Milyen előny származhat abból, ha lemásolsz egy remekművet? Sandro Miller és John Malkovich kiállításán jártunk a Műcsarnokban, ennek kapcsán esik szó Farkas Antal Jamáról, az utánzásról, a másolásól, az epigonokról.

Salisbury-i turistafotók

A salisbury-i katedrálisról és a városkáról készült pár turistafotóim ezek. A katedrális teljes egészében gótikus remekmű, és egységességében az egyik legrégebbi gótikus templom Európában (vagy a világon?). Külön nevezetessége, hogy itt őrzik a Magna Carta, a világ első rendi szabadságlevelének egyik másolatát (amit nem volt szabad lefotózn).
Ottjártunkkor üzenetekkel teleírt, több ezer papírgalambból készített utazó installáció volt látható a katedrálisban, amely a béke és szabadság, mint alapvető emberi jogok szellemében fogalmazódott, és a városban márciusban történt orosz kémgyilkosság apropóján került kiállításra éppen itt. A katedrálisról még annyit, hogy Ken Follettet is megihlette világhírű történelmi kalandregénye írásában (magyarul A katedrális címen jelent meg x éve.)
A katedrális körül a jellegzetes, dél-angliai kisváros nagyon békés, kiegyensúlyozott benyomást keltett.

Lineage

Gyakorlás céljára készített fotó... Nikon D7100, Nikon 40mm, f/2,8 Macro obi, ISO 100, f18, s2, egy db. 200W-os 5500K-s fix fényű lámpa szoftboxban + derítőlap, polárszűrő nem kellett, vágás nincs, utómunka PS-ben: portalanítás, minimális élesítés, Camerea Raw Filterrel a "Tisztaság" értékének növelése a számlapon.
Eredeti fotó: http://hangyasiattila.hu/_regi/DSC_9224_nefbol.jpg

A tükröződésem benne maradt a képben :( ... hiába az ilyen olcsó, rövid gyújtótávolságú macroobiknál különösen ügyelni kell erre...

Edifice01

Csak gyakorlás céljából készült fotó... és csak a baj van vele, féltékenységet, irigységet gerjeszt. A „kollégák” azt hiszik, hogy gazdara keresem magam velük, holott csak szívességből kapom kölcsön őket a kereskedőtő és a magam szórakozására fotózom. Nem baj, mert csak az sikerélmény számít, hogy meg tudtam csinálni azt a mi a „fejemben van” ;)

Megilletődve

Itthon készítettem a nappaliban. Egy Nikon D7200-as gépet használtam egy Fix 50 mm-es objektívvel. Kezdetleges háttér, egy softbox és egy led lámpa segítette ezt a képet. Megvilágítottam a hátteret, hogy a sötét háttérből kitűnjek, az arcomhoz derítőt használtam. Ezzel a képpel szeretnék bemutatkozni, köszönöm a befogadást és igyekszem aktív tagja lenni a közösségnek!

Fésűk

Hely: Budapest, északi összekötő.
Gép: canon 450D, 75-300 kit obi.
Hogyan: Korlátra támasztott gép, a híd másik oldalán lévő korlátok résein át a Dunán evező kajakosok láthatóak.
Miért: A kép elkészülte után a Fésűk címmel gyors barátságot kötöttünk.

Fésűk: A természet és az ember kapolcsolata? Van különbség a kettő között? Szerintem természet az ember és az ember a természet. Ahogy a kajakosok "fésülik" a képességeiket a kajakozás által, épp úgy "fésülik" Dunát az evezésük által. Ahogy a természet "fésüli" a -végtelen-lehetőségét a folyamatos fejlődés és hanyatlás által épp úgy "fésülik" a híd korlátai a látványt.

ÖsszHang és Csend

Hol: Budapest, északi összekötő.
Hogyan: korlátra támasztott géppel.
Gép: Canon 450D
Miért: ÖsszHang és Csönd, a többi csak duma lenne.

A rabság illúziója

Eszköz: Canon 450D, 18-50 kit obi. Mikor: Hazafelé tartó: vonat út alkalmával. Miért: Felvett korlátaink, hiedelmeink, szokásaink a társadalom, kultúra melléktermékei? Valóban korlátozva lehetünk bármilyen szinten? Vajon ez a mentalitás is csak egy tágasabb ketrecből szemléli a dolgokat? Milyen az abszolút szabadság, teljesség?

Néha elég nagy az arcom

A kép készítésének technikai oldala: Canon 450D, vezetékes önkioldó 8mp-enkénti expóra állítva, egy igazán masszív - nehéz - állványon figyelt a fényképezőgép. Hol: Csomádon, 20 perc sétára a háztól ahol lakom. Miért: Formába önteni a forma nélküli tapasztalatot ami minden formát magában foglal.(persze ezen még van mit csiszolni.. szélmalom harc :) ).