Nagyon szép ez a felvétel, már ami a kompozíciót illeti. Kicsit soknak tartom az eget ahhoz képest, hogy mennyi a tükröződés, így én az előtérből többet adnék, pontosabban elmozdítanám felfelé a kompozíciót, hogy alul nagyobb terünk legyen. Nyilvánvaló, hogy az egy adottság, hogy a háttérben szürke hattyúk vannak, az előtérben meg a fehér, és a fehér kap ekkora fényt, és azt mondom, hogy ha a szerencse ilyenkor mellénk szegődik, akkor más fényviszonyok között, egy borúsabb időjárásban kisebb lenne ez a tónuskülönbség, mert most hiányolom a részleteket ebből a fehér tömegből, a főszereplőnk túl kontrasztos. Ettől függetlenül az ötletet díjazom, így ez egy 3 csillagos kép azzal, hogy lenne még mit dolgozni vele. Kedves Dóra, vegyük fel a szálat újból, és kezdjünk el egy kicsit nagyobb tempóban dolgozni. (hegyi)
értékelés:
Még ma is tart ez a barátság.
Az a helyzet Dóra, hogy kicsit sűrűbben kellene jelentkezni. Mégpedig azért, mert ahhoz, hogy tudjunk haladni, és előrelépni, ahhoz fontos lenne az, hogy ennél nagyobb legyen a folyamatosság a kommunikációnkban. Úgy érzem most, hogy az érzelem ott van benned, de ez a képen nem jön át. Valami más, egy félénkség, egy bujkálás jön át, miközben valószínűleg te a kettőtök kapcsolatáról szerettél volna mesélni. Azt gondolom, hogy kezek, kézfej és ölelés nélkül ez nehezebben fog menni, és azt sem tudom, hogy ez egy bálna, vagy egy nyúl, vagy milyen állatka, mert ez sem derül ki. Ezt a szégyenlősséget le kellene vetkőzni. Ahhoz, hogy továbblépjünk, az első három leckében kellene még keresni megoldásokat. Ezt most visszaadom ismétlésre. (hegyi)
Fájhat-e egy döntés?
Fájhat.
Nagyon örülök, hogy újra látlak, Dóra! Nagyon szeretem azt, hogy ennyire egyszerű eszközökkel dolgozol, még akkor is, amikor az érzelmek nem olyan nagyon pozitívak. Nagyon határozottak a tónusaid, nagyon határozottak a formáid. Az is nagyon jellemző lehet rád, hogy ennyire a szemhatáron van a szemöldök alatt meghúzva a hajvonal. Ebben van egy adag rejtőzködés, van egy adag elbújási lehetőség. A gesztusokból is valamennyit takarunk, mert ugye a mimikai gesztusok egyik fontos szereplője a szemöldök, és ezt itt abszolút eltüntettük. Nagyon jól értem, hogy miről akar beszélni ez a kép azzal együtt, hogy talán egy kicsit kevésbé szűkre komponálva még lehet, hogy hatásosabb lenne az üzenet, ugyanis itt annyira rámentünk erre a könnycseppre és a könnybe lábadt szemre, hogy ez már nekem egy kicsit olyan, mintha meg akarnál győzni valamiről, hogy hidd el, hogy nekem rossz. Kicsit távolságtartóan, hagyva azt, hogy a néző maga fedezze ezt fel, nem ennyire tálcán felkínálva - nem ez a legjobb szó rá, de nem találok jobbat -, talán hitelesebb lenne. Mindezt azzal együtt mondom, hogy tökéletesen értem, és elhiszem azt az élményt, amiről a leírásban beszélsz. Nagyon örülök neki, hogy újból látunk, és hogy egy kicsit nagyobb ritmusra tudunk kapcsolni, mert nagyon fontos lenne, hogy tempójában és ritmusában szorosabban tudjunk együtt dolgozni. Ez egy 3 csillagos kép függetlenül attól, amit elmondtam. Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy esetleg ennek egy ismétlését megcsináld. Ez még akkor is igaz, ha közben kilábaltál abból a lelki helyzetből, ami akkor volt, mert ezt egyrészt fel lehet idézni, másrészt létre lehet hozni más eszközökkel, tehát miközben megvan a 3 csillag, ha van kedved kipróbálni, akkor próbáld ki, hogy mi van akkor, ha egy olyan ismétlést csinálsz, amiben kevésbé erős a vágás. (hegyi)
értékelés:
Dóra, ezzel a képpel több problémám van, úgyhogy sorolom őket. Nem mondok erről most túl sokat. Az egyik problémám az, hogy most se vízszintesünk, se függőlegesünk nincs kinevezve, tehát ilyen szempontból talált érzetet kelt, olyat, mintha utazás közben gyorsan lekaptad volna egy mozgó autóból, és így sikerült, ezt tudtuk létrehozni, holott ezek nem mennek el, nem másznak el, lehetett volna ott, a helyszínen megnézni azt, hogy mi legyen vízszintes és függőleges. Attól még, hogy skurcban fotózunk, hogy lejjebb is meg oldaltabb is, mint ami a fő kompozíciónknak a síkja, ettől még önkényesen kinevezhetünk ilyen vonalakat: vagy a háztető vonalát, vagy a templom függőlegesét, de valamit érdemes lett volna megfogni. Ez már olyan szinten problematikus ennél a képnél, hogy az élvezhetőség rovására megy. A másik az, hogy minden egyes ilyen helyzetet, építészeti fotót, városképet érdemes úgy megfigyelni, hogy akár gép nélkül is, amikor sétálunk, egy kis papírral a kezünkben följegyezzük, hogy hány óra hány perckor jártunk az adott helyen, amikor a legjobb fényviszonyokat adta. Most itt ez a fény balról érkezik, látszik a templomtornyon, és teljesen sötétben bebukva van maga a fő motívum. Nem tudom, hogy ez délelőtt, vagy délután, hogy merre van észak vagy dél, de valószínűsítem, hogy ez valamikor a nap folyamán kapna fényt. Érdemes ezt megnézni, hogy ez mikor van, és visszamenni már géppel, felkészülni fejben, hogy mit akarok csinálni, és akkor ezt kivárni, hogy mikor lesz plasztikus és térbeli a világítás. Épületeknél érdemes a surlófényt használni, ami kiemeli a díszítéseket, ennek is jót tett volna, és ez a nagy böszme angyalszárny is sokkal érthetőbb lenne. Itt most nem arról beszélek, hogy várjuk meg, amíg bekapcsolják a fényeket, és teljes pompájában élni kezd ez a giccs, hanem arról beszélek, hogy formákat kell tudnunk élővé tenni, és ehhez a fény lesz a segítségünkre. Nem tudom, hogy jársz-e még ott, ahol ez van, nem tudom, hogy kint van-e még, érdemes lenne ezt megismételni, ha neked ez fontos. Azért annyira nem érzem ezt annyira nagyon furcsának, legalábbis innen és így, ahogy ezt most megoldottad. Nyilvánvaló, van egy szürrealitása, hogy ezeket a giccs világításokat hogyan helyezzük el, és tulajdonképpen nincsen semmilyen határ, hogy meddig megyünk el, hanem mindenre ráhúzzuk ezt a karácsonyi érzetet, akkor is, ha ezzel elcsúfítunk valamit, de jelen állapotában ez a kép ennél többet nem tud mesélni. (hegyi)
Nem vagyok teljesen meggyőzve arról – bár a biológiai ismereteim eléggé hiányosak -, hogy itt valóban egy baráti együttlétet látunk, lehet, hogy itt valami más indíttatásból másztak egymásra ezek a kis állatok. Ugyanakkor egy jó ritmusú és nagyon szép színvilággal dolgozó képet mutatsz. Annyi hozzáfűzésem lenne, mint kép, hogy a kép felső részét ha kicsit takarsz rajta, akkor láthatod, hogy egy-két tónusértékkel érdemesebb lenne sötétebbre hozni. Ott valahogy az egész elkezd kifelé futni, ott lazább lesz az a belső erő, ami egyébként a formákkal a kép középső részén létrejön. Érdemes utómunkában esetleg ezzel valamit kezdeni, egyébként ez egy jó megoldás. Én inkább azt mondom, hogy nem a Barátságba tenném ezt, hanem inkább a Természetfotóba, ott ez egy jó megfigyelés, vagy akár a Házi kedvenc leckébe is, mert szerethető a kép, jó, hogy ebben a képben ennyi sárgás tónus van, mert csökkenti azt a távolságtartást és azt az idegenséget, ami a vizes képeknél megvan. Szóval mindennel egyetértek, talán a középső modellnél egy kicsit kiégett a csúcsfény, lehet, hogy azon érdemes lett volna valamennyit visszább venni, de mindenképpen az irány jó. Én most erre kettő csillagot adok, Virág. Azért kettőt, mert érdemes lenne foglalkoznod magával a barátsággal, mint témakörrel, mint gondolatisággal, mert én ezt a barátság tekintetében megúszós leckének veszem. Jó irány, nem csak a barátomat lehet ábrázolni, de azért jó lenne, ha a te érzelmeidet és gondolataidat kapnánk meg, amit te a barátságról gondolsz, nem biztos, hogy a barátság ebben a formában most annyira erősen jelen van, ez így kissé vicceskedős. (hegyi)
értékelés:
Remélem
Hiányzom
Az álmaimnak
/Hartay Csaba/
Dóra, ez egy nagyon személyes üzenet és én nagyon örülök neki, hogy beengedsz a magad környezetébe és beengedsz a magad gondolatai, álmai, vágyai közé. És ezért már most az elején leszögezem, hogy megvan a 3 csillag. És megvan a leckemegoldás is. És én azt kérném, hogy ezt a képet próbáljuk meg megismételni. Mert nem nagyon értem, hogy miért van az, hogy háttal ülsz a fénynek. Ugyanis, ha megfigyeled, most a világosabb részek, amelyek hozzánk közelebb esőknek érződnek és ettől nagyobb hangsúlyt kapnak, és két ilyen világos rész van, a lepedő és az ágy, meg a sípcsontod, a lábaid. Ha nézed a monitort, ha letakarod a kezeddel a lábad és az az alatti részt, akkor egy nagyon finom önportét kapunk. De a kettő most elválik egymástól. Van egy tárgyias megközelítése a lábnak, az ágyon és ez is nagyon szép. Egy pici derítés még lehet, hogy nem ártott volna, de a lepedő is deríti a lábadat, tehát tulajdonképpen ez egy szép struktúra. És aztán itt elválik a kép ketté, és van a fölső része, ahol megkapjuk magát az önportrét, egy nagyon finom rezgésekkel dolgozó képet. Igen ám, de a kettőt jó lenne valahogy egy szintre hozni. Kettő eset lehetséges. Az egyik, hogy visszafogsz valamennyit abból a fényből, ami most az ágyra kerül. De ha onnan visszafogsz, akkor nincsen derítésünk. Mégis valamennyit vissza lehet ebből venni – takarással. Tehát a fény útjába teszel egy paravánt, vagy egy széket, vagy valamit fölrajzszögezel az ablakra, nem tudom, mert a helyszínt magát nem ismerem, mindenesetre megoldható, hogy oda kevesebb fény jusson. A másik megoldás és a másik irány, hogy meghagyod ezt a fénymennyiséget, és akár egy lámpával az arcodra egy kicsit világítasz, meg a mellkasra, tehát hogy visszaadsz abból a fényből, ami most az egyik oldalról viszonylag nagy mennyiségben bejön, hogy a másik oldalon nem az árnyékba ülj, mert bár álmokról beszélünk, de azt mondom, hogy ez csak egy része a közlésnek, a másik pedig az, hogy képileg ennek kiegyenlítettnek kell, hogy legyen. Nem lehetnek ekkora tónusugrások, pontosabban lehetnek, de akkor elviszed a fókuszt arról, hogy miről akarsz beszélni. Ez olyan, mint hogyha most az egész tested tulajdonképpen a lábadat szolgálná. És még egy dolog, hogy most az egyik kezedet elvesztettük. Átfoghatod vele a térdet, a bokád, beletúrhatsz vele a hajadba, ez már a te dolgot, de elkezdhetsz vele dolgozni. Tehát én azt mondom, hogy azt neked kell tudni, hogy neked mi a fontos: az önmegmutatás, vagy annak, amit itt a cím mond, az álmoknak a megmutatása. Ha az álmoknak, akkor kevesebb fénnyel lehetne dolgozni, akár hosszabb expozícióval, de akkor valamennyit az arcból érdemes lenne visszaadni. Ne hagyd ezt abba és én kérlek, hogy ezen az úton most menjünk tovább, ne tegyük félre, hanem ezzel dolgozzunk, jó? Tehát a 3 csillag és a leckemegoldás megvan azzal a felhívással, hogy kérlek, hogy ismételd ezt a leckét, ebben a beállításban. (hegyi)
értékelés:
Tóban szebb az élet, mint egy kis akváriumban.
Dóra, a helyzet az, hogy ami neked egyértelmű, hiszen te ott álltál, ott voltál a tónál, az a néződnek csak annyi, amit a géppel mutatsz. Azaz te a géppel csak időlegesen metszettél ki valamit, de a fejedben függetlenül a képtől megvan a kép környezete is, nekünk viszont csak ez a bánatos algazöld víz marad, a bottal és a teknőssel, így ez neked egy érdekes megfigyelés, mert a teljes képből magad metszettél magadnak képhatárt, míg mi elképzelni se tudjuk, hogy ez valóban egy nagy tó, vagy egy kis úsztató a kertben, vagy egy pocsolya? Nem tudom, mennyire érthető, de a kép értelmezhetőségéhez kell az is, hogy úgy vágj és annyit, hogy a néződnek ne csak egy fura ábrázolás maradjon a ződ'moszatba'. Ez így csak neked kép, és neked is csak a belső emlékkel együtt. (hegyi)
Hozzám tartozik.
Finom a jelzés, jó irány, és azt kell mondjam, hogy kevés hiányzik a tökéletességhez, a megoldást a geometria adja, hogy ha a lánc íve ilyen erős, akkor ezt stabilizálni a dekoltázs tudja, ami most - és itt nem a kukucskálás beszél belőlem - kevés. Ezen kívül egy kicsit lehetne a kontraszton emelni ahhoz, hogy kevéssé legyen szürke, hogy élni tudjon az ezüstös csillogás. De megvan a 3 csillag, viszont ha gondolod, plusz egy csillagért jöhetne egy ismétlés! (hegyi)
értékelés:
Hogy fogsz te engem utálni... de ezt is visszaadnám. Tudod azt gondolom, hogy az ismétlés adja meg a tudás stabilitását. A tapasztalás. Hasonlítsd össze a két képet. Az előzőhöz képest zseniálisan javítottad a ruhát, vidám, tényleg minden oké. De közben nem figyeltél arra, hogy elfordult az egész jobbra. Nézd a szoknya íveit, bal oldalt magasabbra libbennek, mint jobb, ez is ferdeségbe visz, ehhez képest a kép láb is el van fordulva jobb felé, szóval ez így most pontatlan lett. Nem kell kivasalni a szoknyát, sőt, szuper, ahogy söndörödik, de akkor mondjuk a bal lábaddal fordítasz bal felé egyet és azzal visszahúzod az egészet, vagyis nem kell elvágólag szabályosnak lenni, mert a szoknya se az, hanem a ritmust kell tömegben úgy rendezni, hogy ha elfordul a szoknyád jobbra, akkor valami forduljon erősebben balra, ha a lábfej, mivel az kisebb mint a szoknya, jobban kell fordulnia, mint a szoknyának egy picit. Meg lehet ezt ismételni? Megérné! (hegyi)
Nem tudom, hogy ez a híd szokott-e szerepelni képeslapokon, vagy sem. Azt sem tudom, hogy ez mennyire számít nevezetességnek vagy sem. Pesten voltam, körülnéztem, ámultam s bámultam, és Ez a híd a szívemhez nőtt. Egyszerűen hatással van rám. Szeretem.
Dóra, ez egy tisztesen megoldott munka, már ami azt illeti, hogy jó helyről fotóztál, nem dől, és amit kell, rá is tettél a képre. Viszont nem mehetek el szó nélkül az utómunka hiánya mellett. Ez a híd zöld. Ha nem is haragos, de nem ennyire bágyadt. A másik, hogy az nem baj, hogy emberek mennek rajta, hisz ez a híd lényege, hogy használják. Az is jó, hogy épp egy vörös pólós ember jött feléd, de hamarabb kellett volna sétatempótól függően akár egy perccel is exponálnod, hogy a két gyalogos tömege érvényes képelem lehessen, ne pedig egy hiba, hogy épp kiszaladnak a képből. Ezekre kérlek figyelj, ha már szereted ezt a hidat és javaslom, hogy ha van módod, fényképezd őt még, meghálálja. (hegyi)
értékelés:
Ez egy logikusan megfogalmazott kép, és eltalált az is, ahogy a fény a levélen megjelenik. Azt kell jól megfigyelni ilyenkor, hogy mi történik a fa körül. Mi van az előtérben, és mi mögötte, mit látunk, milyen foltok és formák vannak még. Mert most az előtérben száraz levelek takarnak, a háttérben meg a nap süt át egy felületen úgy, hogy az erősebb fény, és nagy flekk, elviszi a figyelmet, nem tud érvényesülni a kis fa. Érdemes lenne ismételni, ha erdőben jársz. (hegyi)
Télen 'babazoknikba' mászkálok itthon. Sajnos, most nyár közepén is elő kellett őket szednem. Elővettem a legvidámabbakat, és élvezem jótékony hatásaikat.
Dóra, ez egy aranyos megoldás, jó a színritmus, talán a szoknyán érdemes lenne elgondolkodni, hogy ha már szoknya, akkor valóban ez a szürke mit jelent, mert így most nekem olyan, mintha valami filmhiba lenne, a nagyításnál mintha ott nem kapott volna vegyszert, szóval a zokni és a fű tökéletes, a ruha továbbgondolandó. (hegyi)
értékelés:
Kedves Virág, megint egy nagyon érdekes és izgalmas képet kapunk, nagyon erős hatást vált ki a nézőből. A kép fölső részénél érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy valami olyan vágást hozzunk létre, hogy ne induljon el egy újabb tér. Ha jól látom, itt valami kapunál lehetsz, és a kapu mögötti tér is valamennyire látszik. Ha jól látom, az valamilyen előtető lehet, és annak is elindul egy formája. Erre érdemes figyelni, hogy ilyeneket ne hagyjunk nyitva, mert ez mind a tekintetedről viszi el a figyelmet, holott fantasztikusan szugesszív az a mód, ahogy a kamerával kommunikálsz, én ezt egy nagyon nagy értéknek és nagyon fontosnak tartom. A tónusrendezésben a vállalnál egy kicsit sok a fény, ez utólagosan maszkolással megoldható. Képszerkesztővel körberajzoljuk, a körberajzolás határvonalát eléletlenítjük, és utána szelektíven egy kicsit visszább veszünk a középtónusokon, és akkor ezt rendbe lehet hozni. (hegyi)
értékelés:
Sétálj, és láss csodát!
Nagyon jó ez a megfigyelés, nagyon örülök neki, hogy nem csak a korrekt és tónusban minden részletet megmutató képek érkeznek be hozzánk, hanem ezek az árnyékjátékok is felkeltik a figyelmeteket, mert én ezt nagyon fontosnak tartom. A ritmusokkal lehet így foglalkozni, és ez szerintem alapja a képszerkesztésnek. A kép nagyon tetszik, egyetlen egy dolog, amit végiggondolásnak érdemesnek tartok: az aljából lehet, hogy másfél-két ujjnyit lehetne vágni, szépen keretezné ez az egész a történetet. Most nem nagyon látom okát, hogy miért ennyire sok ez itt alul. De megvan a három csillag, köszönöm. (hegyi)
értékelés:
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Hegyi Zsolt
2024. 12. 17. - 21:08
chat: - lesz ma kis turbulencia, mert lesz két zeneszám, de a szpíker azt mondja majd, hogy nem…
Frantisek Balga
2024. 12. 17. - 08:50
Köszönöm Au, minden jót, fünf komma vier, drei, zwo, eins, zero.
Aureliano
2024. 12. 16. - 19:58
Feri, ezt a képet még mindig szeretem. Bezár a rádió, utolsó adásomhoz kölcsönvenném borítónak.…
Aureliano
2024. 12. 14. - 20:24
Köszi Ányesz, hogy utolsó műsorunkhoz ilyen jó illusztrációt készítettél, jó előre! Nem is tudom,…
Török József
2024. 06. 21. - 23:06
"Nagyon kúl ez az AI-muzsika...döbbenet. Mondhatnám, ijesztő." "-Menj el Madeirára, és a…