Alakos önportré

Alakos önportré

Érdekesek ezek a játékok. Van ebben nekem egy kis Magritte–i íz, René Magritte figurái, vagy meglátásai hasonlatosak egy kicsit nekem. A beállítás is jó, bár azt gondolom, hogy egy kicsit szűk. Valamiért nagyon körbevágtad a figurákat, még szerencse, hogy a felső résznél nem vagyunk ennyire szigorúak, de ott meg elég szerencsétlen a vágás. Nyilván függ ez attól is, hogy milyen méretű a szoba, hogy hogy férünk el a fényképezőgéppel, de én azt gondolom, hogy érdemes lenne odafigyelni arra, hogy kell, hogy legyen levegője, tere, atmoszférája ennek az egésznek. Azt érzem, hogy ez egy üres helyszín, de ezt csak sejtem, meg kéne erről bizonyosodnom, és nem hagyod, mert annyira szűkre vágtad az egészet. Az ötlet rendben van. Ha ez megismételhető lenne úgy, hogy ezt újragondolod ebben az értelemben, akkor én azt mondom, hogy érdemes lenne ezzel kezdeni még valamit, ugyanis maga az üzenet jó. Ha ez ismételhető, akkor ezt kérem, ha nem, akkor 2 csillag. (hegyi)
értékelés:

Lágyak és kemények

Lágyak és kemények

Végülis el tudom én ezt fogadni ebben a formában, mint leckemegoldás, de azért azt tegyük hozzá, hogy érdemes lenne a kompozíción még segíteni. Nem nagyon érzem szükségét a két felső sarokban lévő sötét színű flekknek, már csak azért sem, mert engem nem érdekel, hogy ez egy Flair típusú kerti szék. Engem az érdekel, hogy van valami absztrakció, és ezt tessék végigvinni. Ott lebukik ez az egész, és erre nincs szükségem. Meg kell keresni azt a pontot, ahol ez úgy tud megvalósulni, hogy a belső kohézió képkereten belül marad, és nem kandikálnak ki belőle részletek, és nem bukik el az egész, mint egy werkfotó. Ezen kellene javítani. (hegyi)
értékelés:

Ünnep

Ünnep

Jó az ötlet, és ha ez téged érdekel és izgat, akkor érdemes lenne ezzel foglalkozni. Jó ez a montázs és kollázs technika. Jó, ahogy ez az egész egymáshoz viszonyul, van az egészben tényleg egy gyermeki gondolkodás, és ez jót tesz az egésznek. A kivitelezéssel van problémám. Egyrészt azt gondolom, hogy ez a papír nem kék, és ha így van, akkor érdemes lett volna a fehéregyensúllyal kezdeni valamit. Másrészt, ami nincs a képen, az nincs a képen, és most odakerült valami ákom-bákom számítógéppel is. Tehát, azt tessék vagy megrajzoltatni, vagy maradjon ki. Nem nagyon értem egyébként, hogy miért van ott az a hurok, hogy az mit akar szimbolizálni. Azt, hogy ezek össze vannak kötve? De hát nincsenek összekötve. Valószínű, hogy aki ezt rajzolta, annak ez így kész van, és ezt tessék elfogadni. Semmi szükség arra az összefogó kapcsolódásra. És még valami. Érdemes gyerekekkel foglalkozni, érdemes az ő világukba bekerülni, de ez nem jelenti azt, hogy mindent készpénznek kell elfogadni, úgy ahogy van, lehet őket instruálni, sőt, szerintem kell is, mert ezzel fejleszthetőek, és azt a kompozíciós egyensúlyt, amit mi létre tudunk hozni, azt át kell nekik tudni adni, mert ebből tudnak tanulni. Én most ezt nem érzem annyira erősnek kompozícióban. Van egy leltár jellegű felsorolás ezzel a pipacs, margaréta váltakozással, ami lehet egy ritmus, de akkor ezt tessék úgy megrajzoltatni, hogy ne legyenek ekkora üres flekkek. Visszaadnám még továbbgondolásra, és még egyszer elmondom, hogy érdemes vele foglalkozni, de próbáljunk meg technikailag egy határon belül maradni, ne hozzunk be egy újabb őrületet. Maga az, amit a ceruzarajz tud, az elég lenne, nem kell hozzá számítógép. (hegyi)

A hiányzó láncszem

A hiányzó láncszem

Nem értem a címet, hogy mi hiányzik innen, de biztos van valami mondanivalója a címnek is. Ami a képet illeti, az tulajdonképpen egy jó párhuzam, és egy jó ritmus akkor, ha tömegében ez jól lenne elhelyezve. A képnek én a jobb oldalából biztos, hogy vágnék, egy ujjnyit legalább, és a bal oldalából is valamennyit, hogy ez az egész tömegelhelyezésében a kupola, és maga a híd szerkezet irányába tudjon elmozdulni. Most nagyon laza oldalirányban ez az egész. (hegyi)
értékelés:

Önportré-1

Önportré-1

A helyzet az, hogy egy nagyon markáns képet kaptunk, abszolút értelmezhető a felhő, a testtartás, ez az úgymond büszke tartás, van egy híres politikus, akinek a habitusára, vagy megjelenésére ez a kép nagyon hasonlít, legalábbis nekem (kelet felé keressük a megoldást, nem mondunk neveket). Ami számomra kérdés, hogy valóban ennyire kemény képet akarunk magunkról mutatni? Nincs ezzel semmi baj, elfogadom. Csak most ez a karba tett kéz, és ez a tartás együtt, és főként az, hogy fentről lefelé nézünk a kamerába, ennek van egy ilyen heroikus vonzata, amit ténylegesen a propagandában használtak/nak, talán a 20-s évek orosz avantgárd irányzatától kezdődve mondható, hogy ez megjelenik. És azóta előszeretettel alkalmazott ritmus, ami általában inkább a konzervatívabb köröknél jellemző, hogy erőt mutatunk, nem barátkozunk, nem kommunikálunk, vagy legalábbis nem egyenrangúként. Mondom, abszolút el tudom fogadni, csak tudd, hogy ez ezzel jár, tehát, hogy ennek van egy olyan jelentése, ami fölé emel a többieknek, ami ugyanakkor pont a kéztartás miatt is egy elzárkózás, hisz a karba tett kéz mindig valamilyen védekezés - ha egyenrangúak, vagy alávetettek vagyunk -, ha pedig fentről mutatjuk ezt, akkor van némi olyan távolságtartó érzete az egésznek, ami a kiválasztottság érzetét mutatja. Ezek mind testkódok, és ott vannak a képben. Van egy katonás erő, ugyanakkor megvan ebben a lazaság, ami talán a pólónak köszönhető, bár úgy látszik, hogy ez egy vasalt póló, vagy legalábbis úgy volt eltéve a szekrénybe, hogy a vállánál él vasalt lett, nekem ez is a katonai irányra utal. Elég markáns kép, és ha ezt a képet akarod mutatni magadról a külvilág felé, akkor ez sikerült. (hegyi)
értékelés:    

Üzenet a B-612-es bolygóra

Üzenet a B-612-es bolygóra

A Kis Herceg történetét szerintem nem kell bemutatni, és azt gondolom, hogy ehhez ez egy jó irány, és jó ötlet. Bele tudom magam helyezni ebbe az egészbe, és nem akarom nagyon boncolgatni, hogy hogyan lehetne máshogy, mert mindig azt keressük, hogy jó, jó, amit látunk, de hogyan lehetne mást csinálni. Nem kell mást csinálni, ez így működik, és bármi, ami az emberben felmerül, hogy de akkor azt hogyan, azt tessék megcsinálni. Ezért nem mondom el, mert ez így, önmagában hatásos kép. Azzal, hogy ez az egy sugár más színű, a többi össze-vissza kószál, és ez az egy, ami határozott, ez megy a legfeljebb is, tehát, valószínű, hogy tényleg ő találta meg a Kis Herceget ezen a bolygón. Úgyhogy köszönöm szépen, ez megvan, rendben van, 3 csillag, leckemegoldásnak is abszolút el tudom képzelni, úgyhogy az is megvan, ettől függetlenül, csak hogy megnyugtassuk a többieket, erre a leckére még várnék tőled képeket. (hegyi)
értékelés:    

KO

KO

Az a helyzet, hogy az a tárgyi környezet, amiben ez a mese most elindul ezzel a hangyával, meg a tücsökkel (vagy nem tudom, mi ez a másik állat), ebben a formában nem elég meseszerű. Tehát, lehet, hogy ez a valóságban így zajlott le a konyhakövön, ugyanakkor ez a konyhakő ebben a nagyításban elviszi a figyelmet arról a harcról, meséről, ami történik, hogy a szorgos hangya győzött ebben a küzdelemben. Jók lennének a gesztusok, sőt, még a megvilágítás is abszolút érthető. De azt gondolom, hogy érdemes ezzel úgy is foglalkozni, hogy megteremtesz köré egy mesét. Akár azzal, hogy átteszed egy másik papírlapra, és megvárod, amíg odamegy a hangya sógor, és elkezd kunsztokat mutatni, mert hát az élelem fontos neki, vagy akár erre, mint egy gyerekrajz, lehetne rá rajzolni is. Nem akarom neked megadni most a teljes tárházat, hogy mit lehetne ebből kihozni, de most ebben a miliőben nekem kevésbé élvezhető ez. Azt is tegyük hozzá, hogy mindezzel együtt egy kicsit szűkre is van vágva. Ha el tudom fogadni azt, hogy ez egy baleset, mert jött a kereszteződésben kis motorkerékpárral a sáska, és nekiment a hangyának, akkor is felismerhetőbbé kell ezt valahogy tenni. A trükk, a mese fontos, és nem szabad figyelmen kívül hagyni. (hegyi)
értékelés:

Egyszerűen

Egyszerűen

Kedves Gábor, ezt a képet én áttenném a csendéletbe. Tudom, hogy merész dolog, mert nehezen fogom tudni megideologizálni, hogy mitől működik ez, mint csendélet, hiszen, hát valami kis füveket látunk, és nem többet. Én meg azt gondolom, hogy nagyszerű jellemzése az egyszerűsítésnek ez a kép. Jó példa! Jó példa arra, amit egyébként a japánok nagyon-nagyon éreznek, amikor akár a kalligráfiával, vagy a tusrajzzal dolgoznak, hogy hogyan kell egy teret megtölteni. Azért azt hozzáteszem, hogy némi pontosítás nem árt, ha már ebbe az irányba mozdulunk el, és én azt gondolom, hogy ebbe az irányba kell elmozdulni, tehát jó lenne, ha ez az egész tömegében egy kicsit feljebb csúszna. Most a kép felső határánál kimarad egy rész, ott az úgy nagyon lazán van kezelve. Egy ujjnyi levegőt hagytál, miközben ez az ujjnyi inkább alulra kellene, hogy a szárból egy kicsit többet kapjunk. Ha ezt el tudod fogadni, és a képkocka megvan még, és van benne anyag, akkor érdemes lenne ennyi módosítást megtenni, hogy a kép alsó régiójából adni még egy nagyon keveset a felső rész rovására. De függetlenül attól, hogy ez sikerül-e, megelőlegezem a 3 csillagot a csendélet leckében. A leckemegoldással azért várnék még, mert szeretném látni azt, hogy hogyan működsz te a csendélet témakörében, ugyanakkor, ha ezt a minőséget tudod hozni, akkor azt hiszem, hogy nem lesz ezzel probléma. Köszönöm! (hegyi)
értékelés:

Sport? Barátság? Sportbarátság?

Sport? Barátság? Sportbarátság?

Kicsit nagyot ugrottam a sorrendben. Lehetne barátság is, és akkor kisebb az ugrás, de nem tudom meddig sport, és honnan barátság. Ez lehet, hogy mind a kettő.

Az a helyzet, hogy jó lenne még azt a 1-3. leckét gyűrni, másrészt, amit most látunk, ott hibádzik, hogy a víz felületén csillanó nagy felület elviszi a figyelmet a fő témáról. Tehát, ha most egész szélsőséges értéket szeretnék mondani, akkor azt mondom, hogy zavaró a két kajakozó (remélem, hogy ez kajak). Mert az, ami a háttérben történik a partról visszavert árnyékokkal és a fénnyel, az izgalmasabb, és ezt ők kettévágják. Igen ám, de ha csak annyit teszel, hogy egy takarást csinálsz a szemed és a képernyő közt az ujjaddal, akkor máris látod, hogy ha kitakartad ezt a nagy fényt, akkor máris élni kezd ez az egész. Erre nincs más megoldás, minthogy az exponálás előtt olyan helyszínt keresünk, ahol ennek a csillogásnak nincs ekkora szerepe, vagy ahol nem üti ki a főtémát. (hegyi)

Sűrítmény

Sűrítmény

Bemutatkozó képem.

Kedves Gábor, köszöntünk a Látszótéren! Azt gondolom, hogy ez egy elég erős üzenet ahhoz, hogy valakinek az életébe betekintést nyerjünk. A nézőponttal nem biztos, hogy teljes mértékben egyet tudok érteni, igaz, hogy ez egy megfigyelői nézőpont, mintha odaguggolt volna valaki melléd a székhez, de kevésbé tárgyias. Ahogy látom, ez egy tetőtéri helyzet, tehát nagyon magasra nem is lehetett volna a kamerával törni, hogy fentről fotózzuk ezt le, de talán egy picit feljebb emelt kameraállásból nagyobb hangsúlyt kapnának a tárgyak. Van itt minden Jézuskától a géppuskáig, és nyilvánvaló, hogy a személyiség színességét is akarja ez a kép közölni, és azt mondom, hogy ez egy jól sikerült megoldás ebben a tekintetben, úgyhogy megvan a 3 csillag, és megvan a leckemegoldás is. Várjuk a folytatást a jövőre nézve, és nem muszáj megvárni az elemzéseket, közben is érkezhetnek fotók. Folytassuk tovább a munkát! (hegyi)
értékelés: