Alapvetően egy kellemes hangulatú, humoros, jól megfogott képet látok, ami bennem kérdésként felmerül, az mind pici dolog, jószerivel ízlésbeli különbségeken alapul. Magyarán a kép így is jó, ahogy van, én szubjektíve kevéssé lágyítottam volna a tónusokat és több előteret hagynék, mert akkor jobban érvényesül a csiga és környezeti kontextusba is kerül. Szóval jó ez, ügyes dolog, mert a hétköznapit, az egyszerű kis minden nap látható csigát mutatja meg más, szokatlan környezetben. (hegyi)
értékelés:
Én azt nem tudom, mennyire gyorsak ezek a srácok, de ha nem szaladnak el, akkor keresni kellett volna valami megfejtést arra, hogy ne olvadjanak bele a háttérbe. Mert így most idő kellett, hogy rájöjjek, hogy ez két valami és nem egy formajáték csak. Nyilván, nem voltam ott, így nem tudom, mire volt lehetőség egyáltalán, de hát van az úgy, hogy ha nincs lehetőség, akkor kép se lesz igazán. Sajnálom, mert szépek a tónusok. (hegyi)
Szépek a tónusok, finom részletek vannak benne, a fehérekben is árnyalatok maradnak, ez szuper. Ami viszont problémám, hogy épp a cím az, ami nem jön át, az egyedül. Ez attól van, hogy nagyon közelre hoztad a telével a témát, és így az lehet, hogy meg tudom számolni a tollait egyesével, de az is más, meg az is, ha ábrázolni akarsz egy érzetet, a magányt, vagy az elkóborlást, a magárahagyottságot. Ehhez tér kell, amiben érvényesül a magány, az egyedül. Ha nincs tér, bemondásra kell elhinnem, hogy tényleg nem volt közel s távol senki. Szép a kép, ez érdemelhetne több csillagot is, de te határoztad meg a témát, és ha az hiányzik a képről, akkor a technika bármennyire is szuper, de nem érheti el a célját. (hegyi)
értékelés:
Nagyon szép épület az ipar, kifejezetten jó ez a meglátás, tetszik, hogy ebből a nézetből akár egy nagyon finom utalást is láthatunk a női princípiumra, és hát igen, ha bele akarok kötni, bár nehéz, akkor annyi, hogy egy fél lépés jobbra, és akkor minden középen van és szimmetrikus. Az üvegablakoknál bukik ez le, ha lesz módod, majd ha felújították, érdemes újra elmenni, vinni állványt és megkérni őket, hadd csináld meg ezt a képet ismét nyugodt körülmények között. De azt kell mondjam, hogy kifejezetten örülök, hogy nem csak előre vagy a cipődre nézve járod a világot, szóval igen, fontos néha felnézni, mert csodálatos dolgok vannak körülöttünk, ez nem csak az enteriőrre, de az utca, vagy épületfotókra is igaz. (hegyi)
értékelés:
Nos, nem vagyok elégedett, mert minden adott ahhoz, hogy egy jó kis minimál tájkép jöhessen létre, de ami most van, abban a bajom az, hogy minden nagyjából középre van összegereblyézve, és ettől üres marad a többi rész, viszont a formák összeakadnak egymással. HA elindulsz jobbra a kameráddal, a pad átkerülhetne egészen a bal oldalra, tükörkép helyre, mint ahol most van, és akkor ha a fát kihozod jobbrább, akkor a kereszt is elválhat tőle talán kicsit. Mindezt persze helyismeret nélkül mondom, és csak akkor érvényes, ha nem ugrik be ettől valami idegen dolog a háttérbe. Az biztos, hogy most az egész tömegelhelyezése jobbra borul. A megfigyelésé és helyzetfelismerésé a csillag. (hegyi)
értékelés:
A hangulat abszolút megvan, de két dolog még pontosítandó. Az egyik a tömegelhelyezés. Valamennyire kimozdítottad a fő motívumot középről, de még kívánna többet, jobbról még vághatnál. A másik a tónusok kérdése. Azt gondolom, hogy ennek van eleve drámája, nem kell ennyire ráerősíteni, mert ha ilyen kopogós, borús tónusokkal operálsz, akkor olyan érzetem van, hogy valamit nagyon el akarsz hitetni, és elkezdek gyanakodni a valódiságáról. Ráadásul így minden úgymond összekoszolódik, a növények is, minden a környezetből, és emiatt laposabb lesz a kelleténél, nincs arányrendszer a ház és a természet között. (hegyi)
értékelés:
Sziasztok, pár nap kihagyás után újra felvenném a fonalat és folytatnám a leckék megoldását. Zsolt, az eddigi sikeresen megoldott leckék törlésre kerültek?
Köszi szépen! Sziasztok,
Csaba
Szia Csaba, örülök a folytatásnak. A kép hangulata abszolút jó, fenn talán vágnék kicsit, és meg kéne nézni a tónusgörbét, mert az aljából, a feketékből nekem most hiányzik, és ettől olyan a hatása, mintha ez egy iskolai tankönyvből kivágott fotó lenne, mondom, ez a tónusok miatt lesz ilyen. Érdekes elgondolás az építészethez tenni, mert nekem erősebb a hangulati hatás, mint a geometriai, bár ha akarom, akár Hundertwasser is építhette volna ebben a formában. Valami hiányérzetem van, talán az, hogy a szürrealitás érzetét erősítené egy fotó esetében, ha lenne valami reális is, valami vagy valaki. (hegyi)
értékelés:
Nagyon szürreális ez a kavargó örvény, az elhelyezés pedig még rá is dolgozik erre, a kameraállás, mert lenyom, présel szinte, még erősebbé téve a forgást. Az is jó, hogy hosszút exponáltál és így a figurák személyesből átmentek általánosba, a fontosságuk nem egyedi, hanem formai. Jó lett, köszönet! (hegyi)
Szándékos a szereplő jobb oldalra komponálása. Egyfajta várakozás, az ismeretlen jövőre várás. A háta mögötti nagy üres tér pedig a múltat, a címbeli aszályt jelenti. Egy vélemény szerint nem ad a képhez a nagy üres tér, ezért ez a rövidke magyarázat.
Én ehhez nem sokat tudok hozzátenni, legfeljebb annyit, hogy ezt a színezést én nem csinálnám, ez a kékes árnyalat nem fontos és nem ad semmit hozzá - értem én, hogy kék, mert a víz hiányát a kékkel akarod súlyozni, de a kép maga ezt leveti magáról, ez agyalás, ami esztétikában nincs alátámasztva, ahogy mellesleg igen ritka eset, csak az archaikus technikáknál érvényes, hogy egyáltalán bármi, ami nem fekete-fehér, hanem egy adott szín kiemelése, legyen az a szépia barnítás is, működhet-e fotón. Én azt mondom nem. Főleg nem digitális imitációban. De a kép kitűnő, szóval ha visszamégy ff-re, ez hibátlan lesz. (hegyi)
Csaba, ez kiváló helyszín, és fontos, hogy ezt az ember rögzítse a maga számára, hogy mennyire jó terep, milyen jó díszlet, de ez arra is kell sarkalljon, hogy kezdj ebben a helyszínben gondolkodni, már amennyiben be tudsz oda még jutni. Ha igen, azt kell kitaláld, hogy mire fogod használni, mihez lesz ez háttér vagy színpad. Meg kell tölteni tartalommal. (hegyi)
Nem tudom, fent van-e ebből még, ha van, kéne - ha nincs, akkor viszont a pihenő előtti utolsó lépcsőnél fentről vágnék, hogy az a képhatárnál lévő kuszaság csökkenjen. Ennyi a kritikám, mert ez egy amúgy nagyon érdekes, jó tónusú megfigyelés, jól rendezett, izgalmas, tetszetős. Próbáld ki, hogy fentről vágsz ennyit, egyből harmonikusabb lesz az eredmény. (hegyi)
Egyrészt ez nagyon izgalmas találat, egészen különös szerkezet nekem, de feszesebb kellene legyél, oldalt is, nem kell az oszlop melletti sötét sáv se jobbra se balra, és alul se kell ennyi a betonpadlóból, lentről akár két ujjnyit is vághatsz nyugodtan. Így most ugyanis olyannak hat a kép, mintha annyira megilletődtél volna a meglepő látványtól, hogy földbe gyökeredztél volna. (hegyi)
Csaba, fontos dolog az egyszerűsítés, de itt most elvesztettem a fonalat. Jó lenne ez a pilincka ágakkal, de valahogy egymásra másolódtak a rétegek, ettől zavaros ez most nekem. (hegyi)
Azt nem tudom, hogy ez hol készült, hasonló helyzet van a Szigetnek a bejáratánál is, érdekes, mert kicsit kényelmetlen nekem ez a kép, nem rossz értelemben, attól, hogy tök üres ez a sáv előttünk, ami a messzi távolba visz, és a másik oldalon jön valaki. Ennek van egy furcsa feszültsége, hogy gyere már át, én itt vagyok, itt várok rád, nem a másik oldalon. És, hogy átjön, vagy nem jön át, megismer vagy nem ismer, szóba áll velem, vagy nem, elmegyünk egymás mellett, vagy biccentünk egymás felé, ez a dinamizmus az, ami ebben a képben izgalmas. Persze a ritmusok, a fények, a formák, ez mind együtt is, de nekem ez a történet az, ami visszavisz a 70-es évek Német Demokratikus Köztársaságába, és olyan, mintha ott a keleti és nyugati oldal közti hídon mennék. Meg ne kérdezd azt, hogy most ez hogy jutott eszembe, de valami ilyesmi asszociációm lett. (hegyi)
Ez egy nagyon izgalmas kompozíció, abszolút tetszik. Nem értek egyet a képaránnyal, nyugodtan lehetett volna fönt még ehhez hozzátenni, ahogy egyébként lent is. Nekem nem kell ennyire körbevágni, ahhoz, hogy ez működjön. Van itt egy nagyon szép kalligrafikus gesztus, ennek nyugodtan hagyhatsz teret. Ha oldalt meghagytad, amit meghagytál, akkor annak a két-háromszorosát is meghagyhatod fönt, meg lent is még valamennyit. Persze, a lenti kérdéses, hogy ott mi lehetett még benne, hogy folytatódott ez a korlát, de amennyit a helyszín engedett volna, annyit még én benne hagynék, és akkor elkerülném azt, hogy ennyire furcsa képformátumot kelljen használnom. Ez megint egy olyan kérdés, hogy ez igazából nem életveszélyes probléma, ízlés kérdése, én nem tudok megbarátkozni ezzel a furcsa filmes képaránnyal, hiába akarjátok lenyomni a torkomon. Nagyon szépen van exponálva, abszolút jól figyelted és mutattad meg ezt a ritmust, úgyhogy gratulálok. (hegyi)
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Aureliano
2024. 12. 21. - 11:50
Jóska szeretettel konferálja az elköszönő műsorkészítő, Aureliano Első adását -Az idő illúzió, az…
Bach Viktória
2024. 12. 19. - 11:00
20:12:40 ‹Zsolt› kocek kb nálunk nőtt fel. 20:12:46 * miles quit (timeout) 20:12:58 ‹Pádi› én is a…
Aureliano
2024. 12. 18. - 22:06
Boch: -Ez jó volt, ez a teretlátok. Énekelni fogsz, gg? szeretnéd csak. Hegedül. Nem én hegedülök.…
Nagy Zoltán A.
2024. 12. 18. - 13:48
Szeretnénk Sándortól elkérni ezt a remek fotót a Látszótér Rádióban elhangzó búcsúadásunkhoz. Mert…
Hegyi Zsolt
2024. 12. 17. - 21:08
chat: - lesz ma kis turbulencia, mert lesz két zeneszám, de a szpíker azt mondja majd, hogy nem…