Pontonhíd

Csongrád mellett, a Tiszán található ez a pontonhíd.Tavasztól őszig üzemel.A kerekek alatt zörgő, mozgó deszkákon áthaladva megvan a hangulat.

NDK,

Két képet is kapunk, a szituáció hasonló, ahogy a cím is mondja, itt egy retro történetet látunk. Az ilyen tárgyak egy képen való szerepeltetése esetén az a kérdés, mit mivel rakunk össze. A fényképezőgép és a kisautó még hagyján, de hogy kerül oda a hajszárító? Az nem működik, hogy tetszőleges tárgyakat viszonylag mértani rendbe állítunk. Azt gondolom, hogy ha megvannak ezek a tárgyak még neked, próbálj úgy dolgozni velük, hogy csak egy egy tárgyra fókuszálsz, egy tárgy a főszereplő, és a környezetét megpróbálod történetmesélés módján elképzelni. Ismétlést kérek ha lehet. (hegyi)

Körös-torok

Jó ez az ellentétpárnak is felfogható kompozíció a toronnyal és a fákkal. Szépek a tónusaid is. Talán egy ujjnyit nyitottam volna még a képen, hogy a fűzfák még monumentálisabbak legyenek, de igazából ez egyéni ízlés kérdése. (hegyi)
értékelés:

Tiszapart

A helyszín szép, alkalmas arra, hogy ott fotózz, de így most még üres. Érezni, hogy nem találtad meg, honnan szeretnéd ezt igazán fotózni, van benne bizonytalanság a vágások tekintetében. Kellene valami még. Nem kötelezően ember, az ember nyomai is elegendőek lehetnek. (hegyi)

Kilátó

Nem ismerem a helyszínt így amit mondok, az csak tapogatódzás. De ez a kép állóban nem jó. Így olyan, mint egy emlékkönyvbe ragasztott fotó, körbevágva, mert kevés a hely a könyvben. Kell a tér, hogy értelmezhető legyen a fő motívum. Méretek, minden. Ez fontos. (hegyi)

Deresen 2

Korábbi fotóm más szemszögből.

Zoli, ez jobb, de nagyon barátságtalan a szín, a tónus, fáradt, koszos, nem húz be a kép, nem tudom szeretni. Most semmi mást nem csináltam, mint a tónust és színt korrigáltam. Nézd meg, mert jóllehet a monitorod beállítását kell ellenőrizni, hacsak nem direkt hagytad így. (hegyi)

Téli futópálya

Hát, ez elment, jól itt hagyott - ez jut elsőre eszembe. Faképnél történő hagyás. Ha a futász szerelme a téma, akkor ne el, hanem felénk fuss. Ha egyfajta thriller, akkor mozgasd be a környezetet, lehet ferde is, lehet a kamerát is körberántani, hogy minden elmozduljon picit, csak a figura legyen stabil, ha meg valami távozós, de személyes ügy, akkor lejjebb kéne a kamerának lennie. Ezt neked kell eldönteni, nem a néződnek. Szóval kérek ismétlést majd, ha lehet és ha lesz még hó. (hegyi)

Deresen

Zoli, lesz még dér és tél, szerintem legalábbis, ezt visszaadom azzal, hogy kérlek, ismételd. Úgy kéne, hogy valamit érezzek ezzel a szegény csipkebogyóval, hogy egyedül van, vagy hogy vidáman elvan ott kinn, mindegy, de valami kell. És több szereplő kell, mert így az ágak hangsúlya elnyomja a kis pirost. Ne menj el ennyire makróba szerintem. (hegyi)

Ködbevezet 2

Ez a korábbi fotóm Bach Viki utómunkájával ismét felkerült. Most már konkrétan látom, mire gondolt a ferdeség és a színek korrigálásán. Köszi a lehetőséget.

Macskafarknyi

Itt az van, hogy kevés a fény. Az ötlet jó, hogy a macska jelenléte csak a farka által nyerjen értelmet, minimalista dolog, de be kell világítani úgy, hogy a sötét részekben is maradjon részlet. És hát igen, a vízszintes legyen valóban az. Van vele meló, persze. (hegyi)

Kicsi

Próbálkozás a sziluett képpel.

Jó próbálkozás ez, szépen megvan, ami kell, de ha egy picit a szemére valami fénnyel rájátszol, az a sziluettben is jó lehet, ha van macskaszemünk, ami villan. És még egy ötlet. Kéne valami doboz, vagy könyvek, akármi, amiből egy nem nagyon magas emelvény készül, kis jutalomfalattal odaédesgetni rá - türelemjáték -, hogy az ablak pereme ne jelenjen meg, csak a kinti világ. Megsúgom, még nekem se sikerült tökéletesen ez a játszma, de érdemes rá időt szentelni. Azzal is lehet még játszani, milyen póz az, ami a legjellegzetesebb, akár mozdulat, figyelem, akár csak hogy kevéssé gubbasztva üljön, hát, ez se könnyű, tudom. (hegyi)
értékelés:

Ködbevezet

Kíváncsian várom Viki megoldását, ő hogy finisselte volna ezt a képet, én is megcsináltam a magam verzióját róla. Az biztos, hogy ferde, de emellett a ferdeségét az is adja, hogy nem álltál pont középen és a kamera sem volt síkjában azonos a kép síkjával, vagyis perspektivikusan is van benne korrigálnivaló. Az alap tehát jó, de kell, hogy egyrészt ott a helyszínen is adj időt magadnak, hogy lenyugodj és úgy készüljön a kép, kontroll alatt, másrészt otthon, a laborban úgymond szintén kapja meg azt, amit érdemel. (hegyi)
értékelés: