Azok a bizonyos virágcsokrok...

Azok a bizonyos virágcsokrok...

Kislányként imádtam összeszedni mindenféle virágot az udvarról, az útszéléről és mindenhonnan ahonnan csak lehetett.:) A karon lévő tetkók... na az volt az igazi:)

Megint a régi lemezt fogom feltenni: nézőpont! Honnan nézzük az eseményt? Ez most egy kívülálló szemlélődése. Nézhetjük ezt az anya szemszögéből, aki kapja ezt a virágot, nézhetjük a gyerekéből, aki adja, és nyilvánvaló, hogy ha a gyermekkorról beszélünk, akkor nem a felnőtt szemszöge lenne a megfelelő. Most oldalról nézzük ezt, egy kívülálló szemével látjuk, így azt tudjuk megfigyelni, hogy mit lát ebből az apa, a nagyanya, vagy a testvér. Nem vagyok benne biztos, hogy ez egy optimális megoldás. Abban a tekintetben sem, hogy bár nagyon fontos lenne az arc, ha már portréban gondolkodunk, és elfelejtjük azt, hogy ez a gyermekkor lecke, de az arc most oldalról van fotózva profilból, és ez nem tudja azt az erőt képviselni, mint egy legalább félprofilos közlés, és ettől át kéne, hogy kerüljön a hangsúly a csokorra, az pedig kiszorult a szélére ennek az egésznek. Nagyon furcsa az, hogy a felnőtt szereplő is éppen hogy csak belefért ebbe a képbe. Úgy vágtuk körbe az eseményt, hogy kilóra megvan, ott van a gyerek, az anya keze, a virágcsokor, minden ott van, de ez a ritmus nem az a ritmus, amivel tudnék én most valamit kezdeni. Azért nem, mert ha visszatérünk ahhoz, hogy ez a gyermekkor lecke, akkor igenis tessék odaállni a kis szereplő mögé, és az ő szemszögéből nézni ezt az egészet. Elég csak egy kis részlet, egy kis darab abból, hogy ő ott van, a fejéből, hátulról valami nagyon minimálist oldalt behozni, és a kezére koncentrálni. Arra a gesztusra, hogy átadom a csokrot. És lehet használni a mélységélességet, hogy kis mélységélességgel dolgozva csak a csokor éles, és a mögött lévő szereplő már életlenbe fut. Sok mindent lehetne játszani, csak nem nagyon értem, hogy miért innen oldalról lett ez az egész lefotózva. Visszaadom ismétlésre. (hegyi)

Drága unokaöcsém!

Drága unokaöcsém!

Az unokaöcsém egy percre sem képes megülni, így elég nehéz volt valami képet is készítenem róla, de nekem ez a kedvencem. Talán jó is, hogy nem éles az egész így jobban átadja az izgágaságát.

Abszolút értem, hogy miért a család leckébe készült ez a kép, és maga a gesztus is rendben van. A vágás az nekem annyiban fura, hogy szűkre vett az egész, tehát, ha ekkora gesztusokat tudunk hagyni itt a kép elején, ekkora kézmozdulatokat úgymond, akkor oldalirányban is többet kéne hagyni. Érdemes lenne - főleg a fejnél -, még egy kicsi levegőt hagyni. Most annyira belevágtunk a koponyába és a haj vonalába is, hogy ettől olyan fura az egész: miért nem láthatom azt, hogy ez hogyan történt? És milyen helyzetben? És ráadásul, ha ez egy fekvő kép, akkor az is kiküszöbölődik, ami most a felső résznél, a jobb felső sarokban, mint hiba jelentkezik, hogy a háttérből egy fekete csíkot kapunk, ott valami lemaradt, és ez egy kicsit elveszi a figyelmet. De a gesztus az abszolút érthető és ez egy nagyon jó irány! Megértve azt, hogy itt nem egy könnyű helyzet van, mert a modelled - ahogy leírod -, egy örökmozgó, és ezt nem biztos, hogy könnyű ábrázolni. Én azt mondom, hogy ez egy 2 csillagos megoldás, de jó lenne, ha még dolgoznál vele úgy, hogy tudod, hogy milyen intenzitással mozog, ezt bele lehet kalkulálni a képbe, kicsit távolabb mész az objektívvel, hagysz a modellednek egy nagyobb kimozgási lehetőséget, és akkor nem szaladsz ki a képhatárból, nem verődik bele úgymond a motívum a képhatárba, vagy nem lóg rajta túl. Ha már ez egy ilyen fekvő helyzet, akkor egy fekvő képet hoznék hozzá, pontosan azért, hogy ne szorongjon a néző abban, hogy most ő miért egy ilyen csonkolt formát kap. Én ezt tudom hozzátenni. (hegyi)
értékelés:

Mecset

Mecset

A dolog nagyon nem egyszerű, én ezzel tisztában vagyok, és azzal is, hogy a hagyományos megoldásaink, amikkel rendelkezünk, fényképezőgépek, azokban a helyzetekben, amikben mozgunk, nem biztos, hogy ez jól megoldható. Azért, mert ehhez nem véletlenül találták ki a műszaki fényképezőgépet, akár a síkfilmes gépeket, amelyekkel perspektívát lehet korrigálni, másrészt pedig az épülettől való távolság meghatározza azt, hogy milyen látószögű objektívet tudunk használni. Ebben a két dolog egymásnak ellen dolgozik, mert minél nagyobb az objektívnek a látószöge, annál jobban fog torzítani. Igaz, annál több minden fér majd bele a képbe. Itt most az a helyzet, hogy nagyon hiányzik az a távolság, ahonnan nézve az épületből többet kaphatnánk, hogy ennek az egésznek a talapzata stabilabb lehessen, másrészt most valahogy nekem fura az, hogy ez hogyan van elvágva. Nyilván ebből a távolságból nehezebben lenne megoldható az, hogy mind a négy oszlop teljes terjedelmében a képre kerülhessen, szóval értem én, hogy hol szorít a cipő, de most ebben a formában, ennek a képnek az izgalmas része az, ahogy a fény ezt az egészet a középrésznél megbolondítja. Lehet, hogy ha meghozzuk azt a döntést, hogy egy egészen extrém képkivágásban dolgozzunk, és csak a középső oszlopra, meg a mögötte lévő oszlopra, a kupolára, meg erre a fényjátékra fókuszálunk, akkor ez az egész kevésbé fog attól „szenvedni”, hogy technikailag hol húzódnak a korlátaink. Az ötletet értem, a gondolat jó, ez mindenképpen ér egy csillagot, de most ez a kivitelezés a technikai helyzeten elvérzik. Van olyan, hogy ha nem alkalmas a felszerelés, akkor az ember vagy megpróbál valami egészen szubjektív megoldást keresni, és akkor érvényessé válik a kép akkor is, ha hibák vannak benne, vagy pedig, ha nagyon építészeti fotó felé akarunk elmozdulni, akkor be kell látni, hogy ebbe beletörhet a bicskánk. Mi az, amire azt mondom, hogy szubjektív megoldás? Arra, hogy megkeresed ezen az épületen azt, ami neked fontos, nem azt akarod ábrázolni, hogy ez hogyan néz ki a valóságban, mert nyilvánvaló, hogy egyrészt erről mindenkinek megvan a maga képe, tehát nem biztos, hogy ezt muszáj ismételni, viszont a személyes megközelítés nagyon sok mindent megenged. Ha azt mondod, hogy téged az ornamentika érdekel a boltíveken, akkor annak egy részletével elkezdesz foglalkozni, vagy a kép közepének a kivágásával lehetne még ezen valamit keresni. Esetleg csak az első vastag oszlop és a hátsó oszlop viszonyrendszerével dolgozol egy másik objektív megválasztásával. Szóval lenne itt mit kihozni, a legkevésbé az az irány működik, ami tárgyszerűen be akarná mutatni ezt az egészet, hiszen túl nagy térrendszer az, amit át kellene tudnunk fogni. (hegyi)
értékelés:

Naplemente

Naplemente

Akárhányszor erre a képre nézek, gondolatban mindig megcsap a meleg szellő és visszarepülök ide, és elkap a szabadság érzése. Aztán kinézek az ablakon, a fák üresek, hideg van, latyak és sár, és ráébredek hogy még még legalább fél évet kell várnom erre az érzésre. Francba.

Én azt gondolom, hogy a magad fotós útján ez egy nagyon jó kép, nagyon jó meglátás. Nagyon szépek a ritmusok, amiket felfedeztél a fűkalászokkal, ezekkel a kis növénykékkel. Jó a háttér is, tehát az egész egy nagyon izgalmas látványt nyújt. Megvan a három csillag és a leckemegoldás is, mert tényleg egy nagyon gusztusos képet kaptunk. Ugyanakkor egy-két dologra szeretném a jövőt illetően felhívni a figyelmedet, mert azért vagyunk itt, hogy megpróbáljunk mindenből a maximumot kihozni. Fogjuk fel ezt az egészet úgy, mint egy grafika. Erre utal az is, hogy ez az egész tónusban nagyon csökkentett tónusterjedelemben dolgozik. Tehát vannak úgymond a feketéink meg van a háttérnek ez az aranyló barnás színe, ez a két szín uralkodik. Ha ezt grafikaként fogod föl, akkor olyan, mint amikor az ember telefonálás közben rajzolgat, és a csuklójának a mozdulatával húzogat vonalakat, és a csukló mozgása behatárolja azt, hogy viszonylag ferde vonalakat fogunk húzni egy enyhe ívvel, mert a csukló mozgása ad egy ilyen ívet az egésznek, ezek azok a kalászok, amiket látunk. Aztán vannak azok a kis határozottabb fűszálak, amiknek már levelük is van. Ezek kevésbé dőlnek, jobban kidolgozottak, és nagyon jó, hogy ennek az egésznek van egy mélysége, tehát, hogy az élességgel úgy dolgoztál, hogy a háttérben egészen más formák tudnak kijönni, de a tömeg érzetét nagyon jól jelzi. Igen ám, de ha találnál valami olyan füvet, ami nagyobb tömeg és nem ennyire ferde, akkor az az egy fű akár már visszahúzná az egészet, és máris van egy jó ritmusunk. Most attól, hogy tulajdonképpen minden egy irányba dől, az emberben ez az érzést kelti, hogy én magam próbáljam meg ezt visszafordítani. Még akár az is segíthetett volna, hogy fogod, és kézzel visszasimogatsz egy párat közülük. Biztos lett volna több, ami úgy marad. A másik pedig, hogy a kép fölső részéből hoztál egy döntést, hogy téged mennyi érdekel és csináltál egy vágást. Ha a képnek mondjuk, nagyjából a felső részének a jobb oldalát nézed, akkor ezek a kalászok úgy lettek elvágva, hogy a bennük lévő magocskák, amik az egésznek a ritmusát adják, azok is el lettek metszve. Tehát nincs azzal baj, hogy hoztál egy döntést, és vágtad a kép tetejét, de túl szigorú voltál. Még egy dolog, amire esetleg rá lehetett volna segíteni, hogy nagyon jót tesz ennek az egésznek az a néhány csillanás, amit észre lehet venni itt egyik-másik levélkén. Ennek a csillanásnak a mennyiségét és intenzitását lehetett volna növelni kétféle módon. Az egyik az, hogy valamivel rávillantasz vakuval, lámpával erre az egészre, vagy ha van nálad valami kis üdítő, akkor ráfröcskölsz erre az egészre, és ahogy a nap megcsillan a cseppeken, máris több lett volna ezekből a csillanásokból, és az is nagyon izgalmas lett volna. Amiket eddig elmondtam, nem azt jelenti, hogy ez a kép nem jó, mert nagyon is jó. Én azt próbálom csak elmondani, hogy mi az, ami még többet adott volna, még határozottabbá tette volna ezt az egészet. De nagyon örülök annak, hogy ezt a képet láthatóm, mert egy nagyon fontos irány, amit lehet egy kicsit többször használni, ez a sziluett, mert nagyon kifejező tud lenni. Várom a többi munkádat! (hegyi)
értékelés:

Ugye mindig vigyázni fogunk egymásra?

Ugye mindig vigyázni fogunk egymásra?

Amikor a képet készítettem, a címbeli mondat hangzott el a képen látható kedves ismerősöm szájából, és ekkor jöttem rá, hogy miféle barátság is lehet az ember és motorja között.

Ez az egyik legerősebb kép ebben a témakörben, nagyon izgalmas meglátás, nagyon jó gondolat. Kicsit színpadias a gesztus, de ez olykor belefér a fotográfiába, hiszen egy üzenetet kell átpréselni ezen a kommunikációs csatornán, ez az üzenet itt nagyon jól elindul. Esetleg a kép jobb oldalából, ahol a háttérben a sötétebb folt a horizontnál megjelenik, ahol a balesetvédelmi púp elkezdődik a ruhán, ott lehetne vágni, bár még ez sem föltétlenül kell, mert a ruhának a díszei, a csíkok szépen viszik a formát kifele a képből. Jó meglátás, van benne egy bizalmi élmény, ahogy a motoros a maga sisakjával hasonló formaként, mint a motor lámpája megjelenik, egy kommunikációs helyzetet hoz létre. Nem kell erről túl sokat mondani szerintem, hiszen magáért beszél a kép, és igenis benne van az az élmény, ami ezeknél a sportoknál egy fontos dolog, hogy az ember és a gép mennyire egymásra van utalva, és a barátságnak ez tulajdonképpen egy fontos ismérve. (hegyi)
értékelés:    

Erdei "nimfa"

Erdei "nimfa"

Talán nem valami kreatív, de szerintem teljesen bemutatja azt ami én vagyok. Erdő, természet, fotózás:)

Örülök neki, hogy egy ilyen határozott képpel jelentkezel, tényleg olyan, mint egy erdei nimfa vagy akár fantasy filmeket is hozhatunk ide példának. Sok olyat tudok mondani, amit nem láttam, például nem láttam az Avatart. de valamiért van egy ilyen érzetem, hogy ebben van némi párhuzam, mint ahogy nem láttam a Gyűrűk urát sem, de efelé is el tudok menni, sőt, akár a Harry Potter felé is. Mindenesetre nagyon jó megoldás. Egyetlen egy dolog visz ki a hangulatból, a körömfestés. Az ott olyan mai csajszis, miközben a ruha ellentmond ennek. Nem vagyok divattervező, de ha van szavam, akkor én nem a ruháról mondanék le, hanem a körömfestésről. Jó ez a stílus, amit mutatsz, illik a hajhoz és a helyzethez is. Ahogy figyelem a szoknyának a hosszúságát, talán annyit hozzátennék, hogy lehet, hogy adtam volna még a szoknya aljából is, ez még talán hozzásegíthetne minket a teljes boldogsághoz, de el tudom így is fogadni. Nagyon tetszik a gesztus, van ebben nem csak egy csajszis vonal, mert az arcnál, a tekintetnél és a szájtartásnál van egy dac, egy ilyen tűzről pattant menyecske érzés is. Ez jó, kellenek ezek az energiák. Azt írtad, hogy nem valami kreatív. Szerinte ez nagyon rendben van. Nem kell mindig hatvanhárom csomót rákötni valamire, hogy jól működjön, ez így egyszerűen is működik. Úgyhogy köszönöm szépen. A körömlakkon el lehetne gondolkozni a későbbiekben, az ékszerek a kézen, a fém karperec megint csak a stílusból visz ki, lehet, hogy az a kis masni elég lett volna. Ezeken esetleg a jövőben lehet majd finomítani. Várom a folytatást! (hegyi)
értékelés:    

Nyári tükörkép

Nyári tükörkép

Kicsit lemaradtam a leckékkel, de ígérem most már pótolom őket. Íme a második önportrém.:)

Kedves Fruzsina! Örülök neki, hogy újból jelentkezel, és annak is, hogy folytatod a munkát. Remélem, hogy az ígéreted betartod. Ez egy nagyon kedves portré, és nagyon szeretem ennek az őszinteségét, miközben az első képed valami eszelős volt a zöldjeiddel, és nagyon határozott üzenet volt. Most egy teljesen más irányt kapunk. A fantasztikus megint az, hogy hozol egy olyan ritmust a tükröződéssel, ami megadja a titokzatosságot. Van egy nagyon bizalomkeltő, de mégis ravasz tekintet benne, de közben a hajban lévő virággal, és azzal, hogy a tükröződés mellett a valós helyzetet is megmutatod, a mélységét és a kapcsolódását is megadod. Ez egy abszolút rendben lévő dolog. Az egy kérdés lehet, ha jól értem a kommentárokat, hogy miért hagytál ekkora teret a fölső részénél, de én azt gondolom, hogy ez részben szolgálja azt, hogy az ember saját magát méreteiben elhelyezi egy helyzetben, márpedig, ha én apró termetű vagyok, akkor körülbelül úgy helyezem el magam. Ez lehet egy indokoltsága ennek az egésznek. Egyébként valóban, talán némileg lehetne ebből a fölső rétegből vágni. A leckemegoldás tökéletes és a három csillag is megvan. Nagyon izgalmas, ahogy a karodon az a margarétaforma létrejön, és őszintén remélem, hogy rákapcsolsz és küldöd a képeket. (hegyi)
értékelés:    

Keretes kék

Keretes kék

Talán akik ismernek tudják, hogy a fényképező melyik végén szeretek inkább állni, persze csak a rosszul sikerülő képek elkerülése végett! Amikor megláttam az első feladatot, egyből egy ilyen kép ugrott be nekem, így az elképzeléseimnek próbáltam eleget tenni vele!:)

Kedves Fruzsina, nagyon jó ritmust kapunk, nagyon jó az, hogy a körömlakk és a háttér ilyen ívet tud hozni, és hogy létrejön ez a játékos vonal. Maga az üzenet is nagyon szép. Mindebből az egész formai játékból, az életlenségekből, a színekből a két szem szikrázóan kiugrik és hatásos, egyetlen egy dolgot tennék hozzá: valamivel visszavenném tónusban a két kezet. Ha megfigyeled a bőrszínt az arcodon, ehhez a tónushoz érdemes lenne ragaszkodni. Ehhez képest már a kezed viszonylag kiégett tónust kap. Ha az expozíciónál nem, akkor utómunkánál ez korrigálható. De annyira erős ez az üzenet, ez a jelzés, hogy ez mindent visz, úgyhogy megvan a három csillag és a leckemegoldás is, várjuk a folytatást. (hegyi)
értékelés: