Gyökerek

Százhalombattai hőerőmű kéményei.

Kicsit most meg vagyok lőve, ugyanis értem én, és én ismerem Battát, tudom, hogy az ott micsoda, meg ő le is írja a leiratban, hogy ezek a "Százhalombattai hőerőmű kéményei". Ha nem tudom, hogy micsoda, akkor is viszonylag jól felismerhetőek. Azt nem teljesen értem, hogy ehhez egy ennyire konkrét, és ennyire erős hatású organikus formát választ ellenpontként, ami ezt most, mint egy ilyen kis zöld szörnyike, elkezdi bekapni. Nekem ez most nehezen visszakódolható, hogy hogyan kapcsolódik a 13-as leckéhez, és az is, hogy mit szeretett volna ezzel most Szilvia mondani. Ez a mondanivaló része. A tömegelhelyezésben pedig az a problémám, hogy jelen pillanatban az egész képnek a hangsúlya, tömege, folthatása, minden-minden, a kép jobb oldalára helyeződött el, és a bal oldala ezt nem húzza vissza. Hogy ha a bal oldalán még hagy körülbelül a mostani oldalhatárig tartó részt, amiben folytatódik ez a víztükröződés, akkor azt mondom, hogy az kezdi majd tömegében egyensúlyba hozni ezeket a nagy sötét flekkeket. Tehát én azt mondom, hogy ezt visszaadnám ismétlésre, nem azért mintha a helyzet rossz lenne, hanem ezeket konkretizálni kell, magunkban el kell dönteni azt, hogy mit szerenénk ábrázolni és hogyan, és most ez nekem nem értelmezhető. Nem támasztja alá a kompozíció azt a döntés amit most itt a képhatárok kiválasztásánál Szilvia megtett. Ismétlés. (hegyi)

Fülbevalós nő

Fél pár

Nagyon kedvelem ezt a képet. Azt nem tudom technikailag, hogy ez egy nylon fólia, amit használ az alkotó ahhoz, hogy ennyire szórt fényű, lágy legyen a rajzolata ennek a képnek, vagy valami üvegablak mögött van a felvétel, de nem is igazán lényeges. Ami lényeges az az, hogy egy nagyon jó kompozícióban egy nagyon jól ritmizáló képet látunk. Bár annyi javaslatom azért volna, hogy ha a kezeddel kitakarod, Szilvia, a képnek a tetejét a szemöldök fölött, akkor láthatod, hogy feszesebb lesz a kompozíció, hogyha ott történne egy vágás, talán jobb lenne, a homlok rész ehhez már igazán nem ad hozzá, és jobban tudnánk akkor ritmusban belül maradni azon a háromszögön, ami mondjuk a száj, a szem és a fülbevaló között jön létre. De nagyon kedvelem ezt a képet, és nagyon jónak tartom, hogy mert Szilvia olyan irányokat is kipróbál, amik nem a hagyományos és szokványos portréfotózás területei. (hegyi)
értékelés:

Portré

Köntösben

Bevallom férfiasan, hogy amit én most itt látok, nekem olyan, mintha valamilyen filmsorozatból, mondjuk a Jockey Ewingot látnám, amiben egy standfotót mutatnának, és ez a rész a Ewingok birtokán, a fürdőszobában készül, egy jól végzett tárgyalás után nézi az elballagó vendégeket, és mosolyog magában, hogy megint 60 köbméterrel több olajat tudott eladni. Hirtelen ez az asszociáció. Nem tudom, mert nem ismerem az úriembert, aki a képen van, hogy ki ő, és miért így van megfotózva, hogy tulajdonképpen egy kettős portrét kapunk, ami nagyon jó, a tükörrel nagyon jól dolgozik Szilvia, és ezt én nagyon fontosnak tartom, nagyon jó ötletnek, de a beállítást nem értem, hogy miért a háta és a profilja a fontos. Tehát, hogyha ezt a kettősséget észrevesszük, akkor akár szembeállíthatom saját magával is, így nagyon izgalmas játékot létre lehet hozni. Most kifelé beszél a képből, és hátat fordít a kamerának. Lehet ez is egy utalás arra, hogy milyen a viszonya a fényképésszel vagy a külvilággal, ugyanakkor ennek ellentmond a háziköntös, mert a háziköntös egy személyes érzelmi helyzet. Tehát egy személyes érzelmi helyzetben fordítunk hátat… ezt is érdekes lehet végig gondolni, hogy ez mit jelent. Mindenesetre nekem most ez, mint portré, egy kicsit kérdéses. Ha ő egy zárkózott ember, akkor ezt el tudom fogadni, mint irányt, de akkor viszont jobban rá kell erősíteni, a karba tett kéz egy jó gesztus ehhez. Szóval egy picit magyarázatot mindenféleképp kérnék Szilvitől, hogy segítsen nekem. Ha ez a hely olyan, ahova ő még el tud menni, akkor folytassa itt a munkát, és mutasson még megoldásokat, mert ez a tükröződés viszont izgalmas. (hegyi)
értékelés:

Tavasz

Szilvafa virágzás

Én nagyon szeretem ezt a képet, mert valaki mert azzal az egyszerűséggel szembenézni, ami egy nyíló cseresznye vagy meggyfa vagy valamilyen gyümölcsfa adhat, és ezt elküldi nekünk bátorsággal. Tavasz van, és ennyi. Amitől ez nekem mégis több, az az a fajta színvilág, és az a fajta pillanat, amikor ez elkészült, ami, ha jól látom, ez valamilyen késő délután helyzet lehet, amikor már a lemenő nap egy kicsit sárgásabb fényt ad, de még azért van kellő mennyiségű fény az égen, hogy az kék maradjon. Ez a kettősség az, amitől nekem az egész izgalmassá válik, és ettől van meg nekem a képnek a dinamikája, ettől lesz más, mint amiből már sok-sok más szokványos verziót láttunk, hogy nyíló virágokat fotózunk. Én nagyon köszönöm ezt Szilviának, és én erre megadom a három csillagot. (hegyi)
értékelés:

Parti séta

Együtt szabadon

Bevallom férfiasan, én nagyon kedvelem ezt a képet, mégpedig azért, mert ez az egész a transzpozícióval együtt, a kompozíció, a téma, mind-mind – nekem – egy irányba mutat. A kép aláírás meg a cím lehetne ennél egy picit elvonatkoztatottabb, mert ez így most lehúz a földre, miközben az egész kép hatásában, lehet, hogy ostobaság, amit mondok, de nekem a prerafaelitákat juttatja eszembe. Nagyon kedvelem ezt a képet, és engem abszolút nem zavar, hogy egy ilyen színtranszpozíció történt a zöld felé. Hogyha ezt a képet akár fejünkben elképzeljük, akár áthúzzuk a photoshopba és ott elkezdünk vele bindzsizni és visszahozzuk az eredi tónusokat és színeket, akkor ez szerintem nem annyira érdekes. Ettől válik érdekessé, hogy az egész víziószerű, pont annyira rugaszkodik el a valóságtól, amennyire kell. Én a kompozíciót is kedvelem, érdekes ez az egész. Annyit talán hozzá tennék, hogy annak az úriembernek, aki a kék farmerdzsekiben van, én azt a kék farmeringet én levetettem volna, és vagy egy fehér pólót vagy valami ilyesmit kitalálok neki is, akkor ez az egész még jobban meseszerűvé válik. Én azt mondom, hogy még egy árnyalatnyi halvány kis zöldet én még el tudnék viselni. Pontosan az tetszik benne, hogy egy átlagos képet ezzel a megoldással sikerült olyanná formálni, amitől az egész olyan, mintha Jamie-nek a kutyája lejött volna a csodalámpával ide közénk és elkezdődik az esti mesénk. (hegyi)
értékelés:

Végtelen történet

Jennyvel

Egy enyhén szépia tónusú képet látunk, egy természeti környezetben lefotózott helyzetet, ami – hogyha elolvassuk a barátság lecke felhívását, akkor mondhatnánk azt is, hogy – nagyon didaktikusan teljesíti a leckét. Anno azért is lett házi kedvenc kategória a leckék között, mert viszonylag sok kutyás, macskás megoldás érkezett a barátságra. Hogyha ebből indulnék ki, akkor azt mondanám, hogy tegyük át a házi kedvenc leckére, és ott majd én leelemzem és mondok róla szépeket. De igazándiból ennél a képnél akár a kutya, akár a modell, mint szereplő csak jelzésértékkel van jelen és nem rájuk van kihegyezve ez a fajta gondolatiság, amit a kép tükröz, hanem nagyon fontos, ezzel egyenértékű szerepet kap a környezet, az a táj, az a helyzet, ahol ez a kapcsolat létrejött. Ha ez el tudjuk fogadni, hogy itt a táj és a tájból kimetszett részlet fontossága egyenértékű azzal a közléssel, amit ez az ölelés mutat, akkor ebből kell elindulnunk, és a kompozíció ebben a tekintetben fontos, hogy mit mutat. Most, hogyha megnézzük, akkor a képnek a jobb oldalán vannak olyan ágak, amik abszolút kifelé visznek a képből, másrészt pedig az a fajta ritmus, amit ezek a vízparti fák adnak, és tulajdonképpen be is keretezik ezt a párt, aki a víz partján ül, a kép jobb oldalán ez a fajta keretezés kifut. Tehát, ha a képből annyit vágunk amennyi a kép fölső, jobb oldali részén, ahol a fa hozzáér úgymond a képhatárhoz, ott még megmarad, tehát hogyha ezt a rész levágjuk, akkor egy sokkal feszesebb kompozíciót kapunk és jobban fókuszálunk erre a helyzetre. Ugyanis most, a centrális kompozícióval „vitatkozik” a modell és az a fa, aminek a tövében ők ülnek. Nem tudok odakoncentrálni erre a baráti párra. Nem engedi meg az a képrendezés, amit most látunk. Ha ezt a vágást megcsináljuk, akkor, bár kimozdítjuk a kompozíciót a centrális rendjéből, de ettől a kimozdulástól válik az egész egyrészt bensőségesebbé, másrészt pedig jobban tudunk ezen a megmaradt képhatáron belül az ember és kutya kapcsolatára fókuszálni. Én ennyit tudok ehhez hozzáfűzni. A gondolat abszolút szép. Lehet, hogy én azért ezt a fajta lágyítást nem használnám, amit ez a szín most ehhez a képhez hozzá ad, ugyanis érzelmes a téma egyébként is, és ettől egy picit érzelgőssé válik, és a kettő nem ugyanaz. Én ezt megnézném fekete-fehérben. Azzal egyetértek, hogy monokróm a rendszer, csak ez a vöröses, szépiás színtónus ez nekem nem kellene. Azt mondom Szilviának, hogy kezdjen el azzal is foglalkozni, ami a lecke eredeti célja, hogy ez a történetet, amit a barátság jelez, saját magán átszűrve fogja meg, kevésbé tárgyszerűen, mint ahogy most ez itt történt. Szeretnék látni majd egy ilyen képet is. (hegyi)
értékelés:

Lelkem mélyén

Szobortestet öltött gondolat

Hát... lehet én leszek most a büdösbogár, de én ezt nem értem, hogy mi akar lenni. Van ötletem, hogy ez valami rizsszemből faragott női forma lehet, nem tudom, de összességében nem tudom megfejteni. Azért nem, mert az élesség nincs beállítva. Ezt körbeveszi valamilyen másik forma, amiről ténylegesen nem tudom, hogy mi akar lenni. Tehát, ha ennyire bizonytalanul hagyjuk a nézőt, hogy nem tudja eldönteni, hogy ez mi, akkor el is veszítettük őt, mert nem fog vele tudni mit kezdeni. Az, hogy lelkem mélyén, hogy szobortestet öltött gondolat, az kevés ahhoz, hogy az „aha” élményt hozza a nézőnél. Ez egy olyan feladvány, amire csak találgatások fognak jönni megoldásnak. Ennél az érdemes egy picit konkrétabban fogalmazni, és az élesség az, amit jól kell tudni megválasztani. Szóval én ezt most visszaadnám ismétlése, hogyha megoldható ennek az ismétlése. Ha nem, akkor egy csillagot adok rá, de erről azért kommunikáljunk, és ha megoldható az ismétlés, akkor várnám, és arra fogok akkor majd csillagokat osztani. (hegyi)

Itt bent

Ide nem jöhet senki...

A technikai megoldás - nem azért, hogy lerántsam a leplet, hanem mert értelmezendő – alapvetően egy inverzbe fordított képkocka. Ugyanakkor nagyon is jók ezek a kékes, lilás színek, mert a magány hangulatát jól hozzák. Érdemes megfigyelni, hogy ez az egész helyzet ettől a fajta transzpozíciótól, ami most itt színben történik, ettől válik elemelkedetté, univerzálissá, hogy nem tárgyias. Nem arról szól, hogy leltárszerűen meg tudjuk nézni, hogy egyébként ez valami nylon függöny, ami mögött ott van az alkotó, és a nylon függöny lágyít ezen a képen, és ettől lesz az, hogy az alkotó arca kevésbé látható, míg a keze élesebben megmutatkozik. Most ezt a leltárt így nem nagyon tudjuk elkészíteni, hanem kapjuk azt a képi információt, amit ő mutatni szeretne. Ezért tulajdonképpen indokolt ez a technikai megoldás. Ez a lecke eléggé intim ahhoz, hogy elfogadjuk azt, hogy akkor, és ott, ő ezt a helyzetet így tudja magán átszűrni, és számára ebben összpontosult a magány érzete. Szilviának, miközben megvan a három csillag, azt tudom mondani, hogy kezdje el a kisebb számú leckéket is megoldani. Tudom, küldött ő már ezekre megoldásokat, én még várnék képeket. Itt is arról van szó, hogy a rutint, a kompozíciós biztonságot megszerezzük. Ennél a képnél ez tökéletesen rendben van, de ahhoz, hogy a többi leckénél ugyanezzel határozottsággal tudjon nekifogni, ahhoz az kell, hogy biztonsággal kezelje a kamerát, hogy ura legyen a kompozíciónak. Tehát várnám az első pár leckére is a megoldásokat. (hegyi)
értékelés:

Nyugalmazott vonatok
Nyugalmazott vonatok
Nyugalmazott vonatok
Nyugalmazott vonatok
Nyugalmazott vonatok
Nyugalmazott vonatok
Nyugalmazott vonatok

Egy hét képből álló képsort látunk. A téma felvetése egy viszonylag jól induló képpel történik. Érdekes az a fajta kompozíció, hogy a fő motívum tulajdonképpen csak jelzésértékkel van aláhúzva a kép alján, és ez a nagy felhős ég uralja ezt a kompozíciót, de el tudom ezt fogadni. Egy picit a horizont dől, ezen nem ártana javítani, de maga a képsor felvezetése jól indul ezzel a képpel. Második képként kapunk egy egészen konkrét ráközelítést erre a vasútállomásra, és utána előbb egy kicsit távolságtartó, majd a következő képnél már egy sokkal barátibb, az ismerkedési folyamatban egy közelebb álló képet kapunk erről a mozdonyról, utána hagyja magát Szilvia, hogy elragadják ezek a formák, az érzései, az élmények. Nagyon szépen, nagyon finoman és tiszteletteljesen ábrázol ezeken a képeken a fény által. Ettől válik az egész meseszerűvé, hogy ez az ellenfényes helyzet, ami a háttérből és formákon átszűrődő nagy fényeknél jelentkezik. Ez egy nagyon finom megvilágítással találkozik, és az anyagszerűség is jelen tud lenni, ugyanakkor ezzel a monokróm hatással, ezzel a szépiaszerű színnel az egész korban passzol ahhoz a korhoz, amikor ezek a mozdonyok végezték a munkájukat. Utána kapunk egy egész közelit egy mozdonykerékről, és azt kell mondanom, hogy itt is a ritmusok azok, amik nagyon izgalmasak. Azok az átlátások, amik ezeken a felületeken megtörténnek, hogy látunk egy nagy kereket, utána ezeket a rugókötegeket, majd megint kerekeket tudunk megszemlélni, tehát ez nagyon izgalmas. Utána kapunk egy képet a képsorozat záró képeként magáról az irányító pultról, amiről a mozdonyvezető ezt az egész technikai csodát üzemeltette. Itt, mivel változik is a nézőpont, ezért azt kell mondjam hogy ez egy jó irány, hogy ebből a nagyon is érintett érzelmi helyzetből egy kicsit hátrébb lépünk, és magára a munkafolyamatra tevődik át a mi megfigyelőpontunk, mert ez adja meg azt a tiszteletet, ami ennek a munkának is kijár, hiszen ezeket a mozdonyokat nem volt egy egyszerű történet akkoriban ezeken a síneken terelgetni. Egyetlenegy problémám van, hogy ez a sorozat nincs lezárva. Tehát egészen jól indul, nagyon-nagyon köszönöm azt a fajta megfigyelést, amit kapunk ezekről a gyönyörű berendezésekről. Nagyon örülök annak, ami most a záró kép, hogy elindulunk ennek a munkafolyamatnak a megfigyelésébe, de most nekem hiányzik ehhez valami, ami ezt az egész történetet keretbe foglalja, és a slussz poént hozzáadja ehhez az egész helyzethez. Ha van mód még ezt újból megszemlélni, akkor érdemes keresni valamit, nem biztos, hogy ez egy kép, lehet, hogy kettő. Tehát várnám a befejezést. Ez most így kettő csillag, és szeretném arra ösztökélni Szilviát, hogy fejezze be ezt a sort. (hegyi)
értékelés:

Szemüveg nélkül, parókában, mosolyban

Nagyon szeretem ezt a képet. Most megint azt fogom mondani, hogyha összehasonlítjuk Szilvia előző munkáival, akkor egy óriási változást látok, legfőképp érzelmileg, ami ezen a képen nagyon is jól tükröződik. Tényleg egészen hihetetlen, hogy maga a mosoly, az öröm, a boldogság mennyire meg tudja változtatni azt az üzenetet, amit az arcunk hordoz. Érdemes ezt megfigyelni pontosan azért, mert ezt a későbbiekben nem csak Szilvia, más is a saját munkájában tudja majd alkalmazni. A kép egy nagyon személyes és privát üzenetet hordoz. Nagyon szeretem azt, hogy ha végig megyünk azokon a képeken, amit Szilvia most beküldött, akkor olyan, mintha egy spirálban, a középpont felé haladva a fókuszálás egyre erősebb lenne. A farsangi helyzet kicsit távolságtartó megközelítésétől, a barátság leckén keresztül eljutunk egy személyes üzenetig. Hogyha megfigyeljük, a háttérben ott van egy kék polár felső, ami egy előző képen is szerepelt, tehát ebből következtethetünk arra, hogy a háttérben ez a barát meghúzódik. De ha eltekintek attól, hogy mik voltak az előző leckemegoldások, akkor önmagában ez a kép is ezt a fajta boldog, felszabadult helyzetet mutatja. Két észrevételem van. Az egyik az, hogy egy kicsit vágva van az arc az állnál és ez annyira nem szerencsés, a másik az, hogy az orra rácsavarodott egy hajszál – mondhatjuk, hogy egy-egy hajszállal miért foglalkozunk – de most ez egy picit nekem ettől olyan, mintha ceruzával összefirkálta volna egy gyerek (ilyennel biztos találkoztunk, hogy könyvbe a kisgyerekek belefirkálnak formákat). Tehát egy kicsit nekem most ezek a hajszálak az arcon, a homlokon és az orrnál különösen olyanok, mintha ilyen utólagos firkák lennének. Ettől az üzenet egy picit erre a gyermeki létre is utal, ami akkor jó, hogyha ezt az ember tudatosan használja. Magyarán vagy ezek a hajszálakat elsimogatom, és akkor kitisztítom úgymond a képen szereplő arcot ettől a fajta jelzéstől, vagy pedig azt mondom, hogy igen, ezzel szeretnék foglalkozni és ez az, ami nekem izgalmas, akkor viszont még többet el kéne rendezni itt az arcon ebből, tehát még több hajszálat oda kéne rendezni és akkor egy másik, egy maszkosabb, rajzosabb üzenetet kapunk. De ettől függetlenül és nagyon szeretem ezt a képet, és azért fogom megadni a három csillagot, merthogy egy olyan pillanatot tudott rögzíteni, amit nem is biztos, hogy olyan könnyű a valós életben elkapni, főleg saját magunknak, hogy most jól érzem maga abban a helyzetben, amiben vagyok, boldog, kiegyensúlyozott vagyok. Tehát ezt a létállapotot épp olyan fontos rögzíteni úgy, hogy azért megmaradjon diszkrét módon, egy bizonyos határon belül. Tehát, hogy a boldogság és a nyugalom és a rendbenlévőség üzeneten ne csapjon át egy harsány, kiabálós, túlrajzolt helyzetté. Házibulikon készült fotóknak szokott ez lenni a sajátja, hogy nagyon fölszabadultak vagyunk, nagyon bulizunk megfelelő mennyiségű alkoholbevitel után, és ez akkor ott helyénvalónak tűnik, hogy az ember ezt rögzíti, de aztán később, amikor visszanézi, néha egészen groteszk vagy komikus képi megoldásokat is hordoz, és szerencsére ez a kép belül marad ezen a határon és nagyon finoman jelez számunkra. Úgyhogy ezért három csillag. (hegyi)
értékelés:

Két paróka, egy szemüveg

Ezt a képet egyedül a kettősportré jellege az, ami bent tartja a barátság témakörben. És ezért azt mondom most az elején, rögtön, hogy a Szilviától is azt várnám, hogy magát a barátság témakörét próbáljuk meg feldolgozni kicsit kevésbé direkt módon, mint sem, hogy a barátunkkal kamera elé állunk. De ez egy nagyon fontos, ez az összetartozási helyzet és nagyon fontos az, hogy az ember meg tudja saját magát mutatni egy ilyen szituációban. Tehát ezért én ezt abszolút el tudom fogadni, de a későbbiekre nézve is várnék egy ismétlést erre a leckére. Ezt most így az elején tudjuk le. A képről pedig azt tudom mondani, hogy egy nagyon szerethető és nagyon kedves üzenet. Az előző képekhez csatolva nyilvánvalóan egy farsangi helyzetet látunk itt parókákkal és egy vidám ünneplést. Ez még akkor is jól értelmezhető, hogyha a képen szereplő párból a férfialany kevésbé impulzív módon áll hozzá ehhez a történethez, de az ő szemén is ott van, az ő szemén is látszik és a szája sarkában megbúvó mosolyban is látszik az a fajta bolondság és öröm, amit egy télbúcsúztató helyzet adni tud. Egyetlenegy pici megjegyzés, hogyha jól látom a háttérből, akkor ott azért volt valamilyen természetes megvilágítás is, talán a nekünk most, a képnek a baloldaláról valamilyen fénynek érkeznie kellett ott a vetett árnyékból ez számomra kiderül. Ami azt jelenti, hogyha lehet, akkor próbáljuk meg a természetes világításokat használni és minél kevesebbet a vakut, mert a vaku most annyira sokat nem segít azon, hogy a női szereplőnek ezt az úszószemüveget olyan mértékben világítja meg, hogy az egyik szem az tulajdonképpen szinte csak jelzésértékkel értelmezhető. Tehát figyelni kell magyarán és röviden arra, hogy a vakunál van egy ilyen helyzet, hogy tud olyan tükröződéseket is hozni, ami nem biztos, hogy szerencsésen történik. Nagyon szeretem ezt a képet, mindattól függetlenül, amiket eddig elmondtam, mert pontosan ez az összetartozás az, ami nagyon is jól látszik és nagyon is erős üzenet. És itt most egy zárójeles megjegyzés fog következni. Mégpedig az, hogyha megnézzük Szilvia korábbi munkáit, akkor abban számomra mindig is érzékelhető volt valamiféle melankólia, valamiféle, talán még úgy is nevezhetném, hogy szomorúság. Nézzünk vissza a képeire, érdemes ezeket tallózni és ehhez képest ez egy óriási minőségi ugrásnak tűnik az, hogy ezen a képen mer boldog lenni, mer ránk mosolyogni és ezt a boldogságot, amit ő sugároz, a nézőre is hatással tud lenni. Nagyon örülök ennek, és óriási változást látok és ez az óriási változás remélem, hogy a munkákra is és a későbbiekben kihatással lesz és arra az aktivitásra, amit a Szilvia ezen az oldalon mutat. Tehát várjuk a többi munkákat, hajrá! És én most azt mondom, hogy minden hibáját hozzászámolva ahhoz, amit eddig elmondtam, ez a kép kettő kiscsillaggal tud rendelkezni. Köszönöm. (hegyi)
értékelés:

Álarc

Nagyon tetszik ez a képi megoldás. Nagyon jók ezek a kis maszkok, és nagyon jó az, hogy Szilvi berendezett egy ilyen helyzetet és ezekkel a színekkel hozza a farsangi hangulatot. Még azt is mondom, hogy pontosan a méretkülönbségek miatt nagyon is jól értelmezhető az a fajta forgatag és az a dinamika, ami egy ilyen télbúcsúztató helyzetben benne van. Egy pici segítség, vagy javítási lehetőség lehetne az, hogyha a kép mostani bal oldalán szereplő álarcnál egy picit alátámasztom a homlokrésznél, és akkor formájában nem az állkapocs és az áll része ennek a maszknak az, ami ennyire előtérbe kerül, hanem jobban a szem és a maszkjelleg, tehát síkban egy kicsit tudnánk ezt módosítani azáltal, hogy egy gyufásdobozt oda aláteszek, amit utána el tudok takarni a háttérben lévő krepp-papírral. De mindenféleképp azt mondom, hogy ez egy háromcsillagos megoldás erre a leckére, mert nagyon fontos, hogy nem csak egy havas táj lehet az, ami a telet nekünk bemutatja. (hegyi)
értékelés: