Javaslat

Javaslat

A visszaverődő szivárvány az embermagasságú CD polcunkon néhány csodálatos zeneszerzőt mutatott nekem, akiknek érdemes hallgatni a zenéjét. Corelli-t és Debussy-t vörösen, Lajtha Lászlót és Liszt Ferencet kéken, Pergolesi-t pedig ibolya színben. Lehet hallgatnom kéne rá.

A leckemegoldás tekintetében ez egy tökéletesen rendben lévő kép, sőt, nagyon jó az ötlet. Amivel problémám van, az a tónusrend, mert annyira sötétben hagyod a környezetet, hogy az egész már túlmegy azon, hogy azt az érzetet keltse, hogy ez egy lebegés, és inkább hiányt érzek. Ha megfigyeled, akkor az ibolya színnél már annyira sötétek vagyunk, hogy az csak jelzés értékkel van jelen. Legalább egy, de jó esetben inkább két tónusértékkel világosabbra kellene hozni az egész képet, és nem lenne baj az, ha a könyvespolcból egy picit többet látnánk. 2 csillagot tudnék adni rá, miközben, ha a tónusrend rendben lenne, akkor ez egy 3 csillagos leckemegoldás lenne. (hegyi)
értékelés:

Az utolsó lapok

Az utolsó lapok

Az én nagymamám egy kis faházban a nagy erdőben olvasgatja a kiskönyvét.

A megfigyelés jó, és én azt gondolom, hogy az iránnyal is egyet tudok érteni. Itt most az a helyzet, hogy vagy még közelebb megyünk, és keresünk egy olyan pontot, hogy a környezetből minél kevesebbet kapjunk, és kiemeljük a főszereplőt kisebb mélységélességgel valahogy személyesebbé tesszük ezt az egészet, vagy azt mondjuk, hogy ez egy megfigyelői szempont, és ábrázolom a szociót, ábrázolom a kis háznak a környezetét, akkor távolabb kell menni. Valószínű, hogy ez a természetes fény az ablakon keresztül jött be, akkor ábrázoljam azt, hogy mi van a környezetben, az ágyat, a kis asztalt, az ébresztőórát, a csipketerítőt, a fene tudja még mi volt ott. És azt, hogy közben egy idős hölgy könyvet olvas. És ennek akkor meglenne a maga nyugalma, akár egy kicsit a magánya is, és a csendje is. Most valahol a kettő között vagyunk. Lehet, hogy ha kevésbé mész közel, akkor megkapom ezt az enteriőrt, a „szőnyeg” hiányzik az egész alól. (hegyi)
értékelés:

Húsvéti Akciók!

Húsvéti Akciók!

Vásárolja meg akciós termékeinket és emelje a húsvéti ebédjének hangulatát egy csodás süteménnyel vagy más remek édességgel.*

* (A kép csak illusztráció)

András, ez egy jó ötlet, egy jó geg. A kivitelezésen van még mit gyakorolni, de azért vagyunk itt, hogy gyakoroljunk. Értem, hogy mire megy ki a fuvar, hogy süssünk sütit, de azért azt elmondanám, hogy vaníliás cukorból, tojásból és Rama margarinból nem tudom, hogy mit sütnék, tehát a liszt nekem onnan hiányzik. A végeredményt, a nyuszi formájú tésztákat látom, és most gyónni fogok neked, viszonylag sokáig kellett gondolkoznom azon, hogy mi a franc lehet az a pipetta, mire rájöttem, hogy az a vanília rúd. És itt van a problémám. Miközben a vaníliás cukor és a Rama margarin jó így becsomagolva, bár utóbbit meg lehetett volna bontani, a vanília rúd nem tud megélni így becsomagolva. Hogyha otthon nem vágnak a kezedre, akkor érdemes ezt kipróbálnod, mert nagyon szép a struktúrája. A másik dolog, amit szeretnék mondani, hogy jól érezted azt, hogy nem lehet telibe világítani az egészet úgy, hogy nagyon verőfényes helyzet legyen, mert a formáknak jót tesz, hogy ha tónusban van egy játék, ami itt most látszik, de nem a fekete a megoldás. Lehet ez egy zöld, egy vörös, vagy bármilyen színesebb, vagy bordó felé elmenő színvilág, tehát valami pici színárnyalat azért legyen ebben a háttérben. Ez a nagy feketeség idegen, hideg, riasztó, félelemkeltő is akár, ez visszatart. Nem egy bizalmi, egy barátságos közlés. A reklám idealizál. Azért vagyunk itt, hogy gyakoroljunk, úgyhogy ezért adom vissza. Van értelme annak, hogy ezzel játssz, úgyhogy ha van türelmed ilyeneket összerakni, én nagyon pártolnám, hogy ezzel dolgozz még. (hegyi)

Cseresznye virágok

Cseresznye virágok

Nekem különleges a cseresznye virág, nem csak mert finom gyümölcs lesz belőle, hanem mert minden évben tavasszal lefelé haladva a lépcsőnkön megállok a cseresznye fa lombja mellett, és nézem a virágokat, hogy mennyire különlegesek, egyediek. Naponta nézem hogy hogy fejlődik a pici szem, hogy pirosodik, húsosodik és végül persze szemezgetek útravalónak az érettekből.

András, egy kicsit sűrűbb jelenlétet kérnék tőled. Azért mondom ezt, mert ha félévente egy kép érkezik, arról nehéz ívben kommunikálni, és felépíteni egy munkát. Elfeledkeztél rólunk, ezt nem dörgölöm az orrod alá, de remélem, hogy a továbbiakban ez nem így lesz, és határozottabb jelenlétet kapunk. Ami a képet illeti, azt tudom mondani, hogy fantasztikus a leirat, amit adsz hozzá, hogy hogyan is történik ez nálad és mi a megfigyelésed. És azután kapunk ebből egy kiragadott képkockát. Azt kérdezem, hogy ez a legjellemzőbb erre a történetre? Amikor egy csúcspontot keresek azon a mesén, hogy miért különleges neked ez a virág, és hogy hogyan állsz meg, amikor mész a suliba, vagy hogyan csensz róla egy szem cseresznyét, vagy hogy ez az egész hogyan hat rád, akkor most, amit látunk, ez – én csak kérdezem – a legjellemzőbb állomása ennek? Azért teszem fel ezt a kérdést, mert önmagában ez a kép, ha nincs leirat, számomra nem nagyon mesél arról, amit az elmond. Nem látom benne a kapcsolódást, nem látom sem az iskolába menést, sem a várakozást, sem azt, ahogy ez elfoglalja a helyét a te életedben. Nekünk is van cseresznyefánk, ezt a mi fánkról is fényképezhetted volna. Úgyhogy lesz most is cseresznyevirágzás, és jó lenne, ha végiggondolnád azt, hogy hogyan tudnád a cseresznye és a közted lévő kapcsolatot megfogalmazni, azt a lírát, amit elmesélsz ebben a kis bekezdésben, hogy mindez neked mindennapos élményt tud adni. Lehet, hogy érdemes ezt az egészet egy történetként megfogalmazni, egy képi etűdként viszonylag hosszabb időt rászánni, ezt én rád bíznám, de az biztos, hogy ez most nekem nem nagyon mesél erről a kapcsolatról. (hegyi)

Parkoló

Parkoló

Én gyalog jártam óvodába mert csak egy saroknyira volt otthonról, de mindig is akartam, hogy a kis sárga bringámmal parkolhassak az óvoda előtt. (Nos ez nem az az óvoda ahova jártam. Ez az óvoda a Bástya utcában áll [5. ker.] és minden nap ott parkolnak ezek a kis bringák. Ha tehetem erre megyek a gimnáziumból haza fele és jót derülök ezen a képen.)

András, itt megint ugyanazt tudom mondani, mint az előző képnél: kompozíció, forma, és esztétika. Ezt az egészet te most kinyitottad a kép jobb fölső sarkánál, ott van egy autó, ott vannak a fák, ott van az ég. Mindig a világos rész felé visszük a tekintetet, és az ember nem azt nézi, hogy mi történik itt a kis bringákkal, hanem oda kezdek el nézni az ég felé. Folyamatosan fordul el a fejem, nézek ki a képhatáron kívülre, hogy mi történhet arrafelé. Ezt be kell tudni zárni, ezt kompozícióval fogod tudni létrehozni, az épület falánál van a képhatár, ami utána történik, már nem érdekes. Valamelyiket válaszd ki, melyik a főszereplő, miről szeretnél mesélni, melyik gyerek történetét akarod itt megmutatni? Ezt érdemes lenne végiggondolnod a fentieknek a figyelembe vételével, hogy itt bizony neked kell a döntést meghozni, ezt nem bízhatod a néződre. Ismétlést kérek, ha lehet. (hegyi)

Hófehérke almája

Hófehérke almája

Nem tudtam melyik leckébe illene igazán ez a kép de talán ide illik a legjobban.

Egyes képeiteknél nem nagyon értem az asszociációs rendet. Az, amit most fogok mondani, az nem csak András leckéjére igaz, hanem általánosságban a fotográfiai megközelítésről szól, és ez úgy néz ki, hogy a fotográfia, a kép nyelve más asszociációkat igényel, mint az irodalom, vagy mint a beszélt nyelv. Nem lehet ráerőltetni sztorikat a képre úgy, hogy az a képen nincsen jelen. Képileg kell tudnunk megfogalmazni az érzéseket, hogy az egyértelműen, evidensen átjöjjön. Az értelmezésnek vannak különböző szintjei, lehetnek nyelvi, kulturális, szociokulturális korlátok is, és ezeket is mind figyelembe kell vennünk akkor, amikor elkészítünk egy munkát. Amire itt gondolok, hogy egy példát hozzak hogy nem biztos, hogy bármilyen bibliai utalás értelmes és értelmezhető lehet az ausztrál bennszülöttek között, mert nem találkoztak ezzel, nincs hová kössék. Hiába próbálok én egy ilyen utalást hozni, de nem fogja ezt az utalást érteni. Ez mondhatóan egy általános probléma, és a képnyelvnél is kérdés, hiszen hiába internacionális a kép nyelve, de akkor is vannak olyan kötődések, amik adott csoportnak dekódolhatóak csak. Ha ezt még visszább forgatom, és azt mondom, hogy oké, nézzük most ezt a képet, Hófehérke almáját, mit látok? Látok egy almát, viszonylag szürke fátyollal lefényképezve, az alma nem túl egyedi, nem túl szép, lehet, hogy nagyon finom volt, de nem egy jellegzetes darabja az almák családjának. Ez rá van téve egy fehér asztalra, és valamilyen módon egy fehér, enyhén áttetsző lepedővel van egy háttér kreálva, mögötte valamilyen könyvborító lehet, hogy megálljon ez a háttér és átüt a borítón a rajz a könyvből. Akkor, amikor egy képi jelnyelvet kell dekódolni, a néző csak és kizárólag abból fog kiindulni, amit lát. Látja az almát, látja a gyűrött lepedőt, látja átütni a foltokat, próbálja ezt megfejteni, és nem tud továbblépni. Írhatjuk oda, hogy Hófehérke almája, akár azt is, hogy Jancsi és Juliska uzsonnája, mindegy, ha a kép nem indul el, ha a kép nem mesél. A másik dolog, hogy a képeknek, minden egyes fotográfiának többféle kihívást kell egyszerre teljesíteniük. Egyszerre kell kompozícióban helyén legyen, egyszerre kell esztétikája legyen, és egyszerre kell, hogy valamiről szóljon, hogy valamiről meséljen. Ez utóbbi akár még el is hagyható, ha az előző kettő nagyon határozott (a kompozíciós-formai megoldás és az esztétika), gondolok itt az erős konstruktivista megközelítésre, ami nem kötelezően mond valamit, de ad egy olyan magas szintű élményt, ami felülír mindent. Tehát mégegyszer: kompozíció, esztétika, tartalom. Ha ezek közül egy, de mondjuk kettő hiányzik, vagy hibádzik, akkor nem beszélhetünk fotográfiai teljesítményről. Nagyon fontos ezt végiggondolni, mert azért vagyunk itt, hogy tanuljunk, de ha mind a hármat egyszerre rúgjuk föl, ha nincsen kompozíciónk, ha az esztétikával is probléma van, akkor ott már a mondanivaló nagyon kínlódva fog átjönni. Jobb esetben valami talán átszivárog, de ha még a mondanivalót is megtekerjük, és valami olyan asszociációt indítunk el, ami csak ott, nekünk érvényes, akkor az a fotó nem érthető a néző számára, hogy miért készült el. Itt most ez a helyzet történt. Esztétikailag problémás a gyűrött lepedő, a színvilág, az, hogy az alma nem egy sematikus, és nem egy jól illusztráló alma, hanem egy elég szegényes formavilággal rendelkezik, és kompozícióban ezt beraktad ide viszonylag középre, még azt sem mondhatom, hogy tökéletesen középre. Ez a helyzet ezzel a képpel. Ha dolgozunk ezen, akkor azt tudnám mondani, András, hogy az első három leckével dolgozzunk még, azért, mert ezeknél a leckéknél az esztétikai kérdések kevésbé jelentkeznek, mert én magam vagyok a képen, az üzenet is viszonylag jól dekódolható, és jól gyakorolható a kompozíció és a formai ügyek is, és szép lassan fölépül a mondanivalód is. Addig, amíg ez nem történik meg, addig nehezen fogunk tudni továbblépni, mert itt most érzem, hogy valószínűleg azt akartad mondani, hogy Hófehérkének a történetében szerepel egy alma, amit neki egy boszorkány adott, de nem látom sem a boszorkányt, sem azt, hogy ő ettől megfulladt volna, sem a királyfit, sem semmilyen más utalást nem találok, hogy miért pont Hófehérkéjé ez az alma. Azért, mert olyan furcsán ketté van vágódva a színe, és ott van benne a méreg? Nem értem, hogy mire ment itt ki a fuvar. Visszaadom ezt végiggondolásra, ezek, amiket mondtam nem csak neked igaz, hanem az összes látszóteresnek fontos lenne, hogy végiggondolja. (hegyi)

Modell típus, Hegyi Zsolt-2012.10.21. 15:12, Hegyi Zsolt-2012.10.21. 15:12

Modell típus
Modell típus
Modell típus

Ez a béka körül belül 20 percig rezzenéstelenül tűrte, hogy alig 5 cm-re kattogtassam tőle a gépem. Ráadásul azt is hogy közben rendezgessem körülötte a terepet még az se zavart hogy arrébb toltam a kővel együtt amin ült.Tökéletes fotómodellként viselkedett, majd miután végeztünk és megköszöntem az együttműködését (tényleg megköszöntem neki) szépen elvonult a tőle csak féllépésre lévő patakba.

Kaptunk egy leiratot, ami arról szól, hogy ez a béka 20 percig is a modelled volt, ha ilyen sokáig tűrte ezt az egészet, hogy rendezgethetted a terepet is körülötte, és még ez se zavarta, akkor érdemes lett volna ezt a nagy ágat kivenni. Egyébként nekem ez a képhármas egy kép lenne, ha eldöntöttük volna, hogy mit akarunk ábrázolni, és akkor azzal az egy képpel kellett volna dolgoznunk. A felső gépállást kevésbé tartom szerencsésnek, sokkal személyesebb a második és a harmadik kép. Nekem a középső kép izgalmasabb, ezeket a fűszálakat, koszokat kivettem volna, nem nagyon látom értelmét, hogy milyen célból vannak jelen. Persze, ezt ott mérlegelni kell, hogy elveszítjük-e a modellt azzal, hogy elugrál, de ha megvan az a kapcsolat, hogy ő bízik bennünk, és kevésbé ingereljük, akkor ő ebben partner lesz. Én most erre adok egy csillagot, mert az irány jó, az, hogy ilyenekkel foglalkozol, és ilyeneket meglátsz, de ezt még kompozícióban rendbe kéne tenni. (hegyi)
értékelés:

Poharak virággal

Poharak virággal

Kép eredetéről annyit tudok mondani, hogy leültem az ebédlő asztalhoz ebben a pózban és szinte azonnal észrevettem az első poharat. Úgy gondoltam berakom a karjaim közé a poharat a virággal és ez lesz a második pohár. De amint letettem megjelent a harmadik pohár is. A pozitúrát nem akartam elveszteni ezért mélységes hálám Gerlei Daninak a gép elsütéséért.

Érdekes ez az egész attól, hogy megbolondítottad a perspektívát meg a teret. Nyilvánvaló ebben a két karod fontos szerepet játszik, hogy mit mutat, és pont ellene dolgozik annak, ami egyébként ebből a térből adódna. Azon gondolkodom, hogy mi lett volna akkor, hogy ha visszább húzod a kezed és valahol ott ér véget ez az egész élére állított háromszög, ahol a fény határvonala is van. Akkor a tenyered közé került volna nagyjából a pohár, és ez nem is biztos, hogy baj lenne. Talán ennyi, amit így hozzá tudok tenni. Mindezekkel együtt értem azt az árnyékjátékot, ami itt létrejön, és amit itt a leiratban mondasz, és ez sem elhanyagolható, csak hát itt az az árnyék a kép aljánál zavar, hogy ott úgy besötétedik a pad, az oldalánál meg kicsit kilóg. Nem tudom, hogy ezzel lehetett volna-e valamit kezdeni, de a megfigyelés abszolút rendben van. Én most erre megadom a 3 csillagot, úgy hogy azért érdemes majd a kompozícióra figyelni, tehát amennyire lehet, kiküszöbölni, amikről itt most beszélek - az oldalára és az aljára gondolok. (hegyi)
értékelés:

Változás

Változás

Az idő telik az utcán is megújulnak a dolgok de úgy tűnik itt kicsit megakadt az idő.

Ez a kép számomra azért leginkább arról beszél, hogy mennyire felesleges dolgokra tudunk pénzt kiadni, és hogy milyen érdekes az, hogy mindig újabb és újabb viszonyítási pontokat szeretnénk az időben létrehozni, és ezek tárgyiasan jelennek meg. Azt mondjuk, hogy új időszámítás van, akkor cseréljük le az utcanévtáblát, mert ez a betűtípus olvashatóbb autóból is, miközben a másiknak meg hangulata van. Kicsit koszos, de miért nem lehetett volna felújítani? Leveszem, átfestem, visszarakom, gyönyörű, még száz évet megint kibír, ráadásul több is rajta az információ. Az egy másik kérdés, hogy lehet, hogy azok a házszámok már nem stimmelnek, de szerintem ha egy ilyen utca összefog, akkor átcserélgeti egymással a táblákat. Nálunk is van ilyen, hogy 10 házzal elcsúszott valamikor a számozás, és ez régen Pálya utca 97 volt, most meg 77, itt van a másik tábla is nálam. Egy ideig kint volt, és át volt húzva, de túl sok értelme az áthúzottaknak nincs. Ha nem akarna mindenki mindenből mindig újat venni, szerintem az jobb lenne. Azon gondolkodtam el, hogy ez milyen értékválság lehet, hogy mindenből mindig újat akarunk, akkor is, ha silányabb minőség, mert szemmel látható, hogy ez az új tábla nem csak rondább, de valószínű, hogy nem fog annyi időt kibírni. Szerencsére a név még maradt. Az is eszembe jutott, hogy mennyire sajnálom Majakovszkij utcát, és mennyire furcsa, de jól jellemzi egy ország szellemi állapotát az, ha nem maradhatnak meg ilyen utca vagy tér nevek, mint például a Moszkva tér, mintha Moszkva bármiről tehetne, miközben nálunk nagyobb városokban, metropoliszokban is van Moszkva tér. Köszönöm, elindítottál egy gondolatot, úgyhogy ez jó dolog. A leckemegoldás is megvan, de ne add föl, András, ha az ilyen leletmentést fontosnak tartod, márpedig ez lehet fontos, ez akár lehet egy fotós út is, hogy keresni ezeket az eltűnő nyomokat. Fontos lesz ez még egyszer talán. (hegyi)
értékelés:    

A mester válla mögül, Hegyi Zsolt-2012.10.04. 10:59, Hegyi Zsolt-2012.10.04. 10:59, Hegyi Zsolt-2012.10.04. 10:59, Hegyi Zsolt-2012.10.04. 10:59, Hegyi Zsolt-2012.10.04. 10:59, Hegyi Zsolt-2012.10.04. 11:00

A mester válla mögül
A mester válla mögül
A mester válla mögül
A mester válla mögül
A mester válla mögül
A mester válla mögül
A mester válla mögül

A képek a Fenék pusztai Madárgyűrűző és gyógyító telepen készültek. Mindenkinek ajánlom, hogy nézzen utána, mert elképesztő munkát végeznek szinte egész évben az ott dolgozók. Engem mindenképp lenyűgöztek.

Ha jól látom, itt egy madárgyűrűzésnek látjuk a képsorát, és egy olyan megfigyelési helyzetről szól, amiről tudni tudunk, hogy van ilyen, de nem biztos, hogy sokan láttunk az életben ilyet, hogy ezt csinálják, nem voltunk jelen ilyennél. Tudjuk, hogy meggyűrűzik a madarat, hogy figyelhessék az útját, vagy hogy egyes típusok hogyan szaporodnak, de ennyi, és ez a képsor pontosan azért jó, és három csillagos, mert jó ritmusban végigköveti a cselekményt, van benne líra, de nem egy érzelgős megközelítés, inkább tényszerű, és tisztelet a Mesternek. Itt egy tiszteletadás is történik azoknak, akik ezt a munkát végzik. Van egy kis főszereplőnk is, egy kis madárka, aki ebben az egész történetben végigszenvedi a dolgot, utána gondolom megy a maga dolgára. Szépen megjelenik az ő formája is, ha valaki ért a madarakhoz, biztos pontosan tudja, hogy ez milyen típusú madár, szóval még a helyzetnek a madár-szakmai része is jól megoldott. Köszönöm szépen, ez nagyon rendben van. (hegyi)
értékelés:    

Szivárvány

Szivárvány

Ő egy nagyon kedves barátom valahogy mindig vidámabb a nap, ha találkozom vele. Úgy látszik a világ is értékeli a vidám embereket. (A szivárványt egyetlen törött üveglap okozta, de többé nem kaptam el soha azt a pillanatot amikor ilyen szögben süt a nap hogy létrejöjjön a szivárvány, de az is lehet hogy kicserélték a törött lapot.)

Kedves András, két problémám van. Az egyik az, hogy valamitől az egész egy szürke fátyolba megy át. Van itt egy olyan tanulónk is, akit úgy hívnak, hogy Gerlei Gábor, szerintem ő a te apád. Nem szemtelenségből mondom, hanem a túlélésért folytatott harc, úgy is mondhatnám, hogy evolúciós, tehát hogy ne kövesd apádat mindenben szolgaian. Apád a technikával küszködik, mert neki elvei vannak, az apád elvei alapvetően jó elvek, kivéve ezt. Ebben ne próbáld utánozni, igenis a technika is fontos lehet, és ne mondjuk azt, hogy ne kalibráljuk be a monitoromat, mert minek azt, azt se mondjuk, hogy nem használom a photoshopot, mert minek azt. Igenis, ezeket el kell sajátítani, fontos dolgok, merthogy egy sebészorvos sem az otthoni kenyérvágó késsel kezdi el a munkát, tőle is elvárjuk a minimális szakmaiságot, úgyhogy ezt tessék megcsinálni. Ennél a képnél egy szürke fátyolos valamit kapunk, ami miatt maga a spektrum, ami létrejön a bőrön, ez a szivárványszín viszonylag kevésbé tud élni. Inkább olyan hatása lett így, mintha a te barátod valami iskolai ünnepélyre készülve valami transzvesztita játékot próbálna előadni, és ehhez már a smink megvan. Nagyon egzotikus, de jelen pillanatban nem azt mutatja, amit te láttatni akarsz, hogy milyen érdekes, hogy megjelenik ez a fényjáték. Érdekes az, amit kitaláltál, de azt nem értem, hogy az, akiről készítetted ezt a portrét ő miért nem néz ide. Ha jól látom, ez valamilyen tornaterem lehet, de most nekem az élmény inkább az, hogy itt megragadtunk a technikánál. Portrénál a személyiség fontos. Lehet, hogy az ő személyisége ennyire színes, bár most inkább azt látom, hogy ő egy komoly fiú, és hajlandó volt téged elfogadni ebben a játékban, de nem látom azt, hogy túl sok köze lenne ehhez a sztorihoz. Ilyen elven másra is rávetülhetett volna ez, nem csak a legjobb barátodra, ebben érzek egy kis bizonytalanságot. Nem adom vissza ismétlésre, mert bizonyára nehéz lenne ezt újból megoldani, de tanulságos. Ez egy egy csillagos dolog, a megfigyelés jó, a kivitelezéssel nem értek egyet. (hegyi)
értékelés:

Padlás szállás

Padlás szállás

A képen a kettőzést az eredeti deszka fal elé felszerelt üveg okozta, szerintem remek ötlete volt a panzió vezetőnek. És még nekem is jól jött.

Talán egy kis perspektíva korrekció ráférne a képre, de azt kell mondjam, hogy nagyon hangulatos kép lett, ez az üveg dolog egész meglepő, persze logikus, de nem gondoltam, hogy ilyen van ezeknek a faragásoknak a túloldalán. Köszönet érte, hogy begyűjtötted ezt a képet. (hegyi)
értékelés:

Fűzfa

Fűzfa

Ez a kép sokáig várakozott a feltöltésig de most újra a kezembe került és rögtön tudtam hol a helye, most úgy döntöttem átnézem a fotó készletemet mert rengeteg olyan képem van ami megéri a feltöltést de már teljesen megfeledkeztem róla.

Egyrészt várjuk az ígéret beváltását a képekről, amiket találtál, aztán meg várjuk az újakat is ám. Ami pedig ezt illeti, úgy mondhatnám régiesen, hogy vékony. Ezt még a filmes technika idején használták arra, ha a nyersanyag tónusban és kontrasztban kevés és szük értékek között mozgott, hogy vékony. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha megnézed, alig akad olyan rész, ami a középtónusnál mélyebb lenne, ettől erőtlennek hat a kép. Másrészt pedig a képkivágás fontos, mert ha ekkora eget hagysz, akkor az szintén gyengít, lágyít. A kettő együtt most sok. (hegyi)

Várakozás

Várakozás

Nekem ezen a helyen mindig megéri várakozni.

Jó látni a pólót, örülök, hogy hordod, és jó az üzenet. Van ebben valami dacos határozottság, valami eltökéltség. Napfürdőzök, de azért feszesek a tónusok. Ott ülök a napfényben, és pihenhetnék is, de a beton szélére ülök, nem nagyon ülök hátrébb, ha jól látom ott még van egy esernyő is a háttérben, arra már nem ülök rá, nem akarom összekoszolni nagyon a ruhámat a fűvel, tehát olyan szabályos ez a dolog, kicsit lazíts, ez jót fog tenni. De a kép nagyon erős üzenet, tetszik ez a ritmus. Ha a kép jobb oldalából még egy picit vágsz, akkor ott már nem indul el az a fűcsomó rész a kép sarkánál, hanem a kőlépcsővel véget tud érni. Ennyit talán megérne, ennyi vágás belefér. Megvan a leckemegoldás is, és azt mondom, hogy ne várj rám, igyekszem behozni a lemaradásomat, de hadd lássuk a további melókat. (hegyi)
értékelés:    

The name's Bond...James Bond.

The name's Bond...James Bond.

Koncert fellépésről haza érve tükörbe néztem és valahogy ez jutott eszembe.

András, remek önirónia, nagyon tetszik ez a képi megoldás. A csokornyakkendő nekem lehet, hogy már kicsit sok a jóból, ehhez a stílushoz nekem kevésbé való, pontosabban, ha már csokornyakkendő, akkor kicsit meglazítva, és kókadtabban odarakva, de a kép abszolút rendben van. Várom a folytatást, szeretném látni a többi megoldást is erre a leckére. Tudod, az első három lecke nagyon fontos. Erre megvan a három csillag, a leckemegoldás is oké. (hegyi)
értékelés: