szövegek vannak, és értem, hogy a „Story a legjobb útitárs”, akkor ez egy nagyon érdekes párhuzam. Arra én odafigyelnék, hogy biztos kell-e a képnek a bal oldalán az a fekete oszlop. Lehet, hogy ott én vágnék, de a három csillag megvan, de nézd meg ezzel a vágással. (hegyi)
értékelés:    

Az istenek a fejükre estek

Az istenek a fejükre estek

Majdnem én is!

Megmozgattad a konyhát, az már biztos, szegény édesanya, ha jól látom főzi neked a reggelit, te meg tornázol, mondhatom szép. De a kép jó lett, megérte. A gépet tartó karod az, ami helyre tudja rántani az egészet, miközben persze a néző is próbál tornázni veled, de van biztos pont, és ezért helyreáll a dolog, még ha fejre is állítottad. Köszönöm, várom a folytatást! (hegyi)
értékelés:    

Az éjszaka réme

Az éjszaka réme

Hajnali három óra magasságában már oda tolom a székem ahová csak szeretném. Akár főnököm asztalán fekve is nézhetem a TV-t, de beértem az amúgy forgalmas folyosó közepével. Azt hittem, hogy valakitől kaptam üzenetet, de csak hírlevél érkezett.

Kedves Tamás, újra köszöntünk, immár a Látszótéren, hiszen régi estiskolás tagunk tért vissza, aminek mindig nagyon örülünk. A kép is jó, bár hogy az egy mobil, nem jött le, de ez nem is lényeges, van benne valami svéd filmes attitűd és ez tetszik. Hajrá tovább! (hegyi)
értékelés:    

Szállj
Elröppent. Erről nem tudok írni.

Köszönjük, mozog, három disznó. (hegyi)
értékelés:

Rend
Egy éjszaka szennye.

Nekem az a problémám, hogy egyértelműen csendélet kategóriát látunk, ide is küldte be az alkotó, az ellentétpár is a címben van, de mégis azt érzem, hogy nem áll össze kompozícióvá a káosz bemutatása. Káosszal nem ábrázolunk káoszt. Nem sűrített az üzenet. Attól, hogy lefotózom az íróasztalt, attól még nem lesz kép. a Világítás jó alap lenne, egységesnek kell lennie a beállítással, és az egész képpel. Most a tányér a villával rendben van, a lámpa rendben van, talán még az egér is, de a többi egy összevisszaság, sem formailag, sem a közlés maga nem elég határozott. (szőke)
értékelés:

Max
Max, a spániel vigyáz a házra.

Azért a spániel jobb fülét is meghagynánk. A kutyus nagyon aranyos, nagyon jó, de a háttér - ahogy a virágnál is - most nem erősíti az üzenetet, hanem véletlenszerűnek tűnik. Ha a ház a fontos, a ház őrzése, akkor ebből többet is lehet adni, elbírt volna még oldalról a kép nagyobb teret is. Ugyanakkor azt meg kell jegyezzük, hogy jók a fények, talán alulról egy kis derítést ha kap, a kutya szeme is jobban látszik. (szőke)
értékelés:

nagyutazás
Jó lenne ilyen könnyedén eljutni messzi tájakra...

Szép makró kép, de jogos a Hegyi kritikája, hiszen volt idő rá, hogy a makróval előkészülj, hiszen oda le kellett rakni egy statívra és láthattad, hogy ha szeretjük ezeket a gyönyörű szép mikro világokat, akkor tudnunk kell, hogy mivel tudjuk felerősíteni, és ha egy picit mozogsz, akkor abban a pillanatban az erdő háttérként mögé kerül. (szőke)
értékelés:

Játszol velem, barátom?

Érdekes dolgot mondott Zsolt, miközben a képet néztük, hogy Tamás, a fejvágós, a fejbevágós. És tényleg, mindig erőteljesen ott van egy fejbevágó üzenet, és ezen kívül a fejed is vágva szokott lenni. Zsolt még mondja azt is, hogy abban az esetben elfogadja a fej vágását, ha a karodból bal oldalon több lenne benne. Nekem ezzel ilyen bajom nincs, hisz nem egy megnyugtató képet látunk, és nyilván az üzenet a plüss macikára vonatkozik, akit láthatóan hogy úgy mondjam nem igazán szeretettel ölelnek, mert a maci jobb karját fogja a személy és maci eléggé lóg ott lefelé, de úgy gondolom, hogy egy pontos üzenetet látunk egy helyzetről. Ez egy sokkoló kép, és ezáltal mivel nem nyugalmat akar tükrözni, vádlóak a tekintetek, tehát így értelme van a koponya metszésének is. Nem egy megszokott a kompozíció. A ruha redőzete viszi a tekintetünket lefelé a macira, fönt pedig egészen expresszíven van megvilágítva ez a kiábrándult arc. Zsolt kérdezi, hogy na és mi a helyzet a barnítással? Hát, lehetséges, hogyha kellően bátor lennék egy ilyenfajta munkánál, akkor nem barnítanám, mert bár divatosnak tűnnek a színezések a digitálisan készített képeknél is, de ezeknek a képi eszközöknek is meg kell keresni a dramaturgiai jelentését, hogy mikor használjuk és mikor nem. (szőke)
értékelés:

A Rendetlen
Jó diák módjára hajnali öt körül, a szobám csillárára akasztott (folyamatosan mozgó) fényképezőgéppel készítettem el a harmadik leckém.

Szeretem ezt a képet, de attól, mert egy képnek a címe üzen egy állapotot, nem biztos, hogy a kép megfogalmazásában, szerkesztésében is követni kell a címben lévő üzenetet. Azért, mert ez egy következmény lesz, az alkotásból fog következni majd az üzenet, ami a címben van. Miért próbálom ezt összekapcsolni és ilyen furcsán nekikezdeni, hogy mi a problémám a képpel? Az, hogy a Tamás feje el van vágva. Az, hogy a rendetlen szó nyilván nem a füllhallgatóra, a szőnyegre vagy zoknira vonatkozik, hanem arra az emberre, aki ott ül ebben a birodalomban, az ő kis kuckójában, az ő kis várában, barlangjában, életterében és látjuk az egész alakot, aki egy szürke zajban, zsizsiben ül, de ehhez a várban élő várkapitányhoz hozzá tartozik a feje is, neki ebben a fészekben benne kell, hogy legyen. Egy picit kellett volna csak igazítani és akkor a modell teljes értékű résztvevője a képnek. Ha megismétled a képet, akkor lehet ebből több disznó is, de ez így most egy. (szőke)
értékelés:

Lymmz

Ez a kép jó, a cím nem, de ettől még három disznós. Nem tudunk mit hozzátenni. Jó lett.
értékelés: (szőke-hegyi)

Drót
Az első feladat portré arc nélkül? Akkor már inkább legyen egy elsőre talán felismerhetetlen testrész.

Annak ellenére, hogy nehezen megfejthető, hogy ez egy tenyér vagy milyen testrész, ezt egy makrofelvételnek tekintjük, és a kép önmagában is megáll akkor is, ha nem első leckének tekintjük, tehát függetlenül is működik a házi feladattól. Szupernaturalista és egészen jól érzékelhető a bőrfelület, és miközben nagyon konkrét dolgokat látunk a képen, mégis a közeli világ, a makrovilág, az absztakt is nagyon erősen jelen van a képen és így egyszerre mutat egy ritmikai világot és konkrétumot is, szeretjük ezt a képet. (szőke)
értékelés: