Bommbaszimatkutyi

Bocs ha túltoltam a jópofit a cím választásban. Mivel tudom, hogy a Látszótéren fontos a feladatmegoldások megfelelő kategóriába sorsolása, erért, egy egy csillagosnak gondolt szoció, utcafotót, vagy egy kb. két csillagosnak gondolt házikedvencet, megmérettetnék az életkép zsáner kategóriában. Itt véleményem szerint meg van a"személy" cselekvése, élethelyzete (a koncentrált figyelem). És a rá jellemző munka eszközök (a láthatósági mellényes "Simabőrű" a pórázzal, és az ipari nagy sorompó). Miden itt van egy jó életképhez. Vagy csak Én dumálom túl a képet és antropomorfizálok?
Ui: Ezt a képemet a legjobb Látszóteres jóbarátomnak, Havasi Lászlónak ajánlom sok szeretettel, mert tudom nagy állat barát. És köszi a Hónapkélés jeölést.

Sokat nem fogok tudni írni erről. Ez hozzád képest kevés. Egy előnye van, ami ügyesen lett megoldva, hogy a pasi takarva van, így nincs személyiségi jogi kérdés, de a többi nekem nem ad sokat. Valószínűsítem, hogy az akarás megvolt, mert a helyzet eltért a megszokottól, hogy ezt valahogy meg kéne lőni, de nem állt össze a hogyan, és így a kép se született meg. (hegyi)

Multikulti

"Meg őrülök már megint egy effekt ráadásúl az az olcsó selective b&w". Mondhatná a felszínes szemlélő, de nem, mem nyúltam a szinekhez, semmi effekt. Sztori: az N+1. rokonnal vártam a London eye-ra mikor mikor furcsa ruhás csoportot pillantottam meg a tömegben, de semmi különös vártak Ők is. De amikor odamemtek a Chaplin imitátorhoz akkor, kellő Magyarsággal nekik szegezte a kérdést, "kenájtékdőpikcsőrr?". Nem ellenkeztek így elkészült a kép. Remélem több ez mint egy átlagos turista fotó.

Nos, abban az értelemben biztos, hogy több, mint sima turistafotó, hogy a téma így, ebben a formában egyedi lett, a pillanat jó, és azt a lehetőségekhez képest meg is oldottad. Talán annyit lehetne finomítani, hogy a szaturációból picit visszaveszel, gondolom sRGB a színtér, az elviszi ebbe a sárgásvörösbe eleve, így azok a részletek is kapnak ebből, ami múgy tényleg fekete-fehér lenne. De az biztos, hogy erénye a dolognak, hogy nem csak azzal voltál elfoglalva, hogy az óriáskerékre jó helyed legyen, hanem közben a várakozást meg tudtad szakítani a fotózás miatt. Ez sokszor nem könnyű, mert a barátok, a család nem veszi jónéven, idő sincs sok, szóval kihoztad, amit lehet. (hegyi)
értékelés:

Miért a hónap képe:

Kedves Antal, a februári hónap képe versenyen a te alkotásod nyerte el a megtisztelő címet. A verseny szoros volt, de a képed annyira jó hangulatú, vidám jelenetet ábrázol, hogy a hónap képe lett. A mai országos, rossz hangulatban, amikor annyira felizzott az idegenellenesség, üdítő színfolt ez a kép, tartalma és hangulata miatt egyaránt. Gratulálok és kívánok neked a jövőben szép fényeket és sok vidám szituációt, amit megörökíthetsz. (Havasi László)

Magas épület

Értem, amit szerettél volna, de szerintem ez túl lett tolva részben, részben meg technikailag nincs megoldva. Mondom bővebben. Az, hogy megint effekthez nyúlsz, az nem jó. Ha lehet ilyet kérni, most egy jó időre, amíg a fotó maga nem lesz stabil rutin nálad, zárd be az effekteket a fiókba. És lehet, utána már nem is veszed őket elő újra. Ugyanis leválik a képről. Ha nem vagy biztos abban, hogy maga a kompozíció elég erős-e, hogy érzékeltesse a felfelé rohanást, vagy robbanást, vagy ilyesmit, az nem fog segíteni, hogy a felhőknél bezoomolod. Ami meg a technikát illeti: élesség. Én aztán tényleg nem vagyok egy élesség mániás csávó. De az építészet szereti, és az se baj, általában - kivéve a művészi megfejtések direkt roncsolt helyzeteit - ha a képen van valami, ami éles. És itt nagyon nem a sharpen effektre gondolok, az is egy fiókba zárandó, csak annak a fióknak a kulcsát el is kell dobni messzire. Ami a kép tárgyát illeti, két út van. Az egyik, hogy még jobban alámégy és emelsz rajta ezzel, vagy tényszerűbb maradsz és hátrébbról fotózod. Így most a kettő között vagyunk, és épp emiatt lesz az is bizonytalan, hogy miért és mennyire ferde. Hát, valahogy így. Lehet ezt ismételni vajon, jársz arra? (hegyi)

Javított Hold

Tudom ez most megúszosnak tűnik. De fogalmam sincs hogy, az Én eszközeimmel hogyan tudnám, csak a szemet úgy megvilágítani hogy az ne nagyon változtassa meg az alap elgondolás. Ezért a nyers fájlból kicsikartam az összes információt a szemről, és azt rámaszkoltam a már elemzett képre.

Megint szorgalmi, megőrülök tőle, na mindegy. Jobb lett a szem. Olvastam a vitát. Olivér segíteni akart, de túlbonyolította. Nem olyan nehéz ez. 500 forint egy kis elemlámpa, kábé. Azzal pontszerű fényeket lehet csinálni, ha túl sok a fénye, rátekerni rétegeket nájlonból, ha túl szóródik a fény, akkor pici alufóliát tekerve a lámpa tubusra ez is szűkíthető, szóval univerzális segítség egy ilyen. Fekete-fehér esetén a színhelyessége se probléma. Magyarán az ilyen képeknek a titka a fényformálásban rejtezik. Az ötlet jó, majd alkalmasint ha kedved tartja, ezeknek tudatában lehetne valójában ismételni, nem utómunkában. Jó munkát hozzá. (hegyi)

Javított Itt vagyok és figyelek

A digitális effekt nélkül, a kabát színének megváltoztatásával.

Antal, tőled is megkérdem, miért szorgalmiba dolgozol? Vannak leckék, azt kéne használd, a szorgalmi a nem fontos, nem besorolható, úgymond faliújságra kerülő képeknek van, nem a komoly melóhoz, elemzést se kapnak hosszan, és csillagokat se. Ami a képet illeti: jobb így, hogy lekerült a zoom, még érzek pici játékot a clarity-vel, vagy valami blur hatású dologgal, de ez már nem zavar annyira. Nem tudom, mi a háttér, most viszi a figyelmet, ami nem lenne baj, ha valami értelmezhető dolog lenne, mint mondjuk egy iskolai tábla, de nem az, így feleslegesen erőlteti magát a néződ, mert a hangulatkeltő hatáshoz túl sok benne még a részlet, viszont a részletekből nem áll össze történet, ez az, ami az embert olyan meló elé állítja, aminek nincs megoldása. Jó első lecke lenne, ha leckébe küldted volna, így most azt mondom, hogy kérek egy első leckébe készült portréd önmagadról. Köszi. (hegyi)

Hold

Tudom nem a leginformatívabb portré, sőt már-már absztrakt. Ezért van tere a fantáziának. Tehát kinek mi? Nekem egy szomorú fogyóhold ez az arc.

Hát, nekem hold párhuzam nincs ebben, se fogyó, se dagadó hold se. A kérdés nekem nem ez, és a problematika finomságai nem ebben érhetők tetten, hanem a fényekben. Alapvetően az irány jó. És nem is kell mindent megmutatni, nem kell fül, haj, ezek elhagyhatók. Viszont az külön jelentéssel bír, ha nincs szem. Nem könnyű ebben a tónusban a szemet is valahogy megcsillantani, de érdemes vele kísérletezni. A főfény mellé valami picike spottal külön lehet ezt kihozni. Persze, ha az üzenetben fontos a szerepe annak, hogy nincs szem, ez is lehet valid, de akkor ennek még valami kell, ami megtámogatja a szem helyén az űrt, és ilyen kevés eszköznél ez csak a gesztus lehet. Egy nagyra tátott üres száj mellett a "vak" szem máshogy kap értelmet. Szóval hajrá, várom a folytatást. (hegyi)
értékelés:

Itt vagyok és figyelek

Üdv Látszóteresek! Úgy gondoltam csatlakozom hozzátok, és feltöltök hetente egy képet hogy, a Pedellus véleményezze. De nagyon örülnék a Ti véleményeteknek is. Szóval itt vagyok és figyelek. Ezt a képet azért töltöttem fel hogy a nevem és a leckéim mellé tudjatok kapcsolni egy arcot is ha kell.

Kedves Antal, üdv a Téren. Határozott belépő ez a kép. Azt innen üéve nem tudom megmondani, hogy ezt az effektet a zoom használatával érted el, vagy utómunkával, érthető a használata, de lebeszéllek róla. Legalábbis így, ahogy látom, erről a megoldásról mindenképpen. A mozgás fontos, van szerepe, de tovább kell ezt gondolni annál, mint hogy a szememre fókuszáltatom vele a nézőt, mintegy zuhanásélményt létrehozva. A kép működhet enélkül is, amit látok, egy kis megjegyzéssel, hogy a csíkos kabát elviszi a figyelem egy részét. Várom a folytatást. Utóirat: a szorgalmi csillagot nem, csak elemzést kap nálunk. (hegyi)